Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej allesammen. Jeg har en kammerat som spørger om ens straffeattest er rent i Sv, hvis man flytter til Malmø, for at være ærlig er hans danske nemlig plettet:sad:, er der nogen som kan svare på det?

Besvaret
Hej allesammen. Jeg har en kammerat som spørger om ens straffeattest er rent i Sv, hvis man flytter til Malmø, for at være ærlig er hans danske nemlig plettet:sad:, er der nogen som kan svare på det?
Den svenske er af gode grunde blank ja. Men det kommer an på hvad han løber fra:) Min mand blev i forbindelse med et job bedt om en udskrift af såvel den danske som den svenske straffeattest. Så er det jo en ringe trøst at stå med en blank svensk.....
Guest michaelbo
Besvaret

Hallo ! Hallo!

Hvis du søger job i Dk og iøvrigt taler dansk så vil virksomheden se en Dansk straffeattest. Hvis jeg havde en ansøger til et job og han kom fra fks. Øvre Volta ja så ville jeg jo nok ikke be' ham om at diske op med en straffe attest derfra, vel ! Man må da gå ud fra at fremmedpolitiet ( hedder det det ?)har gjort deres arbejde og sikret at de ikke har givet asyl til endnu en bandit. Så derfor vil man som arbejdsgiver kun have interresse i hvor mange misgerninger der er bedrevet på , i dette tilfælde Dansk jord, og selvfølgelig hvor belastende disse misgerninger er. Jeg tror Din kammerat ikke behøver frygte noget, med mindre han er dømt for noget hvor ordet Pædofil indgår, det er nemlig Pt. ikke et hit.
Besvaret

I Sverige vil han formentlig have en ren straffeattest, da politimyndighederne kun i sjældne tilfælde udveksler oplysninger. Men en svensk straffeattest er naturligvis kun anvendelig i Sverige, så hvis han søger arbejde i Danmark, er han jo lige vidt.

Besvaret

Min kone søger pt. arbejde hér i Sverige, og da hun af gode grunde ikke har boet her så længe (1år), ber alle de steder hun søger, om en straffeattest. Det giver så sig selv, at i dette tilfælde, at det er den Danske attest! som hun måtte rekvirere skriftligt fra politiet i DK. Så forvent ikke at din kammerat per defacto standard "ser ud som en ikke straffet" herovre!

• 8 months later...
Besvaret

Hvilken politikreds skal man vælge? Arbejde i KBH, bor i Malmö, fraflytnings kommune Ribe...Hvor lang tid er den gyldig?

Hvis du søger job i Dk og iøvrigt taler dansk så vil virksomheden se en Dansk straffeattest. Hvis jeg havde en ansøger til et job og han kom fra fks. Øvre Volta ja så ville jeg jo nok ikke be' ham om at diske op med en straffe attest derfra' date=' vel ! Man må da gå ud fra at fremmedpolitiet ( hedder det det ?)har gjort deres arbejde og sikret at de ikke har givet asyl til endnu en bandit. Så derfor vil man som arbejdsgiver kun have interresse i hvor mange misgerninger der er bedrevet på , i dette tilfælde Dansk jord, og selvfølgelig hvor belastende disse misgerninger er. Jeg tror Din kammerat ikke behøver frygte noget, med mindre han er dømt for noget hvor ordet Pædofil indgår, det er nemlig Pt. ikke et hit.
:confused:
Besvaret
Hvilken politikreds skal man vælge? Arbejde i KBH, bor i Malmö, fraflytnings kommune Ribe...Hvor lang tid er den gyldig? :confused:
Det er ligegyldigt hvor i Dk du henter din straffeattest. Sjovt nok så følger alle forseelser med rundt i landt. Jeg fik min i Kbh, flyttede fra Slagelse og boede i Malmö
Besvaret
Hvilken politikreds skal man vælge? Arbejde i KBH, bor i Malmö, fraflytnings kommune Ribe...Hvor lang tid er den gyldig? :confused:
Gyldighed:) der er ikke gyldighed på en straffeattest. Så vidt jeg ved så kan en arbejdsgiver, eller hvem der nu vil checke dig, altid bede om en ny. Også hjælper det nok ikke at vifte med en 2 år gammel attest:lol:
Besvaret

Ang. gyldighed.... Efter 5 år bliver forseelsen slettet fra din attest, det vil altså sige at man "bare" skal holde sig på måtten i 5 år og så er der igen ren attest. Medmindre at arbejdsgiveren beder om en udvidet attest, den går vist, så vidt jeg husker, 10 år tilbage!:cry: Men det vil oz komme an på hvad manden har lavet + hvilket job han søger... Jeg har selv arbejdet et sted hvor mindst 80 % havde enten volds- eller narko domme på papiret..... Det var ikke et problem der, og tilgengæld havde vi nogle rigitg fine fester!!!:rolleye: :th2: :fight:

Besvaret
Ang. gyldighed.... Efter 5 år bliver forseelsen slettet fra din attest, det vil altså sige at man "bare" skal holde sig på måtten i 5 år og så er der igen ren attest. Medmindre at arbejdsgiveren beder om en udvidet attest, den går vist, så vidt jeg husker, 10 år tilbage!:cry: Men det vil oz komme an på hvad manden har lavet + hvilket job han søger... Jeg har selv arbejdet et sted hvor mindst 80 % havde enten volds- eller narko domme på papiret..... Det var ikke et problem der, og tilgengæld havde vi nogle rigitg fine fester!!!:rolleye: :th2: :fight:
kommer dog an på forseelsen. bøde = 2 år betinget fængsel = 3år fængsel = 5år
Besvaret

DK i job, DK attest Hvis man søger job i DK, så skal den være Dansk og mange beder om en Svensk også hvis man bor herovre. Heldigvis, det ville være lidt for let at flytte herover for at rebde for fortidens synder. Sikke et rend der ville blive :sick:

• 2 months later...
Besvaret
jeg skal have mig en svensk straffe attest' date=' jeg kan se at flere her har fået sådan en, kan man ringe og be dem sende en? eller skal man henvende sig??[/quote'] Du skal skriftligt ansøge polisen om "utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister och dataregister", og sende den til RIKSPOLISSTYRELSEN Box 752 981 27 KIRUNA Email: rikspolisstyrelsen@polisen.se behandlingstiden er ca. 2 uger. Du kan også sende en mail (eller fax), men du skal i så fald sikre dig at din underskrift blive sendt med (indscanning). Attesten bliver herefter sendt til din folkeregisteradresse i Sverige.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...