Maria Skrevet April 10, 2007 Rapporter Skrevet April 10, 2007 Vi har lige fået vores selvangivelse og ser nu noget nyt: "De kan kun fratrække renteudgifter fra i det omfang de vedrører aktiver hvoraf indtægter er skattepligtige dvs fast ejendom, båndlagt kapital og erhvervsaktiver. Renteudgifter der vedrører private billån, kontoordninger mv kan ikke trækkes fra." Hvad er det nu for noget!! Har vi ikke gjort det de andre år?? På vores papirer fra banken står vores billån altså under fradragsberettigede konti. Det er f... da mange penge vi mister så! Og hvad er kontoordninger så? Andre som også har lagt mærke til det, og som har et godt svar?
spinner Besvaret April 10, 2007 Rapporter Besvaret April 10, 2007 Hej Maria. Nu er mit svar kun vejledende da jeg ikke specielt skattekyndig, og jeg er da sikker på nogen nok skal rette mig, hvis jeg tager fejl - ellers skulle det da være første gang herinde :) Nå, men selvangivelsen for begrænset skattepligtige (04.009) udfyldes, men kan kun bruges til at fratrække de ting der har med din løn at gøre. Hvis man så har tjent mere end 75% af ens (skattepligtige) løn i DK, kan man vælge at blive beskattet som grænsegænger ved at udfylde formular 04.031 - Supplement til Selvang..., hvor du så kan fratrække dine andre ting, så som huslån, billån m.m.
Maria Besvaret April 10, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret April 10, 2007 Jeg sidder med begge 04009 0g 04031 og kan ikke se nogen felter på 04031 til disse fradrag. Kun felt 408 til andre danske renteudgifter af forbrugslån. Er vores billån så et forbrugslån?
spinner Besvaret April 10, 2007 Rapporter Besvaret April 10, 2007 Jeg sidder med begge 04009 0g 04031 og kan ikke se nogen felter på 04031 til disse fradrag. Kun felt 408 til andre danske renteudgifter af forbrugslån. Er vores billån så et forbrugslån? Det er i hvertfald der jeg har tænkt mig at smide mit ind. Nu har jeg det så også oprettet som et forbrugslån (altså uden pant i bilen), men jeg havde nu gjort det alligevel. Ved faktisk ikke hvad den præcise definition er på et forbrugslån.
Maria Besvaret April 10, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret April 10, 2007 i sidste ende giver regnestykket vel også det samme om vi skriver renteudgifterne det ene eller andet sted. Nå men vi kan jo se om der kommer nogle flere kloge hoveder og svarer, for jeg venter ihvertfald til søndag med at udfylde vores. Jeg har alle tallene klar skal bare finde de rigtige rubrikker.
anton Besvaret April 11, 2007 Rapporter Besvaret April 11, 2007 På 04.031: Felt 402: U-danske renteudgifter på alt andet end ejendom (lejlighed/hus) Felt 407: U-danske renteudgifter på ejendom (lejlighed/hus) Felt 408: Pæredanske renteudgifter, dvs. renteudgifter på lån taget i DK, på alt andet end ejendom (fx bil, båd, tæpper, Jørn Ege-operationer og På 04.009: Felt 489: Renteudgifter i DK vedr. DK-ejendom (realkreditrenter) Felt 481: Kan også bruges til at skrive danske renteudgifter i, når bare det ikke edrører ejendom Felt 485: Renteudgifter vedr. lån af penge af din fætter Charlie, der bor i DK Husk: låner man penge af nærtstående, er der særligt skrappe krav til dokumentation af renteudgifter og alt muligt andet, så lån penge af banken - det er lettere, og din fætter Charlie er stadig velkommen til påskefrokosten
anton Besvaret April 11, 2007 Rapporter Besvaret April 11, 2007 Whoaa - superhurtige fingre (læs: Klods-Hans' to-finger-plus-albue-system) Bare I ikke skriver renteudgifterne på to gange! Gør I det, får I måske en forkert årsopgørelse i første omgang, og SKAT vil så senere have X antal kr. tilbage - det føles som en restskat (og er det jo egentlig også). Skatteværdien er den samme - opdelingen er bare et instrument, som SKAT bruger til bedre at kunne overskue situationen fra år til år. Fx skulle renteudgiften til realkredit gerne være nogenlunde den samme fra år til år... Det var alt for nu - kan læne mig tilbage i vished om, at min overskydende skat for 2006 allerede er brugt (SUK!) Vh Anton
spinner Besvaret April 11, 2007 Rapporter Besvaret April 11, 2007 På 04.031: Felt 402: U-danske renteudgifter på alt andet end ejendom (lejlighed/hus) Felt 407: U-danske renteudgifter på ejendom (lejlighed/hus) Felt 408: Pæredanske renteudgifter, dvs. renteudgifter på lån taget i DK, på alt andet end ejendom (fx bil, båd, tæpper, Jørn Ege-operationer og På 04.009: Felt 489: Renteudgifter i DK vedr. DK-ejendom (realkreditrenter) Felt 481: Kan også bruges til at skrive danske renteudgifter i, når bare det ikke edrører ejendom Felt 485: Renteudgifter vedr. lån af penge af din fætter Charlie, der bor i DK Øhmm, mangler der ikke een? En til mine danske renteudgifter til min SE-ejendom?
Bjarne233 Besvaret April 12, 2007 Rapporter Besvaret April 12, 2007 Som jeg forstår det må det være felt 407 !! (U-danske står for udenlands-danske eller ????? )
spinner Besvaret April 12, 2007 Rapporter Besvaret April 12, 2007 På 04.031: Felt 402: U-danske renteudgifter på alt andet end ejendom (lejlighed/hus) Felt 407: U-danske renteudgifter på ejendom (lejlighed/hus) Felt 408: Pæredanske renteudgifter, dvs. renteudgifter på lån taget i DK, på alt andet end ejendom (fx bil, båd, tæpper, Jørn Ege-operationer og På 04.009: Felt 489: Renteudgifter i DK vedr. DK-ejendom (realkreditrenter) Felt 481: Kan også bruges til at skrive danske renteudgifter i, når bare det ikke edrører ejendom Felt 485: Renteudgifter vedr. lån af penge af din fætter Charlie, der bor i DK Øhmm' date=' mangler der ikke een? En til mine danske renteudgifter til min SE-ejendom?[/quote'] U-danske renteudgifter læser jeg som rente-udgifter man har betalt i sverige. Mine renteudgifter er betalt i DK, på min SE-lejlighed. Men vi skriver bare det hele i 408. Kan se, at vi sidste år delte det op i 407 og 408, og de alligevel har konteret det hele under 408 på årsopgørelsen. Hvis de er utilfredse kan de jo kalde os ind, så kan vi flytte det. Værdien af renterne er de samme.
JkMa Besvaret May 15, 2007 Rapporter Besvaret May 15, 2007 På 04.031: Felt 402: U-danske renteudgifter på alt andet end ejendom (lejlighed/hus) Felt 407: U-danske renteudgifter på ejendom (lejlighed/hus) Felt 408: Pæredanske renteudgifter, dvs. renteudgifter på lån taget i DK, på alt andet end ejendom (fx bil, båd, tæpper, Jørn Ege-operationer og På 04.009: Felt 489: Renteudgifter i DK vedr. DK-ejendom (realkreditrenter) Felt 481: Kan også bruges til at skrive danske renteudgifter i, når bare det ikke edrører ejendom Felt 485: Renteudgifter vedr. lån af penge af din fætter Charlie, der bor i DK Husk: låner man penge af nærtstående, er der særligt skrappe krav til dokumentation af renteudgifter og alt muligt andet, så lån penge af banken - det er lettere, og din fætter Charlie er stadig velkommen til påskefrokosten Jeg er sku forvirret, og dårlig til det her, skal jeg forstå det sådan at mine renteudgifter på svensk ejendom og lån i svensk bank skal omregnes med valutakurs 80,61635 og noters i felt 407 på selvangivelsen??
Juff Besvaret May 15, 2007 Rapporter Besvaret May 15, 2007 renteudgifter på ejendomslån i 407.. andre renteudgifter som fx billån i 402. hvad er det med fætter charlie på selvangivelsen :P
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu