Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg flytter til Malmø i Juli måned. Jeg ved at der i lejligheden tilbydes Internet fra Comhem og Telia. Jeg vil jo gerne have Internet fra indflytningens dagen. Men spørgsmålet er om det er muligt og bestille det før indflytningsdagen, så jeg ikke skal vente på at få det? Hvordan gør i med jeres telefoner? Har i svensk fastnet, Ip telefon eller blot dansk og svensk mobil? Hvad er mest praktisk og billigt?

Guest Supermule
Besvaret

IP telefon fra Cisco, men abb. fra Telsome.dk og danske 3 mobiltlf. Det er det bedste...Ingen svensk fastnet....

Besvaret

Tror ikke du kan få internet mv. uden at have svensk personnummer først - og det tager mellem 3dage og 2 uger at modtage, fra den dag du melder flytning hos folkbokföringen/skatteverket. Nogen siger man kan få oplyst sit personnummer med det samme, hvis man fedter lidt for det - men ifølge hende jeg snakkede med på skatteverket, er det noget de bestiller via EDB, og som det lokale skatteverkskontor slet ikke ser noget til. Dunno om det passer i alle tilfælde. Sån var det i mit tilfælde i hvert fald - 3 dage lå der så et brev fra skatteverket med mit nye personnummer. Ikke før kunne jeg bestille internet/tv og telefon. Jeg valgte ComHem, og må sige de er hurtige - jeg ringede en fredag eftermiddag og bestilte, onsdagen efter kom alt udstyret med posten. Satte det til, og alt spillede fra starten af. Har en 8mbit/1mbit - og må sige den funger. Får 7.6mbit ned i tests - så jeg er godt tilfreds. Jeg har valgt svensk fastnet hos ComHem, som IP telefoni - da det er billigst for mig når jeg skal ringe til Danmark (0,40 Sek/min til dansk fastnet, 1.99 sek/min til dansk mobil). Herudover var tlf. abn. gratis hos comhem, når jeg også havde internet og tv hos dem. Herudover bestiller jeg et dansk 3 mobil abn. til juni, når mit nuværende danske mobil binding løber ud - så skulle jeg gerne kunne ringe til danske numre, til dansk pris - uanset om jeg er i sverige eller danmark. Ps. Bor i Helsingborg, tror der er forskel på kvaliteten på de forskellige ting, alt efter hvor du befinder dig i landet - hvis man skal tro de folk der skriver herinde :-)

Besvaret

Mht 3G så mangler jeg telefonen, men den kan jo anskaffes, hvis priserne er de samme, som hvis man var i DK. Bestiller CPRnr via EDB :) Er det internettet man bestiller det fra? Har du evt et link, så bestiller jeg med det samme? Kunne godt forestille mig jeg napper Comhem med Internet, TV og evt IP-telefoni. Især hvis Internet ordnes så hurtigt. Hvad betaler du for de 8 mb? Jeg vil gerne se Champions League og håber de tilbyder dansk tv3. Spansk fodbold vil jeg også gerne se. Det må være muligt, om ikke på svenske kanaler...

Besvaret
Bestiller CPRnr via EDB :) Er det internettet man bestiller det fra? Har du evt et link, så bestiller jeg med det samme?
Det er personligt fremmøde på Skattevärket. Når du først har fået dit personnummer kan du bestille personnummer'bevis' per internet.
Besvaret

mmm - du kan ikke få et svenskpersonnummer via internettet. Du skal ned og udfylde nogle formularer omkring fraflytningsland, hvad du skal i sverige og hvor lang tid du har tænkt dig at blive i sverige. På Skattevärket. Comhem tilbyder ikke dansk tv3, men svensk tv3 - men du kan få tv2 i det analogge udbud og dr1 - dr1 findes også som tilvalg i den digitale pakke. Hvis du skal have andre danske kanaler, skal du nok ud og investere i en parabol eller lign. 8/1mbit koster 299 sek/mnd. - og i Helsingborg fungerer det indtil videre uden problemer. Du kan tjekke priser og udstyr her . www.comhem.se Hvis du bestiller tv og internet hos dem, kan du lige så godt tage deres telefoni med, da det så blir gratis - altså abn. Og den med 3g skulle være sikker nok - det står i hvert fald på deres hjemmeside.

Besvaret

Jeg talte med en sælger på et gadehjørne (ved en 3 butik) idag og han kunne fortælle at det kun var danske takster, når man ringede fra sverige til en anden 3G mobil i DK. På det i skriver herinde forstår jeg at det gælder alle danske numre og mobiltelefoner. Er sælgeren forvirret eller hvad?

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...