Nenad Skrevet May 17, 2007 Rapporter Skrevet May 17, 2007 Hejsa Da vi boede i DK havde vores hund fået hvalpe og de er bare dejlige. Nu er det sådan at den enes hvalp forældre er ramt af sygdom der gør at der ikke er plads til hunden eller mulighed for den længer. Vi vil gerne have den, hunden er bare dejlig og alt er i skøneste orden med den. Jeg har kikket her i forumet og det lader til at det tager mindst 120 dage for at få den over fra DK til S. Er der nogen der ved om dette kan gøre hurtigere på en eller anden måde. Den har fuld vacinebog og alle dyrlæge besøg er dokumenteret. Jeg vil ikke bare smide den i bilen og tage den med. På forhånd tak Nenad
michael og carina Besvaret May 17, 2007 Rapporter Besvaret May 17, 2007 Jeg tror desværre ikke der er nogen hurtig måde og gøre det på. Men vores 2 hunde har været med ovre, inden de var færdige med deres vac. Så hvis det er noget der ikke kan vente, så smid den ind i bilen og kør over. Hvis du ikke bliver stoppet er det fint og du har sparet 2500 kr som det koster for alt det lort man skal igennem, og hvis du bliver stoppet bliver du sendt tilbage igen. Du kan jo altid spille dum,hvis du bliver stoppet:rolleye:
larscph Besvaret May 17, 2007 Rapporter Besvaret May 17, 2007 Eneste måde at gøre det på hvis du ikke kan vente på vaccinationer er at køre dem over, alternativt tage dem med toget. Risikoen for at blive stoppet er ikke særlig stor - og bliver du stoppet kan du som sagt bare spille dum så bliver i nok bare sendt tilbage til Danmark. Vi har været over adskillige gange mod Sverige - 8 gange med to store hunde (Grand Danois og Labrador) - med rabiestest, pas, ormekur og hele balladen i orden. Vi har været over både via broen og Helsingør-Helsingborg. Endnu er der ikke én gang hvor man har ønsket at se nærmere på hverken hunde eller papirer. Den ene gang hvor vi forsøgte at påkalde os en tolders opmærksomhed for at vise vores fine dyre pas blev vi bare vinket videre..
Kira Besvaret May 21, 2007 Rapporter Besvaret May 21, 2007 Jeg syntes faktisk ofte der har været toldere med toget de sidste par måneder. Men ta' chancen - bare husk at du ikke kan tage hunden med frem og tilbage før om en 5-6 måneder. Jeg tror nemlig heller ikke der er noget der hedder dispensation med mindre hunden er under 3 måneder gammel
MRoderick Besvaret May 21, 2007 Rapporter Besvaret May 21, 2007 Nu er det jo faktiskt sådan at der er nogle forbandede gode grunde til at man skal vaccinere sine husdyr, og give dem ormekur, inden de tages med til Sverige. I Sverige er der nemligt utroligt få tilfælde af rabies, da de fleste inficerede dyr ikke klarer turen over Øresund (uden menneskelig assistance). Så selvom det måske er enormt frustrerende og er synd for den lille hund, så tænk lige en ekstra gang, og stil dig spørgsmålet om du vil være den der introducerer rabies i Sverige? (Har selv indført en kat, og måtte vente i laaaang tid)
Nenad Besvaret May 21, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret May 21, 2007 Hejsa Vi har fundet en "løsning". Hunden er hos mine forældre og jeg tager over og passer den når de ikke er hjemme. Jeg tør ikke helt tage den med pga. papirne ikke er i orden endnu og dens forsikring dækker ikke i tilfælde af problemer. Mvh Nenad
skallstorp Besvaret May 28, 2007 Rapporter Besvaret May 28, 2007 Hund i transit Ikke fordi jeg vil opfordre til ulovligheder, men hvis man skal til Bornholm må man havde hunden i transit. Er der så nogen der kan se at man "står" af i Sverige ?
Kira Besvaret May 28, 2007 Rapporter Besvaret May 28, 2007 http://www.foedevarestyrelsen.dk/ImportEksport/Rejse_med_kaeledyr/Hunde_katte_fritter/Bornholm.htm
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu