macman Skrevet January 18, 2007 Rapporter Skrevet January 18, 2007 På mit arbejde har vi skiftet fra en Apple XServe til en Win Server. Men der sker nogle underlige ting som vi ikke kan finde ud af hvorfor sker på Mac'erne og kun dem, på dem som sidder på Win PC'ere er der ingen problemer. 1. Visse mapper/filer indeholdende skrifttegn som f.eks å, ændres, prikken over å rykkes så den står lidt til højre for a'et. Det betyder at når man klipper på en mappe/fil indeholdende dette tegn fra Mac'en, så forsvinder det. Den eneste mulighed vi har for at fikse det, er at gå ned på en Win PC og ændre mappens/filens navn manuelt. (å'et er ændret fra et tegn til 2 nongengange 3, altså et a, et skjult mellemrum og en prik). Det samme sker med ü og andre lign. tegn. Vi blev også nød til at inst. et program der hedder ADmitMac for at få adgang til Win Serveren, uden dette, så blinker hele skærmbilledet 2 gange og alle vinder lukkes og genåbnes. (Vi authenticater online og det er et Directery Access program). Jeg har ikke tidligere oplevet noget lignende på andre win servere fra en Mac og er meget intereseret i at finde ud af hvad der sker og hvorfor og ikke mindste findes der en løsning. Det skal lige siges, jeg er ikke IT ansvarlig og ved ganske lidt om Win servere, men da det er mig der sidder med problemerne er jeg int. i at få dem løst. Håber nogen har et par gode idéer : )
macman Besvaret January 18, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret January 18, 2007 Dovenskab Hej Thomas Nu har vores IT ansvarlige mere eller mindre meldt pas overfor problemstillingen... hrrmm ja og jeg gider ikke løbe frem og tilbage imellem min Mac og en fælles PC i et andet rum for at omdøbe filer og mapper mere, så "lorten ligger nok mest hos mig pt” desværre. Det er så her min naturlige dovenskab kommer ind, hvorfor sidde og tyre manualer igennem, hvis andre har oplevet noget lignende og fundet en løsning på det : ) Det har du desværre ikke, så nu ser det ud som om jeg må igang på den hårde måde...men foreløbig tak, hvis jeg finder en løsning skal jeg nok vende tilbage. PS. Husk at der er forskel på MAC og en Mac, MAC er en net protokol (hedder det ikke det) ihvert fald en adresse man benytter f.eks. i en router og en Mac er computer med Apple OS, hvadenten det er OS 9 eller OS X ;)
TDC Besvaret January 18, 2007 Rapporter Besvaret January 18, 2007 macman, Hvilken version af AdmitMac er det I bruger? Tror at I skal helt op i vers. 3.0 (hvis den nogensinde kom ud), før at der fuld support for Unicode. Et alternativ can være at få fyret op under Mac OS X Server igen, konfigurer OD og så binde den op til Windows AD og authenticate den vej. Tag en kigger her og se om der er noget der kan hjælpe dig Artikle om Mac og AD eller her Tiger vs. AdmitMac Eller PM mig. Og MAC er Media Access Control, en hardware addresse og ikke en protokol ;)
macman Besvaret January 19, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret January 19, 2007 Hej Thomas Tak for links, jeg er igang med at læse dem igennem. Jeg bringer dit forslag videre med XServen som faktisk kører stadig, men bliver brugt til andre ting en til fil server. Tak for korrigering mht. MAC vs. Mac, jeg skrev jo jeg ikke var IT ansvarlig :o men når man først er igang med at skrive sit svar i et forum, så sker det jo desværre for sjældent at man slår div. ting op som man ikke er helt 100% sikker på man har rigtigt fat, men nu burde den være der til næste gang : ) I'll be back
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu