Pede Skrevet January 9, 2007 Rapporter Skrevet January 9, 2007 Hej med jer, Ny bruger her med et spg jeg pt ikke har kunnet finde svaret på ved at søge. Jeg har en andel i Kbh jeg venter på bliver valuar vurderet. Kan kæresten og jeg købe bolig i Malmø nu og så jeg venter med at flytte adresse til min er solgt om et par måneder? Evt kan hun jo officielt flytte sin adresse nu da hun ikke er medejer af vores nuværende hjem. Grunden til dette er jo at man gerne vil slippe for at betale de 30% i skat som man i stedet for kunne bruge på bolig/bil/andet. På forhånd tak. Dette forum er en stor hjælp når man overvejer at flytte "hinsidan". Tak for det. Pede
Guest Trine Besvaret January 9, 2007 Rapporter Besvaret January 9, 2007 Hejsa Det er udlukkende bopælsstatus på ejeren den danske bolig den dag han/hun skriver under på salgsaftalen i Danmark der afgør om der er beskatning eller ej. Din kæreste kan flytte når som helst og I behøver heller ikke vente på overtagelsesdagen før I flytter adressen i Sverige.
Pede Besvaret January 10, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret January 10, 2007 Tak for de hurtige og gode svar. Pede:new:
Martin_M Besvaret January 25, 2007 Rapporter Besvaret January 25, 2007 Lige en ekstra checker Blot for at være hlet sikker: 1) Jeg kan sagtens købe en bostadsrätt uden at have svensk cpr? 2) Jeg kan sagtens have og istandsætte boligen i sverige, og bo i min danske? 3) Sælge min danske bolig når renovering af den svenske er fuldført uden af blive beskattet af salg? 4) vente med at få svensk cpr til den danske bolig er solgt - og derved undgå at betale skat af salget af den danske bolig..? Sorry, men synes sku der er meget man skal have styr på...
bananas Besvaret January 25, 2007 Rapporter Besvaret January 25, 2007 Blot for at være hlet sikker: 1) Jeg kan sagtens købe en bostadsrätt uden at have svensk cpr? 2) Jeg kan sagtens have og istandsætte boligen i sverige, og bo i min danske? 3) Sælge min danske bolig når renovering af den svenske er fuldført uden af blive beskattet af salg? 4) vente med at få svensk cpr til den danske bolig er solgt - og derved undgå at betale skat af salget af den danske bolig..? Sorry, men synes sku der er meget man skal have styr på... Ad 1) Ja - såfremt du "sagtens" kan finansiere den uden svensk personnummer Ad 2) Ja - du kan såmænd også bruge den til at sove i nogen nætter på samme måde som med en ødegård eller et sommerhus. Ad 3) Ja - Såfremt du stadig overholder at salgsdatoen ligger før flyttedatoen. "Salgsdatoen" er den dato, hvor både købe og sælger har skrevet under på kontrakten - "flyttedato" er den dato, som man melder på sit internordiske flyttebevis (eller hvad den nu end hedder efter 1. januar). Ad 4) Ja - personnummeret i sig selv er ikke afgørende, men nu kan ikke få noget førend du har flyttet din officielle adresse til Sverige.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu