leon Skrevet December 27, 2006 Rapporter Skrevet December 27, 2006 Hej Jeg tror nok jeg er ved at købe sådan en saab 2.0t i vector model, da der så ikke går så meget morfar i kabinen. jeg har kun hørt godt om dem indtil nu, men hvad siger experterne? Mvh Leon
BS Besvaret December 27, 2006 Rapporter Besvaret December 27, 2006 Vil ikke kalde mig expert men på en af mine ferier fra Grønland fik jeg en 9-3 model. Den var jeg godt nok skuffet over. Kvaliteten i kabinen synes jeg var billig og levede ikke op til hvad man kunne forvente af en sådan. Bilen havde kørt 700km så det kan ikke være fordi den var slidt. Ikke en bil jeg var imponeret af eller fristet til at købe. Skal jeg komme med noget ros til bilen er det designet udvendigt. Synes den er sporty at se på.
Michael P Besvaret December 27, 2006 Rapporter Besvaret December 27, 2006 ... Jeg har en årg. 03 9-3 ss 1,8t linear sport, som jeg bruger til den daglige pendling. Jeg har været rimelig godt tilfreds med den på de 30.000 km, jeg har hørt i de første syv måneder jeg har harft den. Den har rundet 149.000 km i dag og kører upåklageligt. Den køre ca. 11 km/l. Motoren er den samme som i 2,0t bare med færre heste, derfor den mærkelige betegnelse 1,8t når det er en 2,0t!!!! Den er tilsalg hvis det rigtige bud på over 115.000 skr. kommer:laugh:
Danielsito Besvaret December 28, 2006 Rapporter Besvaret December 28, 2006 Jeg har haft min 9-3 SS Aero i halvandet år nu. Den har stort set været fejlfri. Der gik et forhjulsleje ret tidligt. Men det har heldigvis vist sig at være en enlig svale. Og så har tre af ruderne kvajet sig lidt. De skulle ind til Saab og initialiseres. Rudestyringen troede at der kom fingre i klemme, når ruden gik helt i top. Så den kørte ned igen. Det er nok trekvart år siden. Og der har intet været med dem siden. Hvis der er den mindste model radio i bilen, ser instrumentbordet MEGET tarveligt ud. Men med de to andre modeller, synes jeg det er fint. (Den mindste model har intet display og få grimme knapper). Jeg har alt i alt været overordentlig glad for min. Jeg har til tider overvejet at sælge den og prøve noget andet. Men jeg tror ikke umiddelbart jeg finder en tilsvarende bil i samme klasse, med lige så gode køreegenskaber og lækkert design. (Det er selvfølgelig en smagssag). Daniel P.S. Jeg ved godt der blev spurgt på Vector modellen. Mine erfaringer går på modellen og kvaliteten generelt.
leon Besvaret December 28, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret December 28, 2006 Ja det skal også minimum være med det 150 premium anlæg i så er kabinen ok. Kender godt til det fakta at motorene er de sammen alle 2.0 t hvor motorstyringen bare er ændret. Jeg har godt hørt at de første modeller skulle have lidt problemer med rudehejs der lavede sjov og noget med en tankmåler der viste fuld hele tiden. Men det er jo små problemer i forhold til så mange andre bilmærker. Tror jeg springer tilbuddet om din 1.8t over vil gerne have en med lidt færre km på klokken, helst under 100k. Så jeg venter bare på at den rigtige kommer til salg. Mvh Leon
Søssan Besvaret December 28, 2006 Rapporter Besvaret December 28, 2006 Hvorfor vælger du ikke en AERO istedet?? Den er da noget federe.... Og så meget dyrere er den vel heller ikke..??? Har selv overvejet at købe en 9-3´er AERO V6. Den er lækker.... Men må vente til vi får råd en dag (Hilsen Jeppe. kom til at svare fra kærestens profil.....)
leon Besvaret December 28, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret December 28, 2006 aero´en er ca 40-50 sek dyrere, det syntes jeg er meget for de sidste heste og der er ikke meget forskel på en vector og en aero i udstyr. Det bliver ikke en V6 selvom den er super nice, da benzin økonomien bliver helt til hest. Og 2.0 T(0-100 8 sek) er ikke meget dyrere end 1.8 t(0-100 9.5 sek). Hvis den så bliver kedelig er det jo så en chip der er vejen frem og der er mange om budet. Men ja en aero ville da være fin, men jeg mener man betaler meget for 4 bokstaver bagpå. Mvh Leon
Danielsito Besvaret December 28, 2006 Rapporter Besvaret December 28, 2006 Aero'en har en super lækker undervogn samt større bremser. Plus stylingen selvfølgelig. Hvis man ikke har behov for det, er man hurtigt oppe på samme ydelse med en ordentlig chipning. (Men så chipper jeg bare min)! :D Børnesygdomme Saab har gjort mig opmærksom på: Knapperne i fjernbetjeningerne til centrallås/alarm irrer, så man ikke kan slå alarmen fra. Funtionen i bordcomputeren, der fortæller hvor langt du kan forvente at køre på den resterende benzin, kan være lidt for optimistisk, så du løber tør. (Det har jeg ingen problemer med). En kontraventil på vakuumslangen til bremseforstærkeren skal skiftes. Alle tingene laver Saab selvfølgelig uden omkostninger.
leon Besvaret December 29, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret December 29, 2006 jeg regner med at de 175 hk er ok til at starte med. Havde godt nok 211 hk i min volvo, men den vejede også en slat mere og effekten kom langt senere, så den skulle holdes til ilden for at præstere. Ellers må den jo chippes som du siger. Er der en større turbo på aero modellen eller hvad er forskellen der?
Danielsito Besvaret December 30, 2006 Rapporter Besvaret December 30, 2006 Er der en større turbo på aero modellen eller hvad er forskellen der? Jeg ved ærligt talt ikke præcis, hvilke forskelle der er på dem. Men udstødningen er en. Hos BSR kan du for 7.900 SEK få 204 Hk og 310 Nm. Det er 6 Hk mindre og 10 Nm mere end 2.0T Aero'en. Så er du da billigt flyvende! :th2:
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu