agermose Skrevet March 29, 2007 Rapporter Skrevet March 29, 2007 i gamle dage var det vist noget med at sådan et klimaanlæg i bilen skulle efterfyldes med kølevæske eller lign. Jeg synes ikke anlæget i min bil var super til at holde bilen kold sidste år, så jeg vil jo gerne være på forkant i år :-D og hvor får man sådan noget gjort mon? /Jan
BS Besvaret March 29, 2007 Rapporter Besvaret March 29, 2007 Dit værksted kan klare den opgave for dig. Men ja. Kølemidlet skal skiftes på et tidspunkt. Hvor tit kan jeg desværre ikke huske.
Jeppe Besvaret March 29, 2007 Rapporter Besvaret March 29, 2007 Ja det skal helst testes hvert andet år hvis bilen er forholdsvis ny. Hvis din bil forholdsvis gammel af dato, kører den sikkert på det gamle R-12 kødemiddel (freon) hvilket er forbudt i dag. Dette skal skiftes med en erstatnings gas ved navn RS-24. Det har dog samme køle effekt. Smid den ned på et værksted som er autoriserede i den slags, så klarer de opgaven for dig på et par timer. Alt efter ventetid. De har tjek på hvad du kører med af væske. Regn med en 1000 kr. ca. for en påfyldning og en sporing en uge efter.
agermose Besvaret March 29, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret March 29, 2007 ok, tak begge. Den er fra 2003, men jeg må se hvor jeg kan få det skiftet.
larscph Besvaret March 29, 2007 Rapporter Besvaret March 29, 2007 Jeg vil altså sige at der er ingen grund til at skifte kølemiddel... Hvad skulle grunde være til at skifte det? Det er en gas der blot bliver bragt i væskeform under tryk (af kompressoren) og herefter fordampet hvilket giver kulde. Eventuelt få checket at der er det tryk på der skal være, men det bliver altså ikke slidt og skal skiftes som f.eks. motorolie.
Jeppe Besvaret March 30, 2007 Rapporter Besvaret March 30, 2007 AAhh hvis den er fra 2003 er den jo ikke gammel.... Jeg tænkte på starten af 90´erne... For så SKAL den skiftes. R12 findes ikke mere og man bør ikke blande de to væsker/gasser. Hvis din bil er så ny så kører den på det nye R-134 kølemidddel. Og det skal bare efterfyldes. :th2:
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu