Benzino Skrevet April 18, 2007 Rapporter Skrevet April 18, 2007 Som overskriften indikerer så er jeg tæt på at have købt min første bolig i Sverige. For den sags skyld min første bolig overhovedet :) Jeg har aftalt med ejendomsmægler at jeg skriver under i morgen. Banken har godkendt lån og jeg skal med bringe lidt dokumentation på min økonomi til boligforeningen, når jeg skriver under. Jeg ved at jeg i første omgang skal betale 10 % i handpenning. Resten skal betales ved indflytningsdagen, som er først Juli måned. Medmindre jeg kan overtale dem til noget tidligere. Men der dukker nu en masse spørgsmål op i mit hovede. Først og fremmest kunne der være nogle ting omkring boligen jeg skal være opmærksom på. Jeg har læst rundt i foraet og tilegnet en "begrænset" viden. Jeg tillod mig at bede om budlisten, hvor det med initialer fremgår hvem som har budt, hvornår og hvor meget. Det gjorde det lidt mere synligt og ejendomsmægleren vil kontakte de sidste 3 budgivere med henblik på at udlevere deres tlf nr til mig. Man bør vel sikre sig at alt er gået glat og man ikke bliver snydt? Mht selve boligen. Ifølge ejendomsmægler er der intet der skal repereres. Der er et lille hul i køkken gulvet og i stuen er der en smule større ridser i hjørnet. Gulvene er nyslibede, men skulle være originale og derfor ikke helt prangende. De har været smarte og kun skifte lågerne i køkkenet, hvilket jeg først fandt ud af ved visningen. I gangen ved entreen er der i begge ender lavet en lille fejl i gulvet, så man træder lidt ned. Lille irritationsmoment. Når budrunden er slut og jeg har underskrevet, er der så ting jeg bør gøre mht. selve boligen? Det andet jeg lige ville høre er, hvad jeg kan og bør gøre sådan papir mæssigt, hvor jeg skal være indvander i sverige. Jeg skal vel have cprnr? Hm hvad ellers?
Søssan Besvaret April 18, 2007 Rapporter Besvaret April 18, 2007 Hmmmm.... Samme indlæg gange 3???? Jo du skal folkbokføres og lige nu kan jeg absolut ikke huske hvad stedet hedder, kun at det ligger over for länsstyrelsen...
Benzino Besvaret April 18, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret April 18, 2007 Ja det var min måde at redigere på, men den fik oprettet et nyt emne i stedet. Folkblokföres? Lyder ikke rart umiddelbart :) Noget i stil med folkeregistret kunne jeg forestille mig...
CoolAIR Besvaret April 18, 2007 Rapporter Besvaret April 18, 2007 Ja, det er den måde du kan få et svensk "CPR" nummer, det første skridt til at blive "indvandrer" ( man kunne vel også sige udvandrer?) i Sverige. Det skal du have på Skatteverket. Søg her på forumet og du skal blive klogere...
newport Besvaret April 18, 2007 Rapporter Besvaret April 18, 2007 Du skal sørge for at el/strøm bliver aflæst på overtagelsesdagen, samtidig skal du have tilmeldt din elselskabet, hertil skal du bruge målernummer og elbolag. Det kan oftest gøres over internet hvor du også får rabat. Rekommendere rørlig pris. Derudover skal du fra overtagelses dagen have en hemforsikring gældende for en bostadrat. Nogle mæglere kan skaffe rabat for de første par måneder. Hvis det er mit i byen, som jeg skal du snakke med kommunen om at få parkeringskort til bil hvis du har det, alternativ bestille plads i p-hus. Endvidere skal du tænke på Brobiz Bankkonto internet flyttemeddelelse til posten Indflyttelsesfest for medlemmer på Øresundsdebatten Lægge lokaler til vores kommende vinaften inden du flytter ind møbler(vigtigt) Ellers skal du være meget velkommen herovre!
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu