Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

:th2: 1-brugt to uge til at finde ud af hvilke mærke/model, årgang og pris klasse jeg vil have. 2- brugte denne side www.mobile.de og nogle andre tyske sider til at finde bilen 3- brugt www.blocket.se til at sammenligne priser og finde nogenlunde forsikring niveau 4-fandt bilen, fik aftalt med forhandleren, pris, dato for afhentning og jeg overførte en slags Indskud 250Euro for at være sikker på han ikke sælger bilen. Og alt betinget af at jeg skal prøver kører bilen inden jeg skriver under…Tror det tyske forhandlere er til at forhandle med, på 5 min fik jeg en rabat på 850 Euro bare for at nævne det… snak og sige din pris og begrund det.. 6- bestilt Euro i banken det skal siges mange banker i dk. skal bruge min. 3 arbejdes dage for at skaffe Euro. 7- bestilt billet søndag så det kunne passe at jeg var i nærheden af forhandleren nogenlunde mandag morgen. 8-mandag morgen hos forhandleren. Prøvekører dyret, kørt langt med den( fyld selv benzin op) kigge op og ned i motor rummet dæk, ruder jamen alt, jeg brugte 2 timer på dette.. vi blev enig om jeg vil have dyden og han sagde være so god det er din 250 Euro og la os skriver papirerne under. 8-forhandleren giver alle papirerne inkl.(versicherungsbescheiningung= grøn og gul stykke papirer alt står på tysk selvf.) som er en slags forsikring gælder i 2 uge. 9-du finder ved hjælp af forhandleren motor kontor i den by eller nærmeste by, og tage alt med af papirer og købe dig en eksport nummerplade (de skal bruge kørekort, billede ide, adresse, og alle papirer fra bilforhandleren) jeg havde dog lidt problemer da jeg har dansk kørekort men svensk adresse. De kunne ikke finde mig i DK for jeg bor jo i Sverige heh. Men jeg var lidt forberedt at viste dem min Svensk Id-kort og snakkede frem og tilbage for at få den (skide) plade. 10-kørte tilbage til forhandleren glad med et sæt helt nyt Eksport plade i mit navn og sommerfugl i maven for at kører 965km hjem til det svenske.. 11- det blev en lang og hygge oplevelse hele vejen med en del stop undervejs. To gange af tysk politi og andre gange selv valgt ehhe. Det tyske politi spurgte selvf. Om det var min bil og som en glad ejer viser man købekontrakt og forsikring papirer og smile til dem. Du snakker engelske og de svarer tilbage på tysk. Og alt kører bare på skinner hvis man kan huske tysk fra 8. klasse. 12.bilen skal jo til første Registreringsbesiktning for at få svensk plade på. Jeg var jo smart inden jeg tog der ned for at hente bilen, ringede til vv.se og bookede tid, dammm meget langt vente tid i Skåne.. men Halmstad 160km fra Malmø. Kommer men til næsten med en uges vente tid. Du skal selv fortælle hvor du vil synde din bil. Og når man har eksport plade på kører man med den til synd. Smart.. i stedet for at købe prøve plade. 14- Bilprovning i Halmstad > de skal have alt papirerne fra forhandleren og 18min er din bil svenske registreret, og du får tilsendt svensk nummerplade i løbet af 3-4 arbejdsdage. 15. forsikring>> tja det har jeg nemlig fundet ud af helt fra start inden jeg hentede bilen, jeg gik ind på www.blocket.se fandt en bil meget tæt på den og ringede rundt til forskellige. Men endte hos Vesta. Glem alt om det er importerede bil hvis han/hun ikke spørger om det. Her kommer den samlede udgifter: •2 gange enkelt DSB billet 675*2=1350 kr. soveplads til mig og min kammerat •mad drik under vejs i toget =64kr. •morgenmad i frankfurt =125kr. •Tog billet til byen hvor bilforhandleren er=96kr. •Eksport plade =1250kr. •Benzin hele vejen hjem til Andeby (bunkeflostrand)=845kr. •Færgen Rostock - Rødby=570kr. •Mad og drik hele vejen hjem=295kr. •Første gang besiktning og plade=1870 svenske =1509kr. •Bilen pris= hemmligt tja men kan sige sparede ca. 35-39kg sammenlignet med www.blocket.se hos en forhandler •Forsikring billigt men det er jo meget forskellige fra bil til bil og mange andre ting som gøre sig gældende. •Skrot/afgift osv. har ikke fået noget endnu. Men når bilen er svenskeregisteret du får nummerplade kan du slå op på https://www21.vv.se/fordonsskattefraga/ Held og lykke Carwash

Besvaret

hheh tak Junkeren og johan... hmm hvorfor bliver man stoppet på tyske motorvej?? ehhe tror de var misunderlig på min eksport nummerplade hehe og måske nogle gange overhalet dem højre om ehhe. carwash

Besvaret
:rolleyes: Er der nu også kommet et færgerute Rostock-Rødby:confused: Scanlines er måske blevet tvunget til at gøre plads til konkurenter :laugh:
om det er kommet en færgerute Rostock-rødby kan jeg ikke lige svarer dig på men jeg tog ihvert fald en scanline færge fra Rostock-Rødby og det kostede 570kr. en enkelt med to personer i bilen.. masse af sprut hehe

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...