Martin_M Skrevet February 28, 2007 Rapporter Skrevet February 28, 2007 Hej, Kan det betale sig at konvertere til fjernvarme, og kan det overhovedet lade sig gøre? Jeg har kig på en villa i Malmø, eneste minus er at der er et gammel oliefyr i huset. Fyret benyttes ikke mere, og al opvarmning sker med el - dette gør naturligvis drifstomkostningerne astronomiske. Men kan man få tilskud til en konvertering? Jeg fandt dette, http://www.vastervik.se/sites/Miljo/templates/NewsPage.aspx?id=3423 men kunne ikke finde mere om det på Boverket. Nogen der har lavet konverteringen? I så fald, hvad koster det, og kan det svare sig, frem for at vælge en anden energiform som fx. luft til vand varme? På forhånd tak for hjælpen. Martin
repeat Besvaret March 1, 2007 Rapporter Besvaret March 1, 2007 Hvad med Jordvarme? El solvarme? Der er masser af muligheder for alternativ energi.
Martin_M Besvaret March 1, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret March 1, 2007 Grunden er ikke stor nok til jordvarme og besparelsen ved solvarme er efter min mening for lille. Jeg har også kigget på gas og bjergvarme - det sidste er dog for dyrt i etablering. Så valget bliver enten fjernvarme, gas eller luft til vand-varme.
Nils Besvaret March 1, 2007 Rapporter Besvaret March 1, 2007 Eller pellets. Men første led bliver vel at finde ud af, om du er i nærheden af fjernvarmenettet. Fjärrvärme, hedder det. Eon ved alt om det. Fjernvarme lyder da som en god ide, når man har et vandradiatorsystem. Man slipper for at have en masse gejl i huset, der kan gå i stykker. :)
Martin_M Besvaret March 2, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret March 2, 2007 Eon ved alt om det. Nogen der har et tlf. nr til dem der virker fra DK? Når jeg ringer får jeg at vide at numrene ikke findes længere (på dansk). Jeg benytter numre fundet på deres web.
bagheera Besvaret March 2, 2007 Rapporter Besvaret March 2, 2007 Kundservice fra udl.: + 46 771 22 24 24
Martin_M Besvaret March 2, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret March 2, 2007 Kundservice fra udl.: + 46 771 22 24 24 Ja, det var samme nr jeg har prøvet uden held... Men må prøve igen senere...
bagheera Besvaret March 2, 2007 Rapporter Besvaret March 2, 2007 Det må du gøre. Jeg har brugt numret fra DK. Du kan jo også forsøge +46 20 22 24 24, men jeg mener at 020-numre er indenlandske (SE altså).
Martin_M Besvaret March 2, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret March 2, 2007 Det må du gøre. Jeg har brugt numret fra DK. Du kan jo også forsøge +46 20 22 24 24, men jeg mener at 020-numre er indenlandske (SE altså). Hmm, prøvede både i går og i dag, og fik at vide at nummeret ikke fandtes (af en dansk "computer-stemme". Det andet nr har jeg også prøvet, og her var der ingen forbindelse. Men giver det lige et par chancer igen...
bagheera Besvaret March 3, 2007 Rapporter Besvaret March 3, 2007 Hhhmmm ... mærkligt. Jeg var inde og hoppe lidt rundt på e.on's hjemmeside. Der er en mulighed for at sende spørgsmål til Kundservice på http://eon.se/templates/FormQuestionKundservice.aspx?id=8375 Så er der en side hvor man kan kontakte Enerirådgiverne http://eon.se/templates/form.aspx?id=74427 Held og lykke :)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu