Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Troede jeg havde styr på alt da vi fik huset i fredags men internettet (og dermed vores IP telefoni) virker ikke. Har ringet direkte til Telia og tilmeldt mig og de forsikrede at der ville være netforbindelse fredag. Desuden lå der et brev fra BBB med kode og brugernavn. Vi har en Bostadsrätt der skulle være tilsluttet Stadsnet/Bolina. Da jeg forsøger at gå på (med netværkskablet koblet til boksen i væggen med tal på - har ikke brugt Comhem stikket) fortæller min bærbare mig at "et netværkskabel ikke er tilsluttet". Jeg forsikrer mig at den er det, prøver et andet kabel og andet stik men stadig samme besked. Smider BOKSEN fra Telsome direkte i væggen - heller ingen net-forbindelse. Min bærbare reagerer normalt da jeg via netværkskablet kobler den direkte til BOKSEN. Altså - foreløbig reagerer min bærbare og BOKSEN nomalt og ser ud til at fungere som de skal. Ringer til BBB - der beder mig om at kontakte Telia først der gennem flere personer siger at det er ud til at alt fungerer hos dem. Den sidste får mit nummer og siger en service tekniker (eller lignende) vil kontakte mig telefonisk. Dette var fredag - stadig intet net (er "hjemme" på Nørrebro nu - derfor netadgang) og stadig ingen opringning fra Telia. Vil selvfølgelig selv kontakte Telia igen (når tapet-nedtagningen tillader det) . men er der nogen der har gode råde eller ideér til at komme videre med? På forhånd tak. Cheers, Pede

Besvaret

Et tillægsspm. Hvad har BBB med Telia Bolia at gøre? Bolina har en 5-6 udbydere man kan vælge imellem, men BBB er ikke en af dem.. Jeg er lidt forvirret over BBB bliver rodet ind i det.

Besvaret

Er selv lidt forvirret og temmelig træt efter en hård arbejdsweekend. Det jeg mente var at Bostadsrätt foreningen er tilsluttet Bolina (som også er Stadsnet? så vidt jeg forstår). Det er Telia vi har lavet en aftale med - over telefonen og henvist til at vi er med i Bolina. Det skulle bare køre fik vi besked om - ingen probs. BBB kommer kun ind i billedet ved at der lå et brev fra dem med login til deres service da vi overtog huset. Vi har ikke snakket med dem. Problemet er at vi overhovedet ikke kan komme "ud af huset". Jeg formoder at både Bolina (Telia) og BBB kommer ud af et og samme stik i væggen? (det med en talkode der stikker ud af væggen hvor der både er et telefon og netværkstik). Vil prøve at ringe til Telia igen imorgen - ellers må jeg kontakte BBB. Medmindre andre har nogle gode råd. Cheers, Pede

Besvaret

Vi har Telia gennem HSB Bolina og vi har bare et netværkkabel i det stik i væggen. Ikke meget hjælp desværre... sorry

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...