Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

hej Ville høre om der er nogen som har gode erfaring med at låne 85 % hos eks seb også evt indskudet i dk.. jeg har fundet en lejlighed i malmø som bare må ejes .men som jeg har læst mig til her kan man ikke låne 95% sbab uden person nr i sverige og dette er også det man for at vide når man kontakter dem,det er en jungel og rigtigt mange ting skal på plads før En flytning kan finde sted har læst diverse guider.. som er til stor hjælp så tak for dem,men synes stadig der er meget der mangler,så hvis der er nogen der har en god løsning på det ville jeg være rigtig glad god weekend :new:

Besvaret

Jeg fandt også min ønske lejlighed her i Malmö Reglen lyder at man selv skal have indskuddet til lånet på 10% af købs summen, mit tilfælde 50.000 skr. disse penge "lånte" jeg i en dansk bank, dog ikke som et lån men som en kredit konto (kan ikke huske hvad det præcis hedder) Så tog jeg til banken i Sverige (Handelssbanken Malmö City) og fik så lånt de sidste 90%. Dette var slet ikke besværligt. Hvis du vælger Handelssbanken, så kan du snakke med Jan Olsson, han snakker svensk, men alle svenske special ord, er han ret god til enten af forklare, eller give det danske ord for det. De indtaster dine person oplysninger, med dit danske CPR nr. så husk pas, kørekort eller lign. Forresten så din ejendomsmægler i Sverige er meget mere til hjælp end i Danmark... i Sverige er ejendomsmægleren DIN hjælp, og ikke bare en der skal tjene nogle penge. Det var forresten også ejendomsmægleren der kom med 2 forskellige tilbud fra 2 forskellige banker. Husk at sætte det meste af en dag af til ejendomsmægler møder... da der er sindssyg mange papir, som skal læses op OG underskrives... ALLE papir skal have en underskrift...

Besvaret
Jeg fandt også min ønske lejlighed her i Malmö Reglen lyder at man selv skal have indskuddet til lånet på 10% af købs summen, mit tilfælde 50.000 skr. disse penge "lånte" jeg i en dansk bank, dog ikke som et lån men som en kredit konto (kan ikke huske hvad det præcis hedder) Så tog jeg til banken i Sverige (Handelssbanken Malmö City) og fik så lånt de sidste 90%. Dette var slet ikke besværligt. Hvis du vælger Handelssbanken, så kan du snakke med Jan Olsson, han snakker svensk, men alle svenske special ord, er han ret god til enten af forklare, eller give det danske ord for det. De indtaster dine person oplysninger, med dit danske CPR nr. så husk pas, kørekort eller lign. Forresten så din ejendomsmægler i Sverige er meget mere til hjælp end i Danmark... i Sverige er ejendomsmægleren DIN hjælp, og ikke bare en der skal tjene nogle penge. Det var forresten også ejendomsmægleren der kom med 2 forskellige tilbud fra 2 forskellige banker. Husk at sætte det meste af en dag af til ejendomsmægler møder... da der er sindssyg mange papir, som skal læses op OG underskrives... ALLE papir skal have en underskrift...
Hmm ja loven siger at ejendomsmægleren skal være upartisk..... Stol ikke 100% at det bliver efterlevet. Ja de er lagt bedre end dansk men de får nu engang en stor del af deres penge ind udfra selve salget så stol ikke blindt på den ellers fine lov de har

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...