Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej Forum Så er lejligheden på Amager sat til salg og jagten på bolig i Malmø for alvor sat ind.:) Vi kigger på hus i gamla rosengårdsstaden, Malmö, men vil lige høre om der er nogle herinde, der kan fortælle os lidt om området og hvordan det er for børnefamilien. Er der nogle der benytter skoler og daginstitutioner i området? Vi kigger også i Husie og har en fornemmelse af at dette område måske er mere børnevenligt - er det rigtigt? På forhånd tak Anne og Thomas :new:

Besvaret

husie Hei! Vi bor i Husie/ Kvarnby. Vi flyttet hit i oktober. Kjøpte et hus som var 3 år gammelt, og ligger i en riktig børnevennlig gade. Vi har en datter på snart 4 år og en sønn på 9 mnd. Vår datter startet i børnehave 1 desember, og trives riktig godt. Hun er der 15 timer om ugen, pga at jeg er hjemme på barsel. Men jeg har snakket med børnehaven i dag, og skal søke om å få henne inn på flere timer, (man kan få dispensasjon på grunnlag av språket) slik at hun kan få lære seg det svenske språket. VI snakker norsk og dansk her hjemme, så jeg synes hun burde få noen flere timer i børnehaven, slik at hun også kan få lært seg det svenske språk. Synes virkelig det er fint å bo her, børnevennlig og tett på det grønne. Lykke til med salget av leiligheten, vi solgte også vår på Amager i midten av desember. Mvh Vero:)

Besvaret
Hei! Vi bor i Husie/ Kvarnby. Vi flyttet hit i oktober. Kjøpte et hus som var 3 år gammelt, og ligger i en riktig børnevennlig gade. Vi har en datter på snart 4 år og en sønn på 9 mnd. Vår datter startet i børnehave 1 desember, og trives riktig godt. Hun er der 15 timer om ugen, pga at jeg er hjemme på barsel. Men jeg har snakket med børnehaven i dag, og skal søke om å få henne inn på flere timer, (man kan få dispensasjon på grunnlag av språket) slik at hun kan få lære seg det svenske språket. VI snakker norsk og dansk her hjemme, så jeg synes hun burde få noen flere timer i børnehaven, slik at hun også kan få lært seg det svenske språk. Synes virkelig det er fint å bo her, børnevennlig og tett på det grønne. Jeg kjenner ikke så mye til Rosengården, utenom at det ligner vel litt på Vollsmose, og det er mange høyhus. Men de har billige matbutikker der..... Lykke til med salget av leiligheten, vi solgte også vår på Amager i midten av desember. Mvh Vero:)
Ok det lyder sku som om du kender begge steder? Bor selv i rosengård og der er sku ikke mere ballade her end i resten af byen!
Besvaret

Tak for svarene.... Det er netop forskellen (hvis der er nogen) mellem Rosengård og Gamla Rosengårdsstaden vi gerne vil have uddybet. På kortet kan jeg se at området Gamla Rosengårdsstaden (et gammelt villakvarter) hører ind under Rosengård bydel, og i beskrivelsen af nogle af de huse vi kigger på står der, at dette er et "lugnt" og populært område. Søger man information om bydelen Rosengården er det imidlertid ikke altid denne beskrivelse, der dukker op og vi er flere gange stødt på betegnelsen "Vollsmose-agtigt" (ikke for at genere nogle.) Vi vil derfor gerne høre fra nogle som bor i Gamla Rosengårdsstaden og måske kan fortælle lidt om området. Anne og Thomas

Besvaret

Hej Vero

Hei! Vi bor i Husie/ Kvarnby. Vi flyttet hit i oktober. Kjøpte et hus som var 3 år gammelt, og ligger i en riktig børnevennlig gade. Vi har en datter på snart 4 år og en sønn på 9 mnd. Vår datter startet i børnehave 1 desember, og trives riktig godt.
Hej Vero Dejligt at høre at Jeres flytning gik godt og at børnene trives. Vi har selv to drenge (4 og 1½ år) og et børnevenligt område står øverst på vores liste, når vi kigger på områder i Malmø. Vi har været på visning i Videdal og har en god fornemmelse af Husie området. Har I institutionsplads i selve Kvarnby? Mange hilsner Anne og Thomas
Besvaret

Kvisttofta Hei! Institusjonen vi har fått til vår datter, ligger ca 15 min å gå fra der vi har kjøpt hus. Den ligger i Husie. Den heter Kvisttofta, og du kan gå inn under www.malmo.se og søke på førskoler i husie, og så kan du lese om den. Vi var selv her over noen ganger å kikket på områdene, før vi bestemte oss for hvor vi villle kikke etter hus. Har du flere spørsmål, kan du bare sende meg en PM eller skrive her på forumet. Mvh Vero:)

• 1 month later...
Besvaret

Har i nogle spørgsmål ang Gl. rosengården er i velkommen til og sende en PM, Vi bor på 3 året i Gl.rosengården staden i villa og kan kun anbefale området med nærhed til broen(10min) samt inkøbs muligheder (ICA-Jägersro centret). Hilsen Jacob

Hej Forum Så er lejligheden på Amager sat til salg og jagten på bolig i Malmø for alvor sat ind.:) Vi kigger på hus i gamla rosengårdsstaden, Malmö, men vil lige høre om der er nogle herinde, der kan fortælle os lidt om området og hvordan det er for børnefamilien. Er der nogle der benytter skoler og daginstitutioner i området? Vi kigger også i Husie og har en fornemmelse af at dette område måske er mere børnevenligt - er det rigtigt? På forhånd tak Anne og Thomas :new:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...