Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

èn af grundene til vi danskere ikke føler os lige så meget som invadrere i Sverige er at vores kultur ligner så meget hinanden. Menneske imellem ligner også meget hinanden (bortset fra det lange hår i nakken :D )

Guest Supermule
Besvaret

Desuden er Skåne jo dansk område.... Svenskerne låner det bare indtil videre. Når vi så er klar, kapper vi båndet til 08'erne og udråber os som fri Republik med G¨ran Holm i spidsen som præsident. :lol:

Besvaret

Ok, säg nu att ni inte ser er som invandrare i Sverige.. Men hur reagerar egentligen ni när ett butiksbiträde (i Danmark) tilltalar er på svenska? Upplever ni det positivt? Är svensken inte lika mycket en invandrare som en iranier bara för att våra kulturer sammanstämmer? selektivt.. Jag såg rabatten i morse.. Blev riktigt irriterad på sättet programledaren snackade om rabatt-sverige. Förstår också att det är själva definitionen på programmet, att hitta billigare alternativ, men ändå... Jag har personligen inget imot danskar, tvärtom! Men om det är danskar, iranier eler amerikanare som bosätter sig i Sverige är de lika mycket invandrare för min del! Ta nu inte inlägget som att jag skulle ha ngt emot invandrare på något rasistiskt vis.. Menar bara att nationalitet, för min del, kvittar... Mvh CamillaP

Besvaret

ALLE der flytter til et land de ikke er født og opvokset eller har andet tilhørsforhold til er indvandrere. Det jeg skrev længere oppe er bare at danskere ikke skiller sig så meget ud blandt svenskere som en iraner, irakker, tyrker, who ever som ikke er kulturelt beslægtet med norden.

Besvaret

Camilla. Många av de svenska butiksbiträdena man träffar i Danmark jobbar där men bor i Sverige. Alltså är de inte invandrare alls. Jag flyttade själv hit 2001 och har faktiskt aldrig känt mig som invandrare. Det gjorde jag inte i Nya Zealand heller för den delen, i varje fall inte efter första året. Jag tror att det handlar om att man ser "likadan ut", alltså man sticker inte ut nåt särskilt, att man jobbar, betalar skatt, och förstår och talar språket, följer med i nyheter och samhällsdebatten osv. (Fast det är svårare att tala danska än engelska, faktiskt...) Jag känner mig nog som "Öresundare" och kan tänka mig att ni danskar som flyttar till Sverige har det på samma sätt när väl de första besvärligheterna är över.

Besvaret

Jeg er indvandrer Som der står under mit person nummer i DK`s folkeregistre: UDVANDRET ! Mine børn skal holde lav provil når vi handler. Ikke fordi de fik lov at skrige på i supermarkedet i Danmark, men det blev vigtigere i Sverige. Vi havde en lang diskution med min 9 årige i søn i weekenden. Vi var på Burger king og han mente at det var for meget med alle de udlændinge der var der (Vi har 5 ikke Rosengården) Vi måtte så fortælle ham at han selv var lige så meget udlænding som de børn der var der. Han mente så at så kunne de jo tale Svensk, hvis de var Svenskere. At vi talte Dansk var ok:rolleye:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...