Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Mig og min kæreste overvejer at købe den nye Audi TT, men har hørt at bare det at få lavet service på den er dyrere end på andre Audi biler, netop pga. at TT'eren er en såkaldt special bil. Og at man derfor tager ekstra for at få foretaget service på den. Er der nogen der kan bekræfte dette og forholder det sig også sådan med reservedele til TT i forhold til A4, A6 osv...?? På forhånd tak...

Besvaret

Det er også dyere at køre en S6 til service end en alm A6. Special biler koster som regel lidt mere. Men mener Andersen herinde har den nye TT så måske han kan fortælle lidt om erfaringer med den.

Besvaret
Det er også dyere at køre en S6 til service end en alm A6. Special biler koster som regel lidt mere. Men mener Andersen herinde har den nye TT så måske han kan fortælle lidt om erfaringer med den.
Oh jo ... han får sgu revet nogle kilometer i den dyt, så det burde han kunde berette lidt om :)
Besvaret

Som de andre er inde på, så har jeg, rigtig nok, den nye Audi TT. Jeg har ikke haft den længe nok til at have haft den til service, så det kan jeg desværre ikke udtale mig om endnu (kørt 18.000 km). Dog har jeg måttet fylde en liter olie på allerede efter 15.000 km, hvilket jeg er meget overrasket over. Især i betragtning af at A4'eren jeg havde inden, med samme motor, ikke skulle have nogen efterfyldning i de 45.000 km jeg havde den (med undtagelse af dengang den var til service). Jeg vil tro at der godt kan være lidt rigtigt i hvad du siger mht. "special-bil", men giver også credde ret i at delene i bilen er de samme som på andre modeller. Da vinter-sæsonen stod for døren og jeg skulle have vinterdæk og fælge havde Audi et udemærket tilbud til A3/A4/A6 og jeg troede egentlig at jeg kunne få til samme pris, men nej - TT bruger en anden størrelse, og da TT ikke en volume-model gjaldt tilbuddet altså ikke, så her skulle jeg betale fuld pris. Så nogle gange kan man altså godt blive "sorteret fra" når det gælder gode tilbud. Men når man køber en bil lidt ud over det sædvanlige, så bør man altså ikke regne med at have udgifter som en Toyota :) (uden dog at sige TT'eren er dyr) :th2:

• 2 weeks later...
Besvaret

olieforbrug! Du skal ikke være bange for det store olieforbrug. Nye biler har altid et større olieforbrug. Først når motoren er kørt til, vil olieforbruget stabiliseres.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...