Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg er blevet godt forvirret af at læse alle de indlæg, så spørger lige her. Kan få noget fradrag for et billån i nordea dk? Jeg bor i sverige, og arbejder i danmark. Nogle steder kan jeg læse jeg godt kan, andre steder står der jeg ikke kan... er der nogle der ved lidt om det? På forhånd tak :)

Besvaret
Jeg tænker self på renteudgifter..
Det kommer an på om du er alm begrænset skattepligtig, eller begrænset skattepligtig under grænsegængerreglerne. De kan tilføjes under suplementet...
Besvaret
Hvordan ved jeg om jeg er under grænsereglerne? Alt jeg lige umildbart ved er at jeg betaler al min skat til skat øresund, da jeg kun har arbejde i dk. Hvilken rubrik skal jeg indberette det under?
Jeg ved ikke om du kan bruge den rubrik som jeg benyttede, da der finder forskellige versioner af selvangivelserne. Min version var uden suplementet blanket - og jeg skrev mine billån renteudgifter i rubrik 42.
Besvaret
OK' date=' jeg har heller ikke fået noget billag. Men der står at hvis man ønsker at være under reglerne for grænsegængere skal man udfylde et billag? Det behøver man så altså ikke? Det har du ik gjort?[/quote'] Jeg tror at hvis ikke du har den rigtige 'status' hos SKAT, kan du stadig blive 'behandlet' som om du ER under grænsegænger reglerne - hvis du benytter en særlig blanket. Det ser ud til at jeg har den rigtige 'status' hos SKAT - min selvangivelse lignede til forveksling en alm. dansk selvangivelse, bare med nogle flere rubrikker vedr. virksomhed.
Besvaret
Okay' date=' er der nogle ulemper ved at være grænsegænger? Jeg kan læse at det køre på samme måde som en fuld skattepligtig.[/quote'] Jeg kan kun svare ud fra min egen situation - og jeg har ikke fundet nogen minuser endnu - jeg skal kun selvangive ét sted og det er i DK. Jeg har de samme fradrag som jeg havde da jeg boede i DK - bare med en lavere skattebetaling - dvs. ingen kirkeskat og en lavere kommuneskat (eller hvad det nu er det heddder i dag).

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...