Bruhn Skrevet March 22, 2007 Rapporter Skrevet March 22, 2007 Hej alle på Forum! Jeg er - som det forhåbentlig fremgår, såfremt jeg har etableret opsætningen rigtigt - ny her på Forum. Jeg står for at skulle købe bolig i Sverige og er i den forbindelse blevet advaret af alt og alle (særligt på fakta Øresunddirekt) om at huske, at sælge min bolig FØR køb af bolig i Sverige. Dette for at undgå svensk avancebeskatning af salg af den danske ejendom. De tilgængelige informationer har baseret sig på, at det er dato for underskrift på hhv. svensk køpskontrakt og den danske overdragelsesaftale (andel), der er gældende som skæringsdato. I min undren over dette forhold, har jeg kontaktet Skatteverket, der oplyser, at det IKKE er datoen for køpskontrakten der er gældende, men derimod at det danske salg blot er foretaget FØR registrering i Sverige (personnummer/folkbokföring). Man kan altså skrive under på en kontrakt om køb af bolig i Sverige (og erlægge handpenning) uden at have solgt sin bolig i Danmark og alligevel slippe for at betale avancebeskatningen i Sverige. Registreringen på Folkeregisteret er afgørende. Hvis nogen har andre erfaringer (IKKE tredjehånds erklæringer), må de meget gerne skrive herom. Såfremt andre svar er givet fra Skatteverket, vil jeg bede om at få forholdene erklæret på skrift. Håber, at vi snart ses hinsidan!
bananas Besvaret March 22, 2007 Rapporter Besvaret March 22, 2007 Jeg tror at du må have misforstået. Der er ikke problemer, hvis du køber før du har solgt. Der er kun problemer hvis du flytter før du har solgt - og det er den dato man angiver til folkeregistret som tæller som flyttedato. Det står der på Øresunddirekt, hvis man nærlæser: http://www.oresunddirekt.com/article.aspx?type=article&id=37969&f=g
Bruhn Besvaret March 22, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret March 22, 2007 Det lyder som en bekræftelse af Skatteverkets oplysninger Godt gået Bananas! Dit svar er jo i tråd med Skatteverkets. Jeg har formentlig misforstået noget idet det sure opstød om skat og stavnsbinding:eek: , der var på vej op formentlig har sløret mit syn. Har læst det som om, at man skulle have skrevet under på en salgskontrakt i DK inden underskrift på en do i SE for at slippe for skatten.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu