Jump to content

A4 Avant 97 -> 17" eller 18" hvad passer bedst!

Recommended Posts

Skrevet

Jeg er i færd med at finde nogle sommersko til konens A4, og nu er jeg lidt i tvivl om et par småting, både teknisk men også æstetisk. èn indledende ting er jeg i tvivl om, nemlig hvorvidt indpresningsdybden er afgørende for bilmodellen, da jeg får mulighed i en netshop for at købe både ET35 og ET45, men hvilken er "det korrekte valg"?? 1. Er 17" med en 225/45 ET35 et bedre valg komformæssigt end 18" og kan 18" med eks. en 225/40 ET35 i det hele taget side på den? 2. Ser en 17" i det hele taget pæn ud på en A4 størrelse bil med en 45 profil, eller skal den være 40? 3. Vil 17" 225/45 generelt virke mindre i diameter end vinterdæk på 15" 195/65Jeg kan ikke helt regne det ud med % af dækkets bredde er profil, i forhold til at se om det udseendesmæssigt bliver "forkert". Det er konens bil, så selvom jeg er klar over at lidt af komforten ryger ved større diameter på fælgen, så prøver jeg at finde det bedste kompromis, så alle erfaringer modtages! Jeg hælder selv mest til en 17" med 225/45 ET35 med Nokian NRZi'er på...

Guest Supermule
Besvaret

Køb du en 18" med 225/40/18 i Michelin eller Dunlop..... Komforten er den samme, om du vælger 17" eller 18".... Den er pæn med 18", men kedelig med 17".....Alt for koneagtig!! Husk at sænke den samtidig.....:)

Besvaret
men kedelig med 17".....Alt for koneagtig!!
Just präcis! :D Sænkning kommer (desværre) ikke på tale i denne omgang, så da jeg skal smide 2-3k oveni en 18" sammenlignet med 17", så må den nok nøjeds med at føles koneagtig. Men kom nu, det kan da godt være bare nogenlunde pænt ... ;)
Besvaret
Just präcis! :D Sænkning kommer (desværre) ikke på tale i denne omgang, så da jeg skal smide 2-3k oveni en 18" sammenlignet med 17", så må den nok nøjeds med at føles koneagtig. 2-3000 kr oveni? Jeg har siddet og kigget lidt på fælge og har fundet frem til at prisforskellen på 18"-19" er få kroner både med hensyn til fælg og dæk... Hvis du f.eks køber dine fælge på http://www.bigwheels.dk/ og dæk på http://daekonline.dk/ Så kan du sætte en god pris sammen. Og mon ikke der findes et værksted der gider montere dæk på fælg til en fornuftig pris? Ellers så kontakt dem her http://www.blocket.se/vi/10905846.htm De ville sælge 18" A8 (kopi) med kvalitetsdæk til 9500 skr til mig... :)
Besvaret

At få monteret dæk på fælge koster ingenting. Priser fra min BMW: - Hevet 4 hjul af fælge - Sat 4 nye på - Afballanceret - Nye bolte hele vejen rundt I alt 500 kr. Det synes jeg er en okay pris...

Besvaret
Jeg er i færd med at finde nogle sommersko til konens A4, og nu er jeg lidt i tvivl om et par småting, både teknisk men også æstetisk. èn indledende ting er jeg i tvivl om, nemlig hvorvidt indpresningsdybden er afgørende for bilmodellen, da jeg får mulighed i en netshop for at købe både ET35 og ET45, men hvilken er "det korrekte valg"?? 1. Er 17" med en 225/45 ET35 et bedre valg komformæssigt end 18" og kan 18" med eks. en 225/40 ET35 i det hele taget side på den? 2. Ser en 17" i det hele taget pæn ud på en A4 størrelse bil med en 45 profil, eller skal den være 40? 3. Vil 17" 225/45 generelt virke mindre i diameter end vinterdæk på 15" 195/65Jeg kan ikke helt regne det ud med % af dækkets bredde er profil, i forhold til at se om det udseendesmæssigt bliver "forkert". Det er konens bil, så selvom jeg er klar over at lidt af komforten ryger ved større diameter på fælgen, så prøver jeg at finde det bedste kompromis, så alle erfaringer modtages! Jeg hælder selv mest til en 17" med 225/45 ET35 med Nokian NRZi'er på...
Hvis du sätter 18" på bilen kommer til at ligne en 4x4 hvis du ikke sänker den med det samme.:)
Besvaret
Hvis du sätter 18" på bilen kommer til at ligne en 4x4 hvis du ikke sänker den med det samme.:)
Tak for alt input til alle! Desværre må jeg sige, at du med din korte besked har ret.... Så det bliver ved 17" 225/45 ET35. Ah well vi bor på landet, nede af en grusvej, så hun bliver sikkert glad for lidt 4X4 look :D

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...