Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

har i tanken om at flytte mest fordi alt her i k.b.h området ikke at til at betale og når man alligevel er der over hvorfor så ikke anskaffe sig noget legetøj? drømmen var en kawasaki zxr6 ninja tror jeg nok den hedder.. men har dog ikke noget mc kort endnu men vil jeg selvfølgelig få fat i.. men kan man få fat i sådan en cykel når man har fået kortet eller er det samme regler som i dk? hvis ikke må i meget gerne fortælle hvad reglerne er..? Måske nogle der kan skaffe en billig lejlighed? Mvh Thomas

Besvaret

Det kommer vist lidt an på din alder... Du som är mellan 18 och 21 år får med A-körkort framföra motorcykel med max 25 kW effekt under en 2-års övningsperiod, först efter detta får du köra starkare motorcyklar. Tar du A-körkort efter att du fyllt 21 år behövs ingen övningsperiod. Held og lykke ;)

Besvaret
har i tanken om at flytte mest fordi alt her i k.b.h området ikke at til at betale og når man alligevel er der over hvorfor så ikke anskaffe sig noget legetøj? drømmen var en kawasaki zxr6 ninja tror jeg nok den hedder.. men har dog ikke noget mc kort endnu men vil jeg selvfølgelig få fat i.. men kan man få fat i sådan en cykel når man har fået kortet eller er det samme regler som i dk? hvis ikke må i meget gerne fortælle hvad reglerne er..? Måske nogle der kan skaffe en billig lejlighed? Mvh Thomas
okay, du har ikke mc-kort, du vil have legetöj, du vil have en Ninja (tror du nok den hedder :eek:). Det lyder sgu lidt halvfarligt det der... Måske du også skulle pröveköre lidt forskellige modeller, NÅR du har fået dit körekort, for at finde ud af hvilken cykel du kunne tänke dig...? Start du med at få et mc-kort, så kan vi snakke senere om hvilke modeller som findes til dit prisniveau bagefter. Alt er muligt herovre MEN! Der er også noget der hedder forsikring... og det er dyrt, hvis du skal have sportsmaskiner! Og helt ärligt. Der er tid nok til at få drömmemaskinen...
Besvaret
okay' date=' du har ikke mc-kort, du vil have legetöj, du vil have en Ninja (tror du nok den hedder :eek:). Det lyder sgu lidt halvfarligt det der... Måske du også skulle pröveköre lidt forskellige modeller, NÅR du har fået dit körekort, for at finde ud af hvilken cykel du kunne tänke dig...? Start du med at få et mc-kort, så kan vi snakke senere om hvilke modeller som findes til dit prisniveau bagefter. Alt er muligt herovre MEN! Der er også noget der hedder forsikring... og det er dyrt, hvis du skal have sportsmaskiner! Og helt ärligt. Der er tid nok til at få drömmemaskinen...[/quote'] Det ligner også lidt en Ninja på dit billed SanneJ :rolleyes: ZXR 6 - 9 - 12 ? :)
Besvaret
Det ligner også lidt en Ninja på dit billed SanneJ :rolleyes: ZXR 6 - 9 - 12 ?
:th2: godt set!:) ZX636 '04 -og jeg er glad for det ikke er min förste cykel (og til jer der nu vil komme med kommentarer, så har jeg altså haft den i flere år, men er altså kun styrtet sidste säson, og det ville givetvis väre sket på hvilken som helst cykel, men men...:D)
Besvaret
:th2: godt set!:) ZX636 '04 -og jeg er glad for det ikke er min förste cykel (og til jer der nu vil komme med kommentarer' date=' så har jeg altså haft den i flere år, men er altså kun styrtet sidste säson, og det ville givetvis väre sket på hvilken som helst cykel, men men...:D)[/quote'] Vi er vel alle faldet en gang ;-) Det er jo et spørgsmål om at have respekt for de 2 hjul, og komme op igen :-) Men er enig med dig Sanne, han skal nok lige have kortet og prøve et par maskiner,med mindre vi skal ud og feje ham op :-(
Besvaret

jeg ville helt kalrt ALDRIG anbefale en begynder at købe en racer maskine.... ikke en 600+ ihvertfald Enten går det galt (for mange kræfter, for lidt erfaring ER en giftig kombo), ellers blir du ked af maskinen, da du ret tydeligt vil mærke at du ikke kan bruge den til det den er lavet Start i stedet med en smei-sportsmaskine... ala eks Suzuki GSX-F600/750 eller lign... evt en Honda CBR600F Begge billige maskiner, med rigelig effekt til en begynder.. Min gamle '96 GSX-F600 rendte da ihvertfald snildt med de store drenge, og tilfredsstillede mit fartgale bæst, selv efter jeg havde haft maskine i flere år

Besvaret
Start i stedet med en smei-sportsmaskine... ala eks Suzuki GSX-F600/750 eller lign... evt en Honda CBR600F Begge billige maskiner, med rigelig effekt til en begynder..
Enig i at bøttejernet er billig (læs: suzuki) men at Honda'en skulle være specielt billig er vist en overdrivelse. Den er nok mulighvis den dyreste af alle mc'ere at forsikre. Og, det er netop af denne årsag: Mange nybegyndere køber sådan en, og de kan ikke håndtere den ... Min liste ser således ud indtil videre: Suzuki GS750, Triumph Speedtwin (chopper), Suzuki GSX750ES, Triumph Thunderbird (chopper) Suzuki GSXR750, Triumph Thunderbird (Chopper), Kawasaki GPz900 Ninja, Ducati 860 NCR, Kawasaki ZZR600, Triumph Thunderbird (chopper), Yamaha Thunderbird (!?!), Kawasaki ZZR600, Triumph Daytona 955, Ducati Monster Senna Edi., Triumph Sprint RS, Triumph Sprint ST ('06-model) 16 stk indtil videre .... listet i kronologisk rækkefølge. Chopperne har jeg bygget selv.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...