koustrup Skrevet May 8, 2007 Rapporter Skrevet May 8, 2007 Min egen bank tilbyder kun et almindeligt mastercard. Er der nogle som har kendskab til en forening eller lign. (som i DK) hvor man kan bestille et gold card igennem? (Nej, vil ikke flytte til Nordea for at få et gratis :-)
Homer Besvaret May 8, 2007 Rapporter Besvaret May 8, 2007 DJØF - men kræver at du er medlemsberettiget Hvad vil du med kortet? stor kredit eller billig rejseforsikring?
Tomcat Besvaret May 8, 2007 Rapporter Besvaret May 8, 2007 Måske blæreeffekten? Deres rejseforsikring er ikke altid verdens bedste. Min kæreste arbejder for at forsikringsselskab der har sådanne kreditselskaber som kunde, og selvom den er ok er det ikke noget at løfte armene op i jubel for.
koustrup Besvaret May 9, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret May 9, 2007 DJØF - men kræver at du er medlemsberettiget Hvad vil du med kortet? stor kredit eller billig rejseforsikring? En blanding :-)
koustrup Besvaret May 9, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret May 9, 2007 Måske blæreeffekten? /QUOTE] Der er da ikke meget blær over at skulle bruge et kredit kort Men der kan nogle gange være praktiske årsager.
Homer Besvaret May 9, 2007 Rapporter Besvaret May 9, 2007 En blanding :-) Tjek evt. www.globecard.dk - deres platinkort har en god forsikring, men det kræver en vis rejseaktivitet for at det kan betale sig. Ellers tjek her hvilke banker der tilbyder Mastercard: http://www.mastercard.dk/hvorkan-mc/ Der er stor forskel på forsikringsdækningerne, og de fleste kort kræver at rejsen er købt med kortet.
aluxus Besvaret July 25, 2007 Rapporter Besvaret July 25, 2007 Måske blæreeffekten? Deres rejseforsikring er ikke altid verdens bedste. Min kæreste arbejder for at forsikringsselskab der har sådanne kreditselskaber som kunde, og selvom den er ok er det ikke noget at løfte armene op i jubel for. Nu har vi selv et, og da vores baggage blev væk i 2 timer, shoppede jeg i 2 timer, man måtte bruge 7000kr, uden at skulle redegøre for det, det synes jeg da er ret fantastisk... Mine sko er i hvert fald :p Desuden skal man normalt tegne en extra forsikring på et par 100 kroner for at få dækket sin baggage, den er ikke implicit i fx. Europæiske Rejseforsikring. Så det er da bedre end ingenting, når det eneste man bare skal gøre er at købe noget af rejsen med kortet, for at det dækker. -Synes jeg :)
Homer Besvaret July 25, 2007 Rapporter Besvaret July 25, 2007 Har lige fået mig et Jyske Bank Platinum MasterCard til 1.295,- DKK om året. Der er en rejseforsikring med der dækker mere eller mindre alt i hele verden på alle rejser (også erhverv) i max. 60 dage. De kræver ikke at rejsen skal være købt på kortet, så det fås næppe bedre... :th2:
larscph Besvaret July 25, 2007 Rapporter Besvaret July 25, 2007 Hvis man har lån til hus mv hos Nordea i Sverige kan man få et VISA Gold med nogenlunde samme betingelser (rejseforsikring, købsforsikring, købsgrænse op til 100.000 sek, osv). Ganske gratis forstås. Det er et kreditkort med faktura, kun kontanthævninger i Sverige hæves fra kontoen med det samme. Måske andre svenske banker har tilsvarende, undersøg engang hvis du er kunde hos en....
larscph Besvaret July 25, 2007 Rapporter Besvaret July 25, 2007 Nu har vi selv et' date=' og da vores baggage blev væk i 2 timer, shoppede jeg i 2 timer, man måtte bruge 7000kr, uden at skulle redegøre for det, det synes jeg da er ret fantastisk... Mine sko er i hvert fald :p [/quote'] Hehe.. Ja det er dælme smart! Bagagen bliver bare ALDRIG væk når man kan bruge det til noget. Sidste jeg øjnede chancen - indenrigs i USA fra Denver til San Fransisco. Det planlagte fly er aflyst efter check-in. Bliver booket om til et 3 timer senere, der er ikke plads før. Øvs. På vej tilbage i terminalen - kommer forbi hvor de boarder et med afgang 20 minutter FØR det der blev aflyst. Lige hen og høre.. Jo - der var plads. Jubii og afsted. OG SÅ VAR KUFFERTEN MED DET FLY!!! Ingen shopping der så.
Lasse Besvaret July 27, 2007 Rapporter Besvaret July 27, 2007 gav mastercard dig 7000 til at shoppe for fordi din bagage var væk i to timer?
koustrup Besvaret July 27, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret July 27, 2007 gav mastercard dig 7000 til at shoppe for fordi din bagage var væk i to timer? Har hørt både min mor & onkel (hver for sig) opleve dette - derfor jeg søgte jeg også dette i SE (og ikke pga. "Jante-tæskeren" (blærerøvs efekten)
larscph Besvaret July 28, 2007 Rapporter Besvaret July 28, 2007 gav mastercard dig 7000 til at shoppe for fordi din bagage var væk i to timer? Det er forsikringen på kortet. Noget med at hvis baggagen er væk længere tid end xxx timer så må du gå ud og købe "nødvendigheder" til whatever du nu havde planlagt at skulle og havde med i din kuffert....
Lasse Besvaret July 28, 2007 Rapporter Besvaret July 28, 2007 Det lyder godt nok lidt for godt til at være sandt, 7000 kr fordi man ikke har sin bagage i to timer? Gælder det også for Nordea GOLD mastercard? I så fald skal jeg da klart købe min næste rejse med mit nordea MC, og krydse fingre for at bagagen forsinder, fordi min bagage er da sjællent mere end et par tusser værd
larscph Besvaret July 28, 2007 Rapporter Besvaret July 28, 2007 Mastercard Guld rejseforsikring Fra deres (Nordeas) betingelser på nettet: "Bagageforsinkelse 8 Efter 4 timers ventetid: Op til 6.000 kr. pr. person pr. hændelse, maks. 12.000 kr." Og under pkt. 8: 8. Bagageforsinkelse Forsikringen yder erstatning for rimelige og nødvendige udgifter til indkøb af tøj og toiletartikler for at kunne fortsætte rejsen. Der udbetales godtgørelse med op til 6.000 kr. pr. person pr. hændelse, maksimalt 12.000 kr. pr. skade pr. rejse. Forsikringen dækker forsinkelse af bagage, hvis indregistreret/ indtjekket bagage ikke er omdelt inden for fire timer fra transportens ankomst til en destination uden for bopælslandet. Formålet er ikke at erstatte forsvundne genstande, men alene at give mulighed for indkøb af rent tøj og toiletartikler for at afhjælpe et akut behov. Erstatning ydes ud fra genstandens funktionsværdi og ikke ud fra, hvilke mærkevarer forsikrede normalt benytter. Erklæring om bagageforsinkelse fra transportselskabet og originale, specificerede kvitteringer for personlige indkøb er strengt nødvendige. Indkøbene skal foretages på ankomstdestinationen. Når den forsinkede bagage atter dukker op, er forsikrede stillet, som om skaden ikke var sket, og forsikringen dækker ikke genstande indkøbt efter dette tidspunkt.
Velo Besvaret August 17, 2007 Rapporter Besvaret August 17, 2007 Sku ingen blære effekt at ha Visa Gold.... Det man anvender skal jo betales tilbage igen... Pænt nedern hvis man har knaldet 20 000 jern af på kortet når regningen kommer... Men det var sjovt haha
Homer Besvaret August 17, 2007 Rapporter Besvaret August 17, 2007 Det man anvender skal jo betales tilbage igen... Skal man betale TILBAGE??? Damn, den havde jeg sgu ikke luret! Tak, Einstein!!
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu