larscph Skrevet April 30, 2007 Rapporter Skrevet April 30, 2007 Jeg læste i seneste nummer af Øresundsbrons blad at det fra den 1/1-2007 har været gratis for os der er kunder i Nordea SE og DK samtidig at overføre penge mellem egne konti. Selv er jeg dog blevet opkrævet 15 kroner hver gang jeg har overført - også i år. Er der nogen der får det gratis? Jeg har også lige sendt en mail til Nordea i DK - så må vi se hvad de siger.
Carwash Besvaret April 30, 2007 Rapporter Besvaret April 30, 2007 Jeg læste i seneste nummer af Øresundsbrons blad at det fra den 1/1-2007 har været gratis for os der er kunder i Nordea SE og DK samtidig at overføre penge mellem egne konti. Selv er jeg dog blevet opkrævet 15 kroner hver gang jeg har overført - også i år. Er der nogen der får det gratis? Jeg har også lige sendt en mail til Nordea i DK - så må vi se hvad de siger. Jeg har fra feb-07 overført mellem mine konti i Nordea gratis. jeg fik aftalt det med min dansk bankrådgiver og hun sagde det er fint gøre du bare det og jeg er fordel plus kunde hos nordea DK.. så det er ganske gratis
larscph Besvaret April 30, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret April 30, 2007 Hm.. Jammen så er det nok bare det. Endnu et eksempel på den halvdårlige service de yder deres Fordel-Plus kunder. Jeg må da tilstå at jeg egentlig havde forventet at de selv oplyste mig om det i stedet for at man skal vente til man eventuelt selv opdager at det nu fås gratis. Men vi har jo også fået skiftet vores "personlige bankrådgiver" i Danmark 4 gange i løbet af de sidste par år - da de tilsyneladende har svært ved at holde på deres personale. Men jeg tager bare fat i hvem der nu er dagens personlige bankrådgiver og får dem til at sætte mig op
Guest Trine Besvaret April 30, 2007 Rapporter Besvaret April 30, 2007 Hej Lars Det gælder alle kunder så vidt jeg er informeret. Men det kræver du gør det på den rigtige måde:) vælg "overførsel i Nordea" og klik af i "egen konto" så er det uden gebyr...
BS Besvaret April 30, 2007 Rapporter Besvaret April 30, 2007 Har aldrig betalt for mine overførsler. Selv da vi skulle overføre udbetaling til huset. Men til gengæld har jeg ikke set på min netbank at jeg kan overføre til min svenske konto. Der skal jeg altid have fat i min rådgiver.
Basse Besvaret April 30, 2007 Rapporter Besvaret April 30, 2007 Det er ganske nemt at overføre via netbank i Nordea - Man får endda lov til at vælge hvilket land, pengene skal overføres til :-) Og ja, det er ganske gratis - Jeg fik det af vide af min bank rådgiver, da jeg flyttede til sverige. Skal dog stadig betale 30 kr. for at overføre til fremmed bank i udlandet. Min bankrådgiver "lover" stadig, at der snart vil komme en rigtig netbank i øresundsregionen. Så man får både sine svenske og danske kontoer vist på samme side. Tvivler på det kommer til at ske inden for de næste par år dog *G*
larscph Besvaret April 30, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret April 30, 2007 Det gælder alle kunder så vidt jeg er informeret. Men det kræver du gør det på den rigtige måde:) vælg "overførsel i Nordea" og klik af i "egen konto" så er det uden gebyr... Det er sikkert helt rigtigt - men det bør de da så lige informere om. Jeg laver i dag overførslen som en udenlandsk betaling i EUR til min egen konto i Sverige hvor modtager betaler udenlandske omkostninger. Og det gør jeg på Nordeas specifikation som den billigste måde at overføre til Sverige. Det er da rigtig fint at det nu er gratis, men hvorfor reklamerer de så ikke lidt for det selv...
larscph Besvaret April 30, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret April 30, 2007 Jeg har nu prøvet - overført en 50'er til mig selv. Men netbank kører bare så langsomt at den lavede timeout. Men det ser ud til at virke, der var ikke anført gebyr når man laver overførslen på den måde du beskriver, Moerke. Tak for hjælpen! Syntes nu stadig det er dårligt at de ikke har fortalt det. Præcist som jeg syntes det var dårligt at de hævede månedsbetalingen på det lån vi havde i Danmark uden at informere mig om, at de gjorde det. Det må være et projekt for Nordea i fremtiden at kunne informere deres kunder om det der har relevans for den enkelte. De vil det jo gerne via en personalig bankrådgiver, men i praksis virker det bare ikke helt syntes jeg.
BS Besvaret April 30, 2007 Rapporter Besvaret April 30, 2007 Jeg har nu prøvet - overført en 50'er til mig selv. Men netbank kører bare så langsomt at den lavede timeout. Langsomt er vist ikke ordet. Skulle også lige teste men fik timeout i indlogningen!
Guest Trine Besvaret April 30, 2007 Rapporter Besvaret April 30, 2007 Nu har jeg jo ikke noget med Nordea at gøre længere, men jeg fik heller ikke direkte besked. Det var af en omvej til en reception hvor en ven mødte en medarbejder fra deres øresundscenter på Vesterbrogade..... meget lang og meget ineffektiv reklame:( Til mit forsvar har jeg dog postet det optil flere gange herinde!!!!! samt metoden for udførelse:) Jeg har pointeret min utilfredshed overfor Nordea, deres forsvar var at der kommer til at køre en kampange til efteråret:confused: ...
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu