Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Detta har inget alls att göra med Danmark - Sverige, men eftersom det finns många husägare här så postar jag i alla fall. Vi har - ööörrk - funnit ut att vi har "opstigende grundfugt i skillevægge", så det ska ordnas. Man kan då köpa något som heter Vandex, som ska sputas in (vägg > 23 cm) eller skifta fog (vägg = 11 cm) och det är ett större projekt, så jag undrar om någon här har erfarenheter av detta? Och hur i hela h...skiftar man en fog??? Det står att man ska ta ca 50 cm åt gången, men hur proppar man in den nya fogmassan? Tycker detta verkar svårt....goda råd någon?

Guest michaelbo
Besvaret

Uha

Detta har inget alls att göra med Danmark - Sverige, men eftersom det finns många husägare här så postar jag i alla fall. Vi har - ööörrk - funnit ut att vi har "opstigende grundfugt i skillevægge", så det ska ordnas. Man kan då köpa något som heter Vandex, som ska sputas in (vägg > 23 cm) eller skifta fog (vägg = 11 cm) och det är ett större projekt, så jag undrar om någon här har erfarenheter av detta? Och hur i hela h...skiftar man en fog??? Det står att man ska ta ca 50 cm åt gången, men hur proppar man in den nya fogmassan? Tycker detta verkar svårt....goda råd någon?
Det er det også , du skal ikke rode med det selv hvis du ikke har arbejdet med det før eller hvis du ikke er håndværker, du skal nemlig fjerne fugen med en fugefræser fks. og sprøjte Vandexen ind, men du må ikke fjerne fuge fra et for stort stykke da du så risikerer at væggen bliver ustabil. Lad en fagmand gøre det.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...