Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har gevaldige problemer med min forbindelse. Jeg har for nylig installerey en Zywall2+, istedet for den gamle og jeg havde i starten problemer med at få en IP adresse. Det var ligesom om at den var låst til den gamle Zywall1. Det lykkedes til sidst ved at lade modemet være slukket i en times tid og så har den kørt perfekt, indtil mandag morgen da en sikring gik og hele systemet blev genstartet. Nu kan jeg overhovedet ikke få en IP på nogen af routerne, men godt på PC'en. Jeg har prøvet at slukke modem og router en million gang, inclusiv hele natten til tirsdag, men har stadig ingen IP på routeren. Jeg har haft fat i både Comhem og Zyxel og de skyder skylden på hinanden. Han jeg snakkede med igår fra Comhem sagde at jeg skulle "geninstalere routeren på PC'en" og det fortæller lidt om den hjælp man kan få der. Nogen der har nogen gode ideer ?

Guest Supermule
Besvaret

Gør mig den tjeneste at logge på Zyxel.dk og hent den seneste firmware, såfremt du ikke allerede har gjort det..... Pil modem'et ud af væggen og sluk det. Ring til ComHem og be' dem om at release din offentlige IP. Vent en times tid....Ring til ComHem igen for at bekræfte release'n og tænd for modem'et..... Derefter kobler du Zywall2'eren på med DHCP på WAN. Se om det ikke funker..... ;)

Besvaret
Gør mig den tjeneste at logge på Zyxel.dk og hent den seneste firmware, såfremt du ikke allerede har gjort det..... Pil modem'et ud af væggen og sluk det. Ring til ComHem og be' dem om at release din offentlige IP. Vent en times tid....Ring til ComHem igen for at bekræfte release'n og tænd for modem'et..... Derefter kobler du Zywall2'eren på med DHCP på WAN. Se om det ikke funker..... ;)
Ja, det er præcis hvad Zyxel sagde. Problemet er at ham fra Comhem slet ikke fattede hvad det gik ud på, selv om jeg forklarede det grundigt. Når jeg fik IP adresse med modemet kopplet til PC'en, var det ikke hans problem at jeg ikke fik det på routeren og henviste mig til Zyxel.
Besvaret
Alt for ringe service hos ComHem....
Jep. Nu har jeg nedgraderet fra 24 til 8mbit, for jeg havde slet ikke disse problemer da jeg kørte den hastighed og jeg regner med at man er kopplet til forskellige DCHP servere, alt efter hastigheden.
Guest Supermule
Besvaret

Nej ikke nødvendigvis....Det er routere der står og styrer din båndbredde, baseret på et loadindeks......Den har x antal megabit upstream og den skal dele med x antal brugere....Jo færre brugere.......jo større hastighed begrænset til henholdsvis 8 og 24 mbit....

Jep. Nu har jeg nedgraderet fra 24 til 8mbit' date=' for jeg havde slet ikke disse problemer da jeg kørte den hastighed og jeg regner med at man er kopplet til forskellige DCHP servere, alt efter hastigheden.[/quote']
Besvaret

Så man man jo bare selv være smartere end comhem, zyxel osv. Jeg brugte bare "Spoof WAN MAC Address from LAN", så routeren får samme Mac adresse som PC'en. På den måde "snød" jeg netværket.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...