Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej alle sammen. vidste ikk lige hvor jeg skulle spørge om dette, så prøver her :). i forbindelse med at jeg vil flytte til sverige kom jeg til at tænke på, hvad gør jeg med min kniv/sværd samling? jeg har våbentilladelse til at have dem i DK, men hvad når jeg flytter til sverige, hvordan er reglerne der for blankvåbensamling?. håber nogle kan svare mig og/eller evt. deler min intra. for knive og spec. sværd. mvh. Kennet

Besvaret

Hej Kennet Jeg havde samme spørgsmål da jeg flyttede herop, og et opkald til SE politi - besvarede det. Blot jeg stadig har min DK tilladelse gælder den i både Danmark, Sverige og nogle andre lande. Jeg bad om at få det pr. mail, og har den såfremt du vil have en kopi. KK

Besvaret

jeg har bare 3 svær, sådan et sæt i 3 foreskellige størrelser, dem får min bror nok inden jeg flytter, syndes ikk det er ordenlig kvali som jeg vil have, så har jeg 2 knive.

Besvaret

det kræver bare at du går ind på politistationen (ihvertfald i DK) og siger at du vil søge om tilladelse til at have og opbevare blank våben, så får du udleveret en ansøgning og et reglset som du skal sætte dig ind i, så går der 1-2 uger så har du den, hvis de altså godkender dig. jeg har en dom for vold, og jeg fik tilladelsen så det kræver ikke så meget.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...