Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Vi skal på skiferie i næste uge, og i den forbindelse mindede den flinke svigerfamilie jo om, at det ville være en god idé at anskaffe et par snekæder til vognen. Nu er det første sæson, hvor vi kører 4wd, hvorfor jeg ikke rigtig har nogen erfaring med det. Så mit spørgsmål er, hvor meget 4-hjulstræk hjælper og om det helt kan erstatte snekæder? Bilen har lige fået nye 17" vinterdæk på... Noget helt andet er om der kan monteres snekæder, men det må værkstedet kunne svare på... Anyone?

Besvaret
Nogen steder i Østrig bla må du slet ikke køre uden at have sne kæder i bilen. Så lej et par kæder til turen.
Ok ... Det er nu heller ikke så meget de par hundrede kroner et par kæder koster. Det var mere for at få en idé om hvor meget det egentlig hjælper med 4-hjulstræk. -Og så fordi jeg var forbi BilTema i dag, og de havde kun kæder op til 16", og jeg har ikke lige spekuleret videre over, hvor jeg ellers kan finde nogen... Desuden var jeg i tvivl om den skal have til alle fire poter, eller om den kan nøjes med de forreste... Nu går turen bare op i Sverige i år, så der skulle ikke være nogen lovmæssige krav.
Besvaret
Ok ... Det er nu heller ikke så meget de par hundrede kroner et par kæder koster. Det var mere for at få en idé om hvor meget det egentlig hjælper med 4-hjulstræk. -Og så fordi jeg var forbi BilTema i dag, og de havde kun kæder op til 16", og jeg har ikke lige spekuleret videre over, hvor jeg ellers kan finde nogen... Desuden var jeg i tvivl om den skal have til alle fire poter, eller om den kan nøjes med de forreste... Nu går turen bare op i Sverige i år, så der skulle ikke være nogen lovmæssige krav.
Hvis det er en 4x4 kan du sq ikke nøjes med et par 9mm Biltemakæder. Du må op i 14mm og det er lidt mere end et par hundrede. De fleste bruger kun 1 sæt snækæder til en 4x4. FDM sælger vores Michelinkæder til 699,-
Besvaret
Hvis det er en 4x4 kan du sq ikke nøjes med et par 9mm Biltemakæder. Du må op i 14mm og det er lidt mere end et par hundrede. De fleste bruger kun 1 sæt snækæder til en 4x4. FDM sælger vores Michelinkæder til 699,-
For god ordens skyld, skal jeg måske lige nævne at der er tale om en ganske almindelig personbil (Passat).
Besvaret
For god ordens skyld' date=' skal jeg måske lige nævne at der er tale om en ganske almindelig personbil (Passat).[/quote'] Det kommer også mest an på dækkene. Hvad dæk kører du på ?
Besvaret
Hvad med 'snesokker' - læste en gang' date=' at det var alt rigeligt til en bil med 4-hjulstræk (kan desværre ikke huske, hvor jeg har læst det).[/quote'] Minsandten ... Der står noget om dem her ... dog ikke lige i sammenhæng med 4-hjulstræk, men med biler med ESP... http://www.fdm.dk/public/biler/driftogvedligeholdelse/altomdak/snesokker/ Meeen, 1.200 er da også en lille investering i sokker :) edit: Puha, og den skal ha' strømperne i størrelse dyr ... 799,- for 2 stk... :scared:
Besvaret
Minsandten ... Der står noget om dem her ... dog ikke lige i sammenhæng med 4-hjulstræk, men med biler med ESP... http://www.fdm.dk/public/biler/driftogvedligeholdelse/altomdak/snesokker/ Meeen, 1.200 er da også en lille investering i sokker :) edit: Puha, og den skal ha' strømperne i størrelse dyr ... 799,- for 2 stk... :scared:
Ikke nødvendigvis:http://shop.satex.dk/TradePoint/Item_View?itemNo=148606 Problemet er bare at der ikke findes Ø-mærkede snesokker, så de kan altså ikke erstatte snekæder på en tur til Østrig.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...