Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hvilken en af disse mærker ville i vælge. Begrund gerne jeres svar Bmw x5 3,0 benz Volvo xc 90 2,5t benz Mercedes ML 320 el 430 benz Vw Touareg v6 Alle modeller er fra 03 og har kørt omkring de 100000km Nogen af disse modeller man skal holde sig fra?? Synes og have læst Touareg lidt problemer med gearkasse??

Besvaret
Du skal vælge VW Touareg V10 D./Aut. Det er en lækker bil, køre godt også er den vild....
Det er nok ringeste, man kan gøre. Netop V10 TDI er kendt for, at gearkassen ikke kan holde til momentet. Det har man kunnet læse om i mange motorblade, ligesom een af vore bekendte har een, og hvor man repareret/udskiftet gearkassen flere gange. Hvis ikke bilen skal bruges som pendlervogn, ville jég kigge nærmere på en X5, men med V8-motor. Den kører pragtfuldt...
Guest Supermule
Besvaret

Kig du efter en ML55'er.....De kan fåes til under 300.000 og det er den billigste bil jeg har haft til dato..... Kostede mig 24.50 i dele på 21 måneder....(2 positionslyspærer)... Det var alt. Den kører 10 km pr liter ved 110km/t.....og er ganske hurtig, hvis den får kniven.....Helt klart langt bedre end noget af det andet skrammel du har kig på.... X5'eren er en øjebæ bagfra, Volvo er.......Volvo......ML320 er kedelig og VW Touareg er bare dårlig kvalitet.....

Besvaret
Den ligner ikke lige en bil der kører 10km/l
Nej, og det gør den heller ikke - har index 6,8 km/l jvf. "Hvorlangtpåliteren.dk" En bekendt kører den "mindre" E500 -> ø5 km/l
Guest Supermule
Besvaret

Nu har jeg haft en......Og jeg VED den kører 10 på literen ved 110km/t......Husk på at index er blandet by og landevej..... Der er ingen svagheder på de faceliftede modeller og du ser ingen rust på den..... Snakkede med en gut fra Mercedes og det er en af de modeller fra MB med færrest problemer..... Den har aldrig slået en prut forkert og den har immervæk kørt 1422km på 10 timer inkl færge.....Med hele familien og sømmet i bund. Det er der ikke mange biler der kan, og den er superlækker at køre langt i..... Det er IKKE en racerbil, og du kan finde en Porsche Cayenne eller X5, med bedre egenskaber på en racerbane..... Men hvor tit er det lige man kommer der i en SUV????? Jeg savner min utroligt meget en gang imellem......Det tilstår jeg gerne.....

Guest Supermule
Besvaret

Jeg kørte omkring 780km på en tankfuld og jeg fyldte som regel lige omkring 90liter på..... Det er 8,6 i snit og det var blandet kørsel vel at mærke......

Guest Supermule
Besvaret

Iøvrigt er der ikke tandrem på sådan en, men kæde....Så ingen tandrems skift.... Bremseskiver koster 800+moms for 345mm skiver.....hos Mercedes....Bremseklodser koster det samme....for et sæt til foran....Så den er hammer billig i vedligehold......

Guest Supermule
Besvaret

tag kontakt til Christian på +45 60659911 og se hvad han kan trylle frem....

Guest Supermule
Besvaret
Nu har jeg haft en......Og jeg VED den kører 10 på literen ved 110km/t......
Det ved jeg, du har - og måske ud af lige landevej får du det forbrug frem.
...den har immervæk kørt 1422km på 10 timer inkl færge.....Med hele familien og sømmet i bund.
Hvis du kan få en tung 8 cylindret SUV til at køre ø8 km/l på ovennævnte betingelser, er du meget dygtig. Det kan simpelthen ikke lade sig gøre. Det tal der er vigtigt at vide, er ikke, hvad du engang i medvind kunne køre, men det gennemsnitlige forbrug over en periode. OG det nævner du så endeligt et andet sted i dine skriverier...
Guest Supermule
Besvaret

Det er rigtigt at den ikke er økonomisk med sømmet i bund..... Men nu var det jo at Michael spurgte efter forbruget ved pendling og ikke med sømmet i kælderen på tyske autobahns.... Det var bare for at understrege at det er en pissegod bil og den ikke tager røven på sin ejer.....Den kan holde til at blive brugt!!!

Det ved jeg, du har - og måske ud af lige landevej får du det forbrug frem. Hvis du kan få en tung 8 cylindret SUV til at køre ø8 km/l på ovennævnte betingelser, er du meget dygtig. Det kan simpelthen ikke lade sig gøre. Det tal der er vigtigt at vide, er ikke, hvad du engang i medvind kunne køre, men det gennemsnitlige forbrug over en periode. OG det nævner du så endeligt et andet sted i dine skriverier...
Besvaret
Vi må ud og prøve og kigge efter en. Vi har dog et max der hedder 300000 skr
Vi har haft 2 stk ML 55 fra 2003 og det er en meget svärtsolgt bil den sidste vi havde var en 03 med 32,000 km og alt i udstyr og den havde vi i 5 mdr og satte den ned til 325,000 sek för at den kunne blev solgt med 2 biler i indbytte.. Jeg henttede den i Jylland og da jeg kom hjem have jeg et gennem snit på 18,7 L på 100 km og det var ikke over 130 km/t.. Synes du skulle kigge på en Diesel model.. Skal det väre en kämpe 4x4 ???
Besvaret
Vi har haft 2 stk ML 55 fra 2003 og det er en meget svärtsolgt bil
Det samme skete først for SM og dernæst for køberen af hans ML'er... (hvis man har fulgt med på debat'en)
Jeg henttede den i Jylland og da jeg kom hjem have jeg et gennem snit på 18,7 L på 100 km og det var ikke over 130 km/t..
Kræfter koster - sådan er det
Besvaret

Der findes altså andre 4x4 biler end de eksempler du nævner - f.eks. Audi Q7 :) Men - hvis du tænker bare en lille smule på, at du en gang skal sælge den ... Så er det min anbefaling, at du ser på noget, som er et nummer mindre. Om 2 - 3 år vil de største 4 x 4 biler være vanskelige at sælge på brugtmarkedet. Allerede nu taler man ofte om, at de er for store og bruger for meget brændstof. Personligt har jeg af de nævnte årsager valgt X5 fra og i stedet købt en X3 - men der findes andre medium-size SUV'er - hvad med f.eks. den nye Freelander - den kan du næsten købe fra ny med dit budget ...

Besvaret

Havde jeg pengene købte jeg også en Q7:rolleye: Vil give dig ret. De sluger noget brændstof, men synes til gengæld en SUV skal være stor. F.eks(ikke for at svine dig til eller noget) men X3 er så grim så man ikke tror det. De der mellemting mellem en SUV og en st car er slet ikke mig. Vi må ud og kigge lidt på marked, for selvom store biler og brændstoføkonomi ikke hører sammen, vil man jo gerne have de kører så langt på literen så muligt..

Besvaret
F.eks(ikke for at svine dig til eller noget) men X3 er så grim så man ikke tror det. De der mellemting mellem en SUV og en st car er slet ikke mig.
Ja, smag og behag, hehe :) personligt ville jeg vælge X3/X5 fremfor Q7, når vi jeg snakker udseende... synes BMW, generelt, er langt mere stilige end Audi... Audi opfinder et koncept der hedder 'single-frame' - ser godt ud indrømmet, hvorefter de så laver en hysterisk copy/paste på alle deres modeller. Langt mere prisværdigt at BMW rent faktisk gør noget ud af at designe de specifikek modeller... nå, vil ikke overspamme tråden mere med design-galde :) held og lykke med købet! :th2:
Besvaret
Havde jeg pengene købte jeg også en Q7:rolleye: Vil give dig ret. De sluger noget brændstof, men synes til gengæld en SUV skal være stor. F.eks(ikke for at svine dig til eller noget) men X3 er så grim så man ikke tror det. De der mellemting mellem en SUV og en st car er slet ikke mig. Vi må ud og kigge lidt på marked, for selvom store biler og brændstoføkonomi ikke hører sammen, vil man jo gerne have de kører så langt på literen så muligt..
Kan kun sige jeg elsker min Audi Q7, har aldrig slappet så meget af når jeg kører bil, så tag ud og prøv den eller kom og prøv min, det er for lækkert. I øvrigt er jeg enig med andre her kan jeg se, BMW X5 og X3 er en øjebæ og se på, men kører faktisk ok.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...