Guest PeterK Skrevet February 24, 2007 Rapporter Skrevet February 24, 2007 Er der nogle som har erfaringer med PCS og/eller PCD? Jeg er lidt i tvivl om hvilken klub som jeg skal melde mig ind i!! Heller mest til den svenske, da jeg kører på svenske plader:) Er primært interesseret i trackdays etc.... Eller findes der andre/bedre klubber??? Ejer en 997S
Peter H. Besvaret February 24, 2007 Rapporter Besvaret February 24, 2007 Er der nogle som har erfaringer med PCS og/eller PCD? Jeg er lidt i tvivl om hvilken klub som jeg skal melde mig ind i!! Heller mest til den svenske, da jeg kører på svenske plader:) Er primært interesseret i trackdays etc.... Eller findes der andre/bedre klubber??? Ejer en 997S Er det ikke bare at melde dig ind i begge :):) Og hvis det kun er fordi du vil köre på bane er der denne her www.trackdayklub.dk
Guest Mogens Besvaret February 24, 2007 Rapporter Besvaret February 24, 2007 Er det ikke bare at melde dig ind i begge :):) Har haft samme overvejelse og står lidt i vadestedet - svensk/dansk? Jeg vil tro, at der sker noget mere i den svenske klub end den danske - men jeg ved det ikke. Kender du til klubbladene - ka' de bruges til noget eller hur? Og hvis det kun er fordi du vil köre på bane er der denne her www.trackdayklub.dk Jep, det er faktisk gået tjep for Stjernholm at få Trackdays op at stå.
Peter H. Besvaret February 24, 2007 Rapporter Besvaret February 24, 2007 Har haft samme overvejelse og står lidt i vadestedet - svensk/dansk? Jeg vil tro, at der sker noget mere i den svenske klub end den danske - men jeg ved det ikke. Kender du til klubbladene - ka' de bruges til noget eller hur? Jep, det er faktisk gået tjep for Stjernholm at få Trackdays op at stå. Ja der er jo flere der köre i Ps i Sverige, Men jeg er ikke medlem mere for jeg synes at det hele sker i Stockholm ikke rigtig noget her i syd :( Ja der er tryk på :) vi tar også på ringen på samme tidspunkt som dem :) Det er altid sjovt at köre fra drengene i deres kinabiler :)
Guest Mogens Besvaret February 24, 2007 Rapporter Besvaret February 24, 2007 Ja der er jo flere der köre i Ps i Sverige Jep, mere end 15.000 stk på vejene... ...vi tar også på ringen på samme tidspunkt som dem :) "Vi"? - er det personligt eller en klub? Det er altid sjovt at köre fra drengene i deres kinabiler :) Meget sjovt du nævner det, fordi det lagde vi ret meget mærke til på Sturup sidst. En Porsche ligger HELT anderledes bedre på racerbanen !
Guest PeterK Besvaret February 24, 2007 Rapporter Besvaret February 24, 2007 Er det ikke bare at melde dig ind i begge :):) JA -Hvorfor ikke:laugh: .....Så langt havde jeg ikke tænkt, så kan man jo vælge og vrage!! Lige præcis det med de fleste aktiviteter finder sted i Stockholm har du fuldstændig ret i.......Jeg er en travl mand med børn og job, så jeg har ikke mulighed for at køre til Stockholm 5-6 gange om året..... Så hellere lidt "lokale" trackdays og en årlig tur til Tyskland:) Peter: Er Du medlem af den danske???..........
Peter H. Besvaret February 24, 2007 Rapporter Besvaret February 24, 2007 "Vi"? - er det personligt eller en klub? Vi er konen,den lille og jeg, men vi plejer at väre en 8 biler der tar derned.:) Ang Sturup mener jeg at det er en bane der er lavet til gocart og andre små biler jeg har kört på den med 996 - M3 - Z4 og de er slet ikke bygget til en så lille bane.. Den endste bil der var sådan okay var en honda civic type r... Så det skal väre knutstorp og den ligger jo også dejligt tät på, der får bilerne også den köling som de skal ha...:):)
Guest Trinity Besvaret February 24, 2007 Rapporter Besvaret February 24, 2007 Kan varmt anbefale Porscheklubben i Sverige.
Guest PeterK Besvaret February 24, 2007 Rapporter Besvaret February 24, 2007 Kan varmt anbefale Porscheklubben i Sverige. Tror også det ender med PCS.............Ser eller´s fin ud din F430!! Så kan jeg bedre forstår jeg ikke ser dig i en 645cab på vej til Ø
dkrath Besvaret February 24, 2007 Rapporter Besvaret February 24, 2007 Mogens - Hvis du melder dig ind så sig til... vi kan få "familie rabat" hvis vi melder os ind sammen (i hvert fald i den danske). Mener jeg.. :)
Guest Mogens Besvaret February 24, 2007 Rapporter Besvaret February 24, 2007 Familierabat :th2: vi kan få "familie rabat" hvis vi melder os ind sammen (i hvert fald i den danske). Mener jeg.. :) Ja, man får rabatten i begge klubber www.porsche-club-danmark.dk/PorscheClubs/pc_danmark/pc_main.nsf/web/E41AA01FD8977D09C12570DF0047A05E www.porsche.nu/html_swedish/information/MembershipFee.htm
Guest PeterK Besvaret March 2, 2007 Rapporter Besvaret March 2, 2007 OK - tak for svarene...... Er der nogle Porsche-ejere som har erfaring med Gemballa sportsudstødning og hvor det er bedst/billigst at købe/få monteret? Er faktisk lidt tvivl hvad der sidder på min 997S med fire afgangsrør.....Er det sportsudstødning oder? Vil Gemballa lyder MEGET bedre:)
thomas_lund Besvaret March 2, 2007 Rapporter Besvaret March 2, 2007 Hey Peter Selve rørene er "interchangable" og afgør ikke hvad der sidder af udstødning. Købes sportsudstødning, så får man typisk "kun" lydpotten (muffler) og skal så bruge sine gamle "tips" - dine 4 afgangsrør. Se f.eks. http://www.trylleskoven.dk/911c4/pse/4_oldmuffler.jpg og http://www.trylleskoven.dk/911c4/pse/5_swap.jpg. Selvom 997 har en anden udstødningsopbygning, så er systemet basalt set det samme. Mht hvilket et man skal købe - det kan kun en lydtest afgøre. Og kun af dig. Men har man først sportsudstødning går man _aldrig_ tilbage :-D Og hvis du er i tvivl om du har det, så har du det ikke ;-)
Guest Mogens Besvaret March 2, 2007 Rapporter Besvaret March 2, 2007 Og hvis du er i tvivl om du har det, så har du det ikke :) LOL, helt enig. En Gemballa "støjer" afgørende mere end standardudstødningen - den har en hård kontant lyd. Ville jeg godt ha' til min 996 turbo...
Guest Trinity Besvaret March 2, 2007 Rapporter Besvaret March 2, 2007 Jeg havde komplet Cargraphic udstødning på min Porsche 996 GT2.. Det var helt ok! Husk dog på, at på Turbo og GT2 er man nødsaget til at skifte HELE udstødningen og det koster "lidt" ekstra. Desuden giver det desværre slet ikke samme resultat på en turbo-bil der generelt siger noget mindre...
Guest Mogens Besvaret March 3, 2007 Rapporter Besvaret March 3, 2007 Husk dog på, at på Turbo og GT2 er man nødsaget til at skifte HELE udstødningen og det koster "lidt" ekstra. Desuden giver det desværre slet ikke samme resultat på en turbo-bil der generelt siger noget mindre... Da vi hentede en Boxster i fredags, hørte vi hos forhandleren den nye Cayenne S monteret abfabrik med sportsudstødning. Damm en sound :) Hvis ikke lydeffekten hæves på en turboudgave (og DET gør den med Gemballa - jeg HAR hørt een), hæves poweren dog iflg. forhandleren!
Guest Mogens Besvaret March 3, 2007 Rapporter Besvaret March 3, 2007 Gemballa styrer Er der nogle Porsche-ejere som har erfaring med Gemballa sportsudstødning og hvor det er bedst/billigst at købe/få monteret? Don't know - en komplet original sportsudstødning u/de 4 afgangsrørhaler og uden manifol koster 1.975 euro, så jeg i fredags hos Porsche Zentrum Fulda... Er faktisk lidt tvivl hvad der sidder på min 997S med fire afgangsrør.....Er det sportsudstødning oder? - Vil Gemballa lyder MEGET bedre:) Der er jo 4 rør abfabrik på en S'er, så det ;) Men som en anden skribent nævner - Gemballa sportsudstødning "larmer" så meget, at man ikke er i tvivl om, at den er monteret !
Guest Trinity Besvaret March 3, 2007 Rapporter Besvaret March 3, 2007 Mogens: På en Turbo bil får du ret meget effekt på en ordentlig udstødning (bedre flow). Lang mere effekt en du kan hente på en motor uden turbo... Lydmæssigt får du selvsagt også en effekt, men det bliver, som før skrevet, aldrig det samme og lige så godt/meget som på en ikke-turbo motor. I det turbo-biler generelt ikke siger så meget ud over at hvæse meget i rørene... Desværre. Så er den vist bøjet i neon :-)
Guest Mogens Besvaret March 3, 2007 Rapporter Besvaret March 3, 2007 Så er den vist bøjet i neon :-) Den Gemballa-udstyrede Porsche 996 turbo, jeg prøvede inden købet af min nuværende, sagde langt mere end bare at hvæse lidt mere end ellers. Udstødningen havde kostet ejeren dokumenterede 60.000 SEK...
Guest Trinity Besvaret March 3, 2007 Rapporter Besvaret March 3, 2007 Mogens: Du læser ikke hvad jeg skriver? Læs det igen :-)
Guest PeterK Besvaret March 3, 2007 Rapporter Besvaret March 3, 2007 Don't know - en komplet original sportsudstødning u/de 4 afgangsrørhaler og uden manifol koster 1.975 euro, så jeg i fredags hos Porsche Zentrum Fulda... Der er jo 4 rør abfabrik på en S'er, så det ;) Men som en anden skribent nævner - Gemballa sportsudstødning "larmer" så meget, at man ikke er i tvivl om, at den er monteret ! Fino - Og hvor skal jeg så købet/få monteret skidtet:) .........? (Gemballa)
Guest Mogens Besvaret March 3, 2007 Rapporter Besvaret March 3, 2007 Du læser ikke hvad jeg skriver? Jow jow det gør jeg, men om det forståes rigtigt, er noget ganske andet :) Læs det igen :-) "det bliver, som før skrevet, aldrig det samme og lige så godt/meget som på en ikke-turbo motor. I det turbo-biler generelt ikke siger så meget ud over at hvæse meget i rørene... Desværre." Den 996 turbo med Gemballa som jég prøvede, havde en dejlig lyd, der var langt mere markant end den originale udstødning. Om den er "bedre/højere" på en S'er, skal jeg lade være usagt. Har jeg intet kendskab til...
Guest Mogens Besvaret March 3, 2007 Rapporter Besvaret March 3, 2007 Og hvor skal jeg så købet/få monteret skidtet:) .........? (Gemballa) Den køber du gennem www.ruf.se - som forhandler for www.gemballa.se Den tyske side - www.gemballa.de HUSK nu at informere os herinde om dine opdagelser og erfaringer !
Guest PeterK Besvaret March 3, 2007 Rapporter Besvaret March 3, 2007 Den køber du gennem www.ruf.se - som forhandler for www.gemballa.se Den tyske side - www.gemballa.de HUSK nu at informere os herinde om dine opdagelser og erfaringer ! Thanks - I will:)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu