Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

hey ska tegne forsikring på mit nye hus og har brugt lansforsikring.. de startede så med at komme med en regning på 4700sek for mit hus og den tidligere ejer gav 1800kr så det syntes jeg er lige vildt nok... men de har jo nogen rabat satser: Säkerhetsprodukter ger rabatt Om du hjälper till att minska risken för skada får du lägre pris på din försäkring! 1: Brandvarnare på varje plan, brandsläckare 6 kg pulver SS-EN3 och brandfilt - 5% 2: Jordfelsbrytare för all el, fast installerad vid elcentral - 10% <-- Was is das? 3: Överspänningsskydd - 5% <-- Was is das? 4: Aktivt deltagande i ”Säkra Hem - Grannar mot Brott” - 5% 5: Godkända lås på ytterdörrar, även på altan/balkong/källardörr - 5% 6: Godkända fönsterlås på samtliga fönster - 5% 7: Elektronisk huvudvattenavstängare - 10% <--- Was is das? 8: Godkänt inbrottslarm kopplat till larmcentral - 10% 9: Godkänt inbrottslarm kopplat till två abonnenter - 5% vi fik af vide da vi købte huset af besiktningsmanden at der var så nogen afbrydere så hvis jeg feks gik og slog græs og jeg kørte ledningen over og den kortsluttede ville den selv slå fra så det er vel nr 2 jeg har der ik? hva med 8 og 9? min alarm er også med udrykning er det så fordi jeg har begge? huset er bygget i 2001 1 plans så burde det ik ha de nyeste sikkerhedsdimser som de ber om? spørgsmål er så også jeg har prøvet og ringe og snak med dem for at høre hva jeg har osv men enten fatter de ik mig ellers fatter jeg ik dem, så lige pt har jeg en regning på de 4700sek der ska betales inden den 19 men ka jeg få penge tilbage hvis det viser sig jeg har de ting for de ville sende nogen brochure idag om hvordan og hvorledes eller ska jeg vent med at betale til jeg har fået alt på plads med hvad jeg har og ik har?

Besvaret
hey ska tegne forsikring på mit nye hus og har brugt lansforsikring.. de startede så med at komme med en regning på 4700sek for mit hus og den tidligere ejer gav 1800kr så det syntes jeg er lige vildt nok... men de har jo nogen rabat satser: Säkerhetsprodukter ger rabatt Om du hjälper till att minska risken för skada får du lägre pris på din försäkring! 1: Brandvarnare på varje plan, brandsläckare 6 kg pulver SS-EN3 och brandfilt - 5% 2: Jordfelsbrytare för all el, fast installerad vid elcentral - 10% <-- Was is das? 3: Överspänningsskydd - 5% <-- Was is das? 4: Aktivt deltagande i ”Säkra Hem - Grannar mot Brott” - 5% 5: Godkända lås på ytterdörrar, även på altan/balkong/källardörr - 5% 6: Godkända fönsterlås på samtliga fönster - 5% 7: Elektronisk huvudvattenavstängare - 10% <--- Was is das? 8: Godkänt inbrottslarm kopplat till larmcentral - 10% 9: Godkänt inbrottslarm kopplat till två abonnenter - 5% vi fik af vide da vi købte huset af besiktningsmanden at der var så nogen afbrydere så hvis jeg feks gik og slog græs og jeg kørte ledningen over og den kortsluttede ville den selv slå fra så det er vel nr 2 jeg har der ik? hva med 8 og 9? min alarm er også med udrykning er det så fordi jeg har begge? huset er bygget i 2001 1 plans så burde det ik ha de nyeste sikkerhedsdimser som de ber om? spørgsmål er så også jeg har prøvet og ringe og snak med dem for at høre hva jeg har osv men enten fatter de ik mig ellers fatter jeg ik dem, så lige pt har jeg en regning på de 4700sek der ska betales inden den 19 men ka jeg få penge tilbage hvis det viser sig jeg har de ting for de ville sende nogen brochure idag om hvordan og hvorledes eller ska jeg vent med at betale til jeg har fået alt på plads med hvad jeg har og ik har?
Har du overvejet et andet selskab?
Besvaret

yes meget men problemet var at jeg havde 1 dag til at skaf forsikring på huset så nu blev det bar dem da jeg havde hørt de var billige men guess not:lol: men har jeg bundet mig ved noget endnu? forsikringen har været aktiv siden 2 april da vi overtog huset men der ingen regning betalt endnu men når jeg laver online beregning på huset med de ting jeg tror jeg har kommer den helt ned i 2200sek og det jo fint til mig.. og jeg har 2 biler jeg ska forsikre også som sikkert vil gi rabat det ka jeg bar ik forsikre selv endnu da jeg ik har mit svenske cpr nr så jeg ved ik om de ændre huspræmien også om 1 måned når jeg har det ?

Besvaret

2 er et hfi anlæg. 3 ville jeg mene sidder i et hfi anlæg. Men ordet der står betyder Overspændings beskyttelse. 8 er at din alarm skal være tilsluttet en alarm central af en art. 9 er tilsllutning til 2 centraler/vagt firmaer. Hvis du har "udrykning" på din alarm burde 8 ihvertfald være opfyldt.

Besvaret

Hvor havde sælger sin forsikring? Hvis det var i Länsförsäkringar, så kan du bare fortsætte den, med den rabat som sælger havde. Da vi købte vores hus, anbefalede mægleren at vi fortsatte den forsikring som sælger havde i netop Länsförsäkringar. De kunne jo ikke gerne nægte at forsikre ;) . De havde jo også alle oplysninger om huset :thumbup: . Så det gjorde vi uden noget problem. Ud over det så er de meget søde og rare og flinke.

Besvaret

Överspänningsskydd - er til for at beskytte elektriske apparater i hjemmet mod pludslig overspænding. Elektronisk huvudvattenavstängare - lukker for vandet hvis du har brud. Noget lignende som der er på moderne opvaske- og vaskemaskiner.

Besvaret

ja tror også lige jeg ska gi dem et kald der har min far også forsikret hans bil og min indtil jeg får mit eget svenske cpr nr og de var de billigste men vil det gi problemer med lansforikringen nu altså er jeg bundet til at betale den præmie nu?? og bagheera jeg ved ik hvor de andre havde forsikring men smider lige den tidligere ejer en mail og ser om han ik lige ka oplyse det for det vil jo også være nemt bar og fortsætte den

Tag salusansvar (www.salusansvar.se) Der er intet loft på indbosummen' date= lav selvrisiko, gode dækninger og lav præmie - og intet bøvl!!
Besvaret

ja den med overspændning den burde jeg jo ha ligesom bs sir når man har hfi relæ på... hvordan ka jeg tjek det med vandlåsene?

Överspänningsskydd - er til for at beskytte elektriske apparater i hjemmet mod pludslig overspænding. Elektronisk huvudvattenavstängare - lukker for vandet hvis du har brud. Noget lignende som der er på moderne opvaske- og vaskemaskiner.
Besvaret

Det er altså heller ikke normalt at man overtager forsikringen fra den tidligere ejer. Præmien afspejler jo en samlet risikovurdering, og heri indgår antal personer i husstanden, værdien af indbo, selvrisiko og meget andet!!

Besvaret

det har du ret i men de faktaen ændre vil bar prisen automatisk i deres system selv som når man tjekker det online det smarte ville jo bar være at de har de facts om huset de skal bruge for jeg har spurgt lansforsikring og de ku sende en konsulent ud og tjekke det for jeg ved f.eks ik om mine låse er godkendt men jeg har låse på alle døre som ka låses indefra med nøgle og de ASSA og på begge døre til terrassen er der lås på også

Det er altså heller ikke normalt at man overtager forsikringen fra den tidligere ejer. Præmien afspejler jo en samlet risikovurdering' date=' og heri indgår antal personer i husstanden, værdien af indbo, selvrisiko og meget andet!![/quote']
Besvaret
det har du ret i men de faktaen ændre vil bar prisen automatisk i deres system selv som når man tjekker det online
WHAT??? :rolleye: Som sagt: med Salus behøver du ingen konsulent, nye låse eller andet underligt - det er bare at bestille og betale og komme afsted!! :th2:
Besvaret
ja den med overspændning den burde jeg jo ha ligesom bs sir når man har hfi relæ på... hvordan ka jeg tjek det med vandlåsene?
Jordfelsbrytare (http://sv.wikipedia.org/wiki/Jordfelsbrytare) og Överspänningsskydd (http://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%96versp%C3%A4nningsskydd) er ikke det samme. To forskellige produkter med forskellig virkemåde. Vedr. Elektronisk huvudvattenavstängare .... jeg ville spørge sælger om der er sådan en. Jeg kan huske jeg har set en udsendelse om en dansker som opfandt sådan en dims.
Besvaret

ja jeg mener at de taster jo ind i systemet at vi f.eks har for en mill værdier i huset hvor de andre måske havde 500k, der boede 4 personer før nu bor der 2 de tal blir jo bar smidt ind i et system som automatisk udregner en pris så:) men ringer til salu om lidt og høre hva de har og sige :)

WHAT??? :rolleye: Som sagt: med Salus behøver du ingen konsulent, nye låse eller andet underligt - det er bare at bestille og betale og komme afsted!! :th2:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...