Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg søger som en "gal" at finde en bolig omkring Malmö. Jeg fandt på "hemnet" en hyresrätlägenhet, som jeg var interesseret i. Den var lidt lille, lidt for dyr, men lå kanongodt for mig. Mägleren viste mig den, og jeg ville godt ha' den, bare ikke til de 970.000 SEK som den stod til. hun sagde at der havde været ca. 10 familier og se på den, men der var ikke givet nogen bud. Der var öppen budgivning. Da jeg kom hjem så jeg på Blocket.se at sælgerne selv havde den til salg for 930.000 SEK. Jeg ringede til Mägleren og sagde at jeg bød 930.000 SEK. Efter 2 dage ringede hun og sagde at det ville sælgerne ikke acceptere. Jeg fortalte Mägleren at jeg havde set den til denne pris på Blocket.se. Hun svarede at det var hvis sælgerne selv havde fundet køberne, nu da jeg var kommet til hende først, måtte jeg ikke gå til sælgerne.:confused: Er det korrekt at det er afhængigt af hvilken hjemmeside man kikker på først, så kan det koste mig 40.000 SEK.? Er der nogen der kan hjælpe mig??? (selvfølgelig på lovlig vis) da jeg gerne vil ha' den lägenhet og til de 930.000 SEK Jeg skal flytte herover alene, så jeg kan ikke sende min kone på banen og skrive under.!!! :new:

Besvaret
Jeg søger som en "gal" at finde en bolig omkring Malmö. Jeg fandt på "hemnet" en hyresrätlägenhet, som jeg var interesseret i. Den var lidt lille, lidt for dyr, men lå kanongodt for mig. Mägleren viste mig den, og jeg ville godt ha' den, bare ikke til de 970.000 SEK som den stod til. hun sagde at der havde været ca. 10 familier og se på den, men der var ikke givet nogen bud. Der var öppen budgivning. Da jeg kom hjem så jeg på Blocket.se at sælgerne selv havde den til salg for 930.000 SEK. Jeg ringede til Mägleren og sagde at jeg bød 930.000 SEK. Efter 2 dage ringede hun og sagde at det ville sælgerne ikke acceptere. Jeg fortalte Mägleren at jeg havde set den til denne pris på Blocket.se. Hun svarede at det var hvis sælgerne selv havde fundet køberne, nu da jeg var kommet til hende først, måtte jeg ikke gå til sælgerne.:confused: Er det korrekt at det er afhængigt af hvilken hjemmeside man kikker på først, så kan det koste mig 40.000 SEK.? Er der nogen der kan hjælpe mig??? (selvfølgelig på lovlig vis) da jeg gerne vil ha' den lägenhet og til de 930.000 SEK Jeg skal flytte herover alene, så jeg kan ikke sende min kone på banen og skrive under.!!! :new:
Drop lejligheden ... hvorfor skulle du dog betale extra, når sælger er villig til at sælge billigere ? Jeg købte privat, det var der absolut ingen problemer med og når min lejlighed skal sælges, så bliver det også privat. Det kan godt være det evt. ta'r lidt længere tid, men vil gerne står for lidt papirarbejde hvis køber så kan spare x-antal kroner.
Besvaret

Nu er det ikke en hyresrätt, for det betyder lejelejlighed, men en bostadsrätt, du har fundet. Når mægleren har fundet dig til køberne, skal de jo betale for denne service, så derfor synes de, det skal være lidt dyrere. Jeg tænker bare på, hvad der sker, hvis du nu får et hukommelsessvigt og derefter henvender dig direkte til sælger via blocket, som om den mægler aldrig havde eksisteret? Så kan I måske finde ud af noget. Det er jo ikke dig, der har et eventuelt problem i forhold til mægleraftalen, men sælger kan få et problem og det er ikke dit problem. Held og lykke. :)

Besvaret

Mægler eller ej Hel Sylvester Jeg har netop solgt min lejlighed gennem en mægler. I den forbindelse indgik jeg en kontrakt med mægleren, hvor det bl.a. står, at han har eneret på at sælge den i kontraktperioden, som typisk er 3 måneder. Det betød altså, at selvom jeg selv fandt en køber, skulle mægleren alligevel have sit gebyr. Jeg tror ikke der er nogen vej uden om. Mægleren har jo allerede udført et stykke arbejde for køberen, og vil naturligvis ikke gøre det gratis. Men det er rigtigt, at det er sælgers problem og ikke købers. held og lykke PS: Hvis du virkelig vil have den lejlighed, så tag den da. 40 k fra eller til har ingen reel økonomisk betydning..

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...