lsv Skrevet January 27, 2007 Rapporter Skrevet January 27, 2007 Jeg søger en billig elektriker som vil komme og kigge på en stikkontakt hvor fasen eller nullen ikke virker, det er ihvertfald hvad jeg er kommet til efter en times undersøgelse af kontakten. Min svoger (VVS mand) har også kigget på det, og er kommet med samme beslutning som mig - Jeg har ingen idé om hvordan det kan laves da alt jo kører inde i muren. Men det ville være rart med en dansk eller ihvertfald dansktalende elektriker, mit svenske er stadigvæk meget ringe... desværre Vi kan aftale et tidspunkt hvor du kan be se opgaven/projektet, og evt. give et tilbud eller fixe det med det samme - Som sagt så ved jeg ikke hvor nemt/svær opgaven er. Adressen er Serenadgatan 29 - Almvik - Malmö PS: Så ligner det noget rigtigt hjemmegjort af en tidligere lejer, det er ihvertfald ikke særlig pænt lavet
Jeppe Besvaret January 27, 2007 Rapporter Besvaret January 27, 2007 Og I har selvfølgelig tjekket ALLE sikringerne ikke???
lsv Besvaret January 27, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret January 27, 2007 Vi har haft taget en sikring ud af adgangen for at bestemme hvad der hørte til - Så jo alle sikringer er skam kontrolleret. En anden sjov detalje er at der er en stikkontakt nede ved jorden som er i forbindelse med den stikkontakt som er i udu - men den virker skam fint - hvis ellers fasen/nullen er samlet. - Og nej det er heller ikke stikkontakten der er problemet - det er selvfølgelig alt blevet målt med et voltmeter (eller hvad sådan en hedder)
Jeppe Besvaret January 27, 2007 Rapporter Besvaret January 27, 2007 Hvis der er strøm på den nederste stikkontakt som går videre til den som ikke virker, så er ledningerne vel bare forbundet forkert...?? De ledninger som skal videre op til den som ikke virker, skal sidde i de samme "stik" som i den som virker. Det er jo i teorien bare lavet som en forlængerledning. Så ud og tjek farverne og se om de sidder rigtigt. Hvis de ikke gør, så er det nok en elektrikker der skal på sagen. Er lidt en skovl til el selv...
lsv Besvaret January 27, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret January 27, 2007 Her er det hele nok lidt bedre beskrevet.... Stikkontakten som er i udu går direkte til sikringskassen (så vidt jeg har fundet ud af) Der går en hvid ledning direkte ned til den nederste stikkontakt, uden stop. Der ligger en grøn ledning med eltape på inde i hullet Så går der 2 sorte ledninger som er forbundet (på en meget farlig måde) Så går der en gul ledning som stopper ved den øverste stikkontakt Den hvide ledning er muligvis fasen til den nederste stikkontakt Den grønne er højst sandsynligt jord De 2 sorte ledninger er muligvis nullen Den gule ledning er muligvis en fase Når de 2 sorte ledninger er forbundet, så virker den nederste stikkontakt. Når man måler på den gule og en af de sorte ledninger er der intet udslag i voltmeteret. (i "gamle" dage, der brugte man somreglen den sorte ledning til nul og en anden farve til fase, modsat end "normalt" idag - så vidt jeg har forstået) Man kunne jo tage den hvide ledning, også bruge den som fase istedet for den gule - men allerede her er det kommet lidt for langt fra mit område (mit område er - sæt et stik i dåsen og lampen lyser :) Det er sandsynligt meget nemt at lave, men jeg vil meget gerne lige have en proff til at se på det, og gerne fixe det - For det første er jeg meget nervøs for strøm, for det andet er jeg ikke så glad for hvis noget skulle være lavet lidt for "hjemmefusket"
testeren Besvaret January 27, 2007 Rapporter Besvaret January 27, 2007 Hvis det er hjemmefusket er det måske noget du skulle overveje at sende tilbage til den forrige ejer - som en skjult fejl - som de evt. skal betale for! Jeg kan IKKE anbefale ElektroTeam i Vellinge! De skulle lave el i vores lejl., og godkendte at vi gerne ville have de lækre danske stikkontakter på som er noget mere fikse end de svenske der jo mest ligner l... Vi murede selv dåser og rør ind, og jeg købte for 10k danske kontakter i DK. Så skete der det at de lavede nogle fejl (satte rammerne forkert på(ja uuuh det er svært), og lavede ting jeg ikke havde bedt dem om). Og vi var nået så langt at væggene nu var lukket til og malet 1. gang Så skulle der et møde til, hvor partneren i firmaet så gør opmærksom på at de danske kontakter ikke er lovlige i SE. SÅ røg jeg lige op i det røde felt x 2232, men de tog dog skylden, men vi har så måtte åbne alle vægge igen og det er noget rod. De kunne heller ikke finde ud af hvor de lige havde sat plastkasserne til halogenspots op i loftet, så vi måtte da lige fjerne gipspladerne igen. Og da der så bliver boret huller ulejliger man sig da ikke lige med at fjerne den emhætte der står på bordet - så nu er den fyldt indeni med gipsstøv. I vores badeværelse ser det ud til det har taget en arbejdsdag at bore 8 af samme slags plastkasser op. Vil tro det vil tage mig selv 2 timer max. med mine 10 tommelfingre. De bruger også tiden til at tale med kunder og sende SMS i arbejdstiden - så det kan ikke være mange timer jeg skal/vil betale for når regningen kommer!
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu