lorup Skrevet March 12, 2007 Rapporter Skrevet March 12, 2007 Fik denne mail i dag: Hej alle, Jeg ved ikke hvordan I har det, men de unge mennesker er gået alt langt vedr. det at få et ungdomshus. Det var en underskriftsindsamling for at støtte de stakkels unge på Nørrebro. Ordlyden var "støt De Unge og drag Københavns kommune til ansvar!!! Bekæmp intolerancen, snæversynet, og Faderhusets gidseltagning af Nørrebro." Magen til sludder og vrøvl skal man alligevel lede længe efter. Af samme årsag har jeg nu oprettet en underskriftsindsamling for at se hvad masserne mener om sagen. Der er lige nu 8.500 underskrifter for de unge, men jeg synes at det er vigtigere at støtte retssamfundet og især politiet, som altid er dem som tager skraldet for de såkaldte "unges", frustrationer. Jeg mener selv at høre til i gruppen 'unge', men det betyder ikke at jeg har ret til at smadre byen for 14 mio. kr. fordi jeg er utilfreds med udfaldet af en retssag. Det er uacceptabelt!! Er du enig i dette udsagt så skriv under og støt retssamfundet på http://www.visansvar.underskrifter.dk/index.php Og send gerne denne mail videre...
Markowitch Besvaret March 12, 2007 Rapporter Besvaret March 12, 2007 Det er fuldstændig hen i vejret at brænde biler af og kaste brosten efter panserne. Mere er der ikke at sige til det. Det skal "de" sgu holde sig fra, om de kommer fra ungdomshuset eller blot er lømler der skal have det sjovt. Men i bund og grund mener jeg at det er meningsløst med den email. Sagen er givet på forhånd. Stiller man argumentet rigtigt op vil 90% af danskerne skrive sig på den liste. Man kan blot henvise til at 90% af danskerne var tilfredse med politiets håndtering af ungdomshuset. Selv gamle fru. Jensen i Aalborg der aldrig har sat sin fine fod på Nørrebro. God morgen mand. . Sådanne undersøgelser er meningsløse, da de ikke stiller spørgsmålet til dem der er direkte ramt. Jeg læste forsvarsadvokaternes stærkt kritiske læserbrev i politiken torsdag d. 8 marts. og er egentlig ikke overrasket over at mange blev anholdt. Men alligevel er jeg overrasket over at dommerstanden kan anklages for sjusk og ikke at have ført en ordenlig process - det er simpelthen for ringe. At personer bliver anholdt midt i en kaotisk situation kan ske, men at man senere omgår retssikkerheden så lemfældigt at personer bliver varetægtsfængslet på trods af at beviser forligger der taler for deres uskyld (ifølge læserbrevet) - er helt forrykt. Der er ingen tvivl om at der er lagt i kakkelovnen på Christiansborg. Oppositionen vil nok kræve en undersøgelse, hvilket jeg forventer de får. I læserbrevet blev en række varetægtsfængslinger fremhævet som grundløse. Blandt dem en enlig mor. En udenlandsk civilingeniør. Samt 4 knægte der med dankort bonner kunne bevise at de havde hentet mad hos pizzabageren, kun den sidste nåede at redde sig ind i opgangen. Alle fanget i politiets knibtangsmanøvre. Derudover var der også fredelige demonstranter anholdt - hvilket sker når der er travlt. Men også de blev varetægtsfængslet under henvisning til at de stod i første række og kastede sten, selvom billedmateriale talte for at dette ikke var tilfældet, og i begrundelsen stod der bl.a. at de var tidligere straffet, selvom dette ikke var sandt. Dommerstanden har i disse sager lagt uforholdsmæssig vægt på politiets udsagn, hvilket ikke er sundt i en retsstat. Derudover kan jeg bekende kulør og sige at jeg er for et "mangfoldigt" København, uden stenkast og bilafbrændinger. I min optik kommer der et nyt ungdomshus.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu