Nenad Skrevet April 3, 2007 Rapporter Skrevet April 3, 2007 Hejsa Er der nogen der ved om man kan købe en konverter som laver den svenske jordforbindelse om til danske kontakter? Vi har købt en ismaskine som vi skal have med til DK i en længer periode og pga. vand og el skal vi have jordforbindelsen i orden. Jeg har ikke løst til at klippe i kablet pga. garantien så ikke gælder længer. På forhånd tak Nenad PS. Hvis det ikke findes bliver løsningen en svensk forlænger kabel hvor jeg sætter en dansk jord forbindelse på istedet for.
Mohlin Besvaret April 4, 2007 Rapporter Besvaret April 4, 2007 Prova hos min kamrat Nisse. Han har en firma på Nobelvägen som heter TotalEl http://www.totalel.se/totalel.htm
andhan Besvaret April 4, 2007 Rapporter Besvaret April 4, 2007 adaptor du kan købe en adaptor i en dansk hårde hvidevare butik.' Da alle hårdehvide-varer bliver leveret til dk med euro stik (svensk stikprop), i dk klipper man det af og sætter et alm 3 benet stik på. mvh andreas
Guest Mogens Besvaret April 5, 2007 Rapporter Besvaret April 5, 2007 du kan købe en adaptor i en dansk hårde hvidevare butik.' Jep, den er meget smart og klipses på med et kontant slag. Det mindre smarte består i, at den ikke kan demonteres igen.
Nif Besvaret April 5, 2007 Rapporter Besvaret April 5, 2007 Hejsa Er der nogen der ved om man kan købe en konverter som laver den svenske jordforbindelse om til danske kontakter? Vi har købt en ismaskine som vi skal have med til DK i en længer periode og pga. vand og el skal vi have jordforbindelsen i orden. Jeg har ikke løst til at klippe i kablet pga. garantien så ikke gælder længer. På forhånd tak Nenad PS. Hvis det ikke findes bliver løsningen en svensk forlænger kabel hvor jeg sætter en dansk jord forbindelse på istedet for. Du kan også bare tage en lille svensk forlængerledning, og klippe hanstikket på den.
Guest carspar Besvaret April 12, 2007 Rapporter Besvaret April 12, 2007 Og sætte en dansk stilprop, med jord, på denne forlængerledning
Nif Besvaret April 12, 2007 Rapporter Besvaret April 12, 2007 Og sætte en dansk stilprop' date=' med jord, på denne forlængerledning[/quote'] :laugh:
Nenad Besvaret April 22, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret April 22, 2007 Dette er fikset. En svensk forlænger og et dansk stik i enden og det virker fint. Jeg fandt dog ikke en koverter i nogen butikker der kan bruges, det må koste nogle øre at lave i Kina og sælge.... Mvh Nenad
Nif Besvaret April 24, 2007 Rapporter Besvaret April 24, 2007 Men det er nok snart ovre. Er ikke helt sikker på datoen, men 1Juli 2008 bliver EU Jord standard lovligt i DK. Altså de produkter der bliver godkendt til det. Så er vi fri for at klippe hanstikket af i DK hver gang en brugsgenstand kommer med det typiske EU stik.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu