Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Må man godt tage sin hund fra Sverige med til Danmark hver dag? Min kæreste og jeg kan nemlig godt tænke os en hund, men kun hvis vi kan have den med os på arbejde i Danmark, så den ikke skal være alt for meget alene. Jeg forstår på det hele, at den skal være rabiesvaccineret, men er den en vaccine som bliver ved med at "gælde" eller er det simpelthen no-go at eksportere og importere hunden hver dag?

Besvaret

Jeg kan ikke forestille mig, at der skulle være noget problem med at tage hunden med hver dag, hvis den ellers er opdateret på vaccine og ormekur. Rabiesvaccinen gælder 1 år, så skal den gives igen ligesom de øvrige vacciner. Man skal ikke igennem blodprøver osv. igen, hvis man ellers bare sørger for at holde vaccinen opdateret. Mht. til ormekur er der for hunde, som ikke "pendler" noget med, at den skal gives 10 dage før og gælder i kortere tid, måske 30 dage? Jeg er ikke sikker, men det vil en dyrlæge uden tvivl kunne svare på. Man skal så vidt jeg husker have dyrlægeunderskrift på, at ormekuren er givet, så det kan blive til mange ture til dyrlægen - men snak med dem om det. Både en dansk og en svensk dyrlæge burde kunne svare.

Besvaret

du kan sagtens pendle med din hund... men du skal have rabies vacciner og ormekurer osv.. det tager ca ½ år at komme igennem... og hunden skal have taget nogle blod prøver før den får grønt lys... du skal have pas på den.. det ved jeg ikke helt hvordan man gør... og ormekuren skal altid være ny.. mener faktisk de skal have en ny hver md... eller sådan noget.. kan ikke helt huske det længere.. hvis du tager din svenske hund med til dk og der ikke er styr på alt dette, ja så får den bare ikke lov at kmme med tilbage.. man skal altid have passet på sig ved over farter.. ellers risikere du hunden kommer i karantæne og du får en kæmpe bøde.. nå men alle andre spørgsmål ved en dyrlæge.. så henvend dig der..;-)

Besvaret

Passet laver dyrlægen. Typisk laves passet når blodprøven er på plads. Rejser man ofte mellem Sv og Dk skal man til dyrlægen hver 4. uge for att få en ormekur samt et nyt "Fyraveckorintyg". Til orientering: der findes rabiesvacciner som har effekt i 3 år hvorfor dyret bare behøver vaccineres hvert 3. år efter att blodproven er godkendt. (Visse lande kræver dog stadig at dyret bliver vaccineret m Rabies hvert år, men rejser man bare mellem DK og Sv er det intet problem).

Besvaret

jeg har lige været igennem det hele med vores hunde så vi ka tage dem med på arbejde som vi gjorde da vi boede i .dk det kostede ca 3000kr for begge hunde og få lavet det pas med alle de sprøjter og blodprøver de sku ha lavet, når de så har passet og skal pendle så skal de ha ormekur hver måned før du ka tage dem med vi har lavet en aftale med vores dyrelæge at vi får noget rabat nu fordi vi kommer hver måned med 2 hunde og ska ha det

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...