Jeppe Skrevet April 25, 2007 Rapporter Skrevet April 25, 2007 Hejsa. Vi står og har købt en importeret bil som vi skal afhente hos forhandleren imorgen. En Golf 4 GTI Turbo. Bilen er lige blevet toldsynet og har fået plader på mm. Jeg ringede så til vores forsikring i dag for at få dem til at sætte forsikringen i gang. Det viser sig så at bilen er blevet registreret som alm. en 1.6´er... Forsikringen kan ikke gøre noget ved det da det jo er VV som står for det. Jeg har søgt og søgt på VV´s hjemmeside efter et tlf. nummer, men synes den er halv uoverskuelig. Halvdelen af dem er automatiske telefoner man får fat på og jeg skal have fat på et levende individ. Om ikke andet så har jeg sagt det til forhandleren, hviket jeg håber han fikser før vi henter den. Og han lød også lidt forbavset over den var fejl registreret. På VV´s hjemmeside står den til at have 150 HK. som en GTI nu er født med, men den er ikke registreret som det. Underligt! Bilen skal vel også have startet sit "Fordon" eller hvad det nu hedder? Den er jo afmeldt.. Er der nogen som har lidt idéer om hvad vi burde gøre nu?? Er det forsvarligt at køre i bilen, når der nu ligger en helt anden motor i?? Dækker forsikringen hvis der sker noget imellemtiden imens vi får det ændret?? Hvad med Fordon? Er det ikke noget forhandleren tager sig af at starte op igen? Eller er det os?? Jeppe
BS Besvaret April 25, 2007 Rapporter Besvaret April 25, 2007 Umiddelbart vil jeg mene at hvis du får strålet din bil får du kun erstatning for en 1.6 for papirerne siger jo det er sådan en du har. Nu ved jeg jo hvilken bil du taler om så jeg ved du ikke lyver. Men jeg kunne i princippet også sige til forsikringen hvis min blev stjålet at det var en RS6 og det er sådan en jeg vil have i erstatning. Så det skal der styr på! Jeg vil mene at det er forhandleren der skal rede trådene ud her. Inkl det med at påställe bilen igen.
thygesen Besvaret April 25, 2007 Rapporter Besvaret April 25, 2007 Men det sjove er faktisk, at det ikke er sjældent at der sker fejl.. og det er altså ikke alle, langt fra alle der rette der til.. Ofte er det MC'ere der på pairet er en 25Kw maskine, men det er den ikke og har aldrig været det.. så når du kører på den er den måske en 100Kw maskine.. altså væsentlig kraftigere maskine. Og det giver jo en billigere forsikring, og prisen på Motorcyklen er den samme, 25Kw eller ej.. det er forsikringen dog ikke.... Om forsikringen dækker hvis man kører galt, tjahh.. ofte er man der ikke til at finde ud af det :thumbdown
Jeppe Besvaret May 4, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret May 4, 2007 Så kom der styr på tingene..... Det kostede også adskillige telefon opkald til forsikringen + at forhandleren kontaktede VV. Har lige fået papirerne ind ad døren i dag og jeg må sige at jeg er ikke skuffet mht. prisen når jeg ved hvad den min. ville koste i København. :th2: Forhandleren "Påstälde" selvfølgelig bilen. Og har også lige fået papirerne vedr. fordons skat af VV. Så ingen problemer der.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu