testeren Skrevet January 21, 2007 Rapporter Skrevet January 21, 2007 Hej Jeg har Prøvet at søge lidt her, og på Bilprovningen, men mangler lidt svar/erfaringer ved det at tage sin danske bil til syn i forbindelse med import fra DK. Vil beholde min fine gl. slæde lidt endnu, og har bestilt tid hos Bilprovningen, men så er der lige et par spørgsmål der melder sig. 1. Jeg har helårsdæk på - er det lovligt på denne tid i SE - synes jeg har set noget om man skal have vinterdæk på - også selvom man kører her i det sydlige SE? I så fald jeg skal skifte til nye dæk(Goodyear etc.), er det så billigere her i SE? 2. Jeg var lidt klumret under indkøb af en bordplade, så der er kommet nogle 15 cm flænger (som stjerne) i forruden helt ude ved rammen i passagersiden - har det nogen betydning for en godkendelse? Skal selvfølgeligt have skiftet den på et tidspunkt, men ved ik om jeg kan nå det, og vil helst vente så længe som muligt (man ved jo aldrig med ældre biler;-) Og er dette evt. også billigere i SE? (Opel Astra) Er der noget jeg har glemt, eller der vil være godt lige at huske på (udover at man vist skal have en advarselstrekant i bilen) PFT Testeren
Nils Besvaret January 21, 2007 Rapporter Besvaret January 21, 2007 Du skal kun have vinterdæk på, hvis det er vintervejr, og så kan man jo bare ændre sin tid, hvis vejret skifter... En forrude med 15 centimeter store stjerner i lyder umiddelbart som en ommer, hvorfor ikke bare få det lavet før, når det alligevel skal laves?
testeren Besvaret January 24, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret January 24, 2007 Ommer hvad mener du? :D Nu er den kun vokset til 30 cm på 2 dage...Der er bestilt tid - ØV! Og er det vinter nu? Har du link til kravene om hvilke dæk man skal fyre på?
Johan Besvaret January 24, 2007 Rapporter Besvaret January 24, 2007 jeg tror ikke at du finder billigere dæk andre steder end www.daekonline.dk men eller skriv vinterdæk I søgefunktionen der er flere sider omkring det fra sidste år............ held og lykke med det :th2:
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu