CAC Skrevet May 19, 2007 Rapporter Skrevet May 19, 2007 Min hustru der ikke er dansk statsborger venter pt. på at få sin opholdstilladelse. Hun har stadig sygesikringsbevis og opholdstilladelse i DK. Hvis hun skal til lægen skal hun så ikke bare lave en aftale med vores gamle læge i DK? Hvis der skal foretages undersøgelser, kan det så også gøres på dk hospitaler ligesom før? Jeg kunne ikke lige finde andre i samme situation, men sig til hvis I mestrer søgefunktionen bedre end jeg :th2: På forhånd tak.
DoJo Besvaret May 19, 2007 Rapporter Besvaret May 19, 2007 Hvis hun betaler ATP i dk kan jeg slet ikke se noget i vejen for det.
CAC Besvaret May 19, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret May 19, 2007 det skal nævnes at hun ingen indkomst har og derfor ikke betaler ATP
Thomas Besvaret May 26, 2007 Rapporter Besvaret May 26, 2007 Min hustru der ikke er dansk statsborger venter pt. på at få sin opholdstilladelse. Hun har stadig sygesikringsbevis og opholdstilladelse i DK. Hvis hun skal til lægen skal hun så ikke bare lave en aftale med vores gamle læge i DK? Hvis der skal foretages undersøgelser, kan det så også gøres på dk hospitaler ligesom før? Jeg kunne ikke lige finde andre i samme situation, men sig til hvis I mestrer søgefunktionen bedre end jeg :th2: På forhånd tak. Hvis hun ikke arbejder i Dk, kan hun heller ikke få "gratis" hjælp i Dk. Så vil hun til jeres danske læge, er det op med den store tegnedreng!
Skaanebo Besvaret May 26, 2007 Rapporter Besvaret May 26, 2007 Gør I brug af EU-reglerne til at få familiesammenføring til Sverige? I så fald burde det jo ikke tage lang tid. Ring evt. til Migrationsverket og spørg, hvad I skal gøre.
CAC Besvaret May 26, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret May 26, 2007 Gør I brug af EU-reglerne til at få familiesammenføring til Sverige? I så fald burde det jo ikke tage lang tid. Ring evt. til Migrationsverket og spørg' date=' hvad I skal gøre.[/quote'] Hej Skaanebo Det er skam det vi er i gang med, men de siger det tager op til 3 måneder, så vi må bare vente på at de bliver færdige
Skaanebo Besvaret May 26, 2007 Rapporter Besvaret May 26, 2007 O.k, men hvis din kone har et dansk sygesikringsbevis og endnu ikke har nogen opholdstilladelse i Sverige, så er hun jo stadig folkeregistreret i Danmark og vil derfor kunne benytte sin læge der. Hun kan jo først blive folkeregistreret i Sverige og dermed komme under svensk sygesikring, når hun har fået sin opholdstilladelse i Sverige. Hvis det er akut vil hun også ligesom danskere på ferie i Sverige kunne gå til en læge i Sverige og blive behandlet der med sit danske sygesikringskort.
CAC Besvaret May 26, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret May 26, 2007 O.k, men hvis din kone har et dansk sygesikringsbevis og endnu ikke har nogen opholdstilladelse i Sverige, så er hun jo stadig folkeregistreret i Danmark og vil derfor kunne benytte sin læge der. Hun kan jo først blive folkeregistreret i Sverige og dermed komme under svensk sygesikring, når hun har fået sin opholdstilladelse i Sverige. Hvis det er akut vil hun også ligesom danskere på ferie i Sverige kunne gå til en læge i Sverige og blive behandlet der med sit danske sygesikringskort. Mange tak, der er dog en lille krølle på halen, se denne tråd hvor du også hjalp mig meget http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=8572&highlight=personnummer :th2:
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu