Peter Skrevet February 19, 2007 Rapporter Skrevet February 19, 2007 Hej Alle - lige et hurtigt spørgsmål (eller flere) henvendt til den tekniske del af dette gode forum.. Vi flytter 'østpå' i næste uge og i den forbindelse skal der naturligvis indkøbes en god fladskærm og en tilsvarende god recorder. Med hensyn til skærmen tror jeg det bliver en Samsung LE 40 M 71 (analog tuner). Ville først købe en Full HD skærm fra Samsung (LE 40 F 71), men syntes faktisk at billede er mere skarpt på M 71 modellen - sælger siger det skyldes 100 htz teknik...Har også været ret lun på en Philips 37 PF9731d skærm, men syntes den er lidt for dyr (specielt når der er tale om en model fra sensommer 2006)... Min idé var som udgangspunkt at hive de gratis digital kanaler ned via den antenne som allerede hænger på huset - eller sætte en ny op, og til det formål ville jeg bruge en god recorder med indbygget digitalTV modtager. Recorderen ska også kunne afspille en god portion af de DivX film vi har liggende på de bærbare. Tilslutning mellem skærm og recorder skal være via HDMI. Er der nogen gode forslag til hvilken skærm og hvilken recorder jeg bør vælge..?? Næste spørgsmål - når vi så bliver trætte af de gratis kanaler og hopper på en canal digital eller viasat løsning har jeg forstået det sådan at vi får leveret en box, som derefter skal tilsluttes fjernsyn via scart. Skal man så sætte den der box ind som første led og så tilslutte recorderen til boxen..?? og sidst men ikke mindst hvilken udbyder eller teknisk løsning giver den bedste billedkvalitet..?? På forhånd tak. Ps - vi flytter til Riseberga, så jeg håber sgu vi kan modtage DR1, DR2 og TV2!
claus Besvaret February 19, 2007 Rapporter Besvaret February 19, 2007 Der findes en Thomson, DTH8657 E hedder den , har både HDMI og DVB-T tuner , men ingen analog tuner vel at mærke .... har ingen praktisk erfaring med den dog....
Peter Besvaret February 20, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret February 20, 2007 Okey - jeg troede det var samme sender, som smed signalerne ud til alle os tv fans..??
Kapello Besvaret February 22, 2007 Rapporter Besvaret February 22, 2007 digital Jeg ville helt klart vælge både et tv og en recorder med digitalbox indbygget. Efter at have sammenlignet virker priserne billigere herovre, og modellerne nyere (mere almindeligt med digital tuner indbygget). Kapello
Peter Besvaret February 22, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret February 22, 2007 Hej Kapello - tak for svar. Kan du hjælpe lidt med hvilke modeller og hvor de kan købes billigt..:th2:..?? Når du skriver 'med digitalbox indbygget' mener du så tunerdelen eller hva..??
Kapello Besvaret February 22, 2007 Rapporter Besvaret February 22, 2007 Vi har lige købt et Phillips TV med digital tuner 32" for ca. 10.000 dkr., hvilket skulle betyde at man ikke har brug for "en konverter"(digitalbox), men kan sætte antennen direkte i - vi har ikke fået antennen op endnu - suk:sad: . Det har mindre betydning hvis man kører via kabeltv hvor de skulle konvertere, eller parabol, men hvis I vil tage fra antennen, så er næsten alle kanaler herovre digitale (ikke de danske, men det kommer også inden for de næste år). Det er også derfor jeg vil anbefale at købe udtyr herovre, hvor digital-tv er længere fremme. lige nu er der ikke nogle af de små tv, som er til at finde med digital tuner, men det kommer uden tvivl, snart - det er rimeligt nyt i de større. I forbindelse med vi så på tv, fandt jeg også (mener det var) en phillips harddisk/dvd indspiller med digital tuner til ca. 5500,- svenske. Lidt dyrere men jeg vil også påstå mere fremtidssikret Vores køb og kig endte i OnOff som er temmelig stor kæde herovre. Du kan også finde Sony, Samsung og andre TV's med digital tuner. Godt jagt Kapello
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu