Juff Skrevet March 28, 2007 Rapporter Skrevet March 28, 2007 Hvad er det nu en skraldespand hedder på svensk ? noget med söp vel Skal bruge sådan en høj crom/sølv skraldespand med låg ;)
Mohlin Besvaret March 28, 2007 Rapporter Besvaret March 28, 2007 En sån man har inomhus på typ kontoret eller toaletten eller så, heter Papperskorg. En sån man har ute, alltså en stor som töms en gång i veckan heter Soptunna.
Juff Besvaret March 28, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret March 28, 2007 :) En sån man har inomhus på typ kontoret eller toaletten eller så' date=' heter Papperskorg. En sån man har ute, alltså en stor som töms en gång i veckan heter Soptunna.[/quote'] Tack så mycket Mohlin :) Troede papperskorg kun var til et kontor :o
LotteB Besvaret March 28, 2007 Rapporter Besvaret March 28, 2007 Hvad er det nu en skraldespand hedder på svensk ? noget med söp vel Skal bruge sådan en høj crom/sølv skraldespand med låg ;) Hvis det er en spand a la "Brabantia" du søger, mener jeg der stod sophink på den jeg købte. Det kan være Mohlin kan be- eller afkræfte det? :)
Mohlin Besvaret March 28, 2007 Rapporter Besvaret March 28, 2007 Jodå, man kan säga sophink, men det är mer en sån man har under vasken, i köket. Kan också kallas slaskespann (väääldigt skånskt!!). Man kan kanske generalisera och säga att en liten skraldespand man har inomhus är en papperskorg och en stor utomhus är en soptunna. Utom den i köket alltså.... Va? Det var väl enkelt....
göte_børge Besvaret March 28, 2007 Rapporter Besvaret March 28, 2007 De där 08-orna (stockholmarna) säger hink till det som vi skåningar kallar spann (som er stjålet fra vores danske makkerer)
Juff Besvaret March 29, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret March 29, 2007 btw den du söger finns i ikea Ja, mener også jeg har set den i ikea, men har lidt problemer med at hitta den på hemsidan :( .......... Jeg kunne jo også bare kører derud :th2:
Fagerborn Besvaret March 29, 2007 Rapporter Besvaret March 29, 2007 :) Tack så mycket Mohlin :) Troede papperskorg kun var til et kontor :o den indendørs, i køkkenet, kalder jeg for sopkorg (sådan en af jernnet, den har ikke låg) de har rimeligt billige nogen af stål på Bauhaus, minder meget om brabantia. fås i mange størrelser. lillebror til wc'et og storebror i køkkenet? ikeas model synes jeg er meget klodset.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu