tReaX Skrevet December 27, 2006 Rapporter Skrevet December 27, 2006 Jeg ringede til vårdcentralen i onsdags og fik at vide de ikke kunne give mig en tid, men at jeg kunne ringe igen fredag. Hmm, jeg gad ikke bruge over 10 min i røret til vårdcentralen i fredags, så valgte at gå derover i dag, nu når jeg alligevel er hjemme. De kan så ikke give mig en tid, da uge 1 og 2 er optaget og de endnu ikke har skema for uge 3 Nå men jeg kan så forsøge at ringe kl. 8 om morgenen for så kan det være de kan give mig en akuttid. Problemet er bare at jeg står og ikke har flere piller tilbage, da jeg ikke forventede det var så besværligt at få en tid. Er der nogle andre steder jeg kan henvende mig for at få en recept? Jeg er studerende så har ikke nogen dansk læge, og derudover har jeg ikke været til lægen i Sverige endnu.
Mette Besvaret December 27, 2006 Rapporter Besvaret December 27, 2006 Kan du ikke få en tid hos din læge i Danmark, evt. få ham/hende til at udskrive en recept og så hente pillerne på et apotek i Danmark?
tReaX Besvaret December 27, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret December 27, 2006 Kan du ikke få en tid hos din læge i Danmark' date=' evt. få ham/hende til at udskrive en recept og så hente pillerne på et apotek i Danmark?[/quote'] Nej dette er ikke en mulighed da jeg som skrevet nederst i indlægget ikke har ret til læge i DK. Jeg har skam også dansk recept liggende, men går ikke udfra jeg kan bruge den til særlig meget herovre.
Mette Besvaret December 27, 2006 Rapporter Besvaret December 27, 2006 Jo, det kan du faktisk. Min læge i Danmark fortalte mig, at man 1 enkelt gang godt kan bruge en dansk recept i Sverige, så det er da forsøget værd.
tReaX Besvaret December 27, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret December 27, 2006 Jo' date=' det kan du faktisk. Min læge i Danmark fortalte mig, at man 1 enkelt gang godt kan bruge en dansk recept i Sverige, så det er da forsøget værd.[/quote'] Okay, det troede jeg ikke var muligt. Så er der måske håb for mig.. :) Tak!
Mette Besvaret December 27, 2006 Rapporter Besvaret December 27, 2006 Hagen er dog, at medicinen skal hedde det samme i Danmark som i Sverige ellers kan de ikke udlevere den. Så hedder medicinen xx1 i Danmark og xx2 i Sverige, er der ikke noget at gøre, selv om apoteket kan bekræfte, at det er den samme medicin.
larscph Besvaret December 27, 2006 Rapporter Besvaret December 27, 2006 Jo' date=' det kan du faktisk. Min læge i Danmark fortalte mig, at man 1 enkelt gang godt kan bruge en dansk recept i Sverige, så det er da forsøget værd.[/quote'] Du kan sagtens bruge den. Du kan også købe på apoteket i DK selv om du bor i Sverige og ikke har DK sygesikring. Hvad er det for piller du skal bruge? For er det p-piller så får man recepten på dem hos jordemoderen heroppe - og ikke hos lægen.
skallstorp Besvaret December 27, 2006 Rapporter Besvaret December 27, 2006 Telefon tid Vårdcentralen må have en lägetelefon tid, pröv den. Så kan du måske få en indtelefoneret en recept.
skallstorp Besvaret December 27, 2006 Rapporter Besvaret December 27, 2006 Privat läge Eller også kan du pröve at ringe til en privat läge.
tReaX Besvaret December 27, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret December 27, 2006 Mange tak for jeres svar. Har lige haft ringet til 1177, efter vejledning fra min bror, kunne tilfældigvis få fat i ham. Hende jeg snakkede med var MEGET mere hjælpsom end på vårdcentralen... Hun foreslog også en privatlæge, - nogen der kender til en der er godtager frikort (altså er med i region skåne). og så håber jeg da det er muligt at komme til jordemoderen noget nemmere end den almindelige læge, - foregår det også på vårdcentralen? Men nu går jeg på apoteket og forsøger mig med min danske recept.
tReaX Besvaret December 27, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret December 27, 2006 Det gik godt på apoteket, apotekerdamen var utrolig hjælpsom. Noget af medicinen havde de ikke i den rigtige dosis, men så fik jeg den de havde og anden fik jeg så jeg i hvert fald kunne klare mig til jeg kunne komme en tur hos lægen.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu