Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hejsa Jeg er gået i gang med at finde vores mobile AC frem pga. varmen. Nu er problemet at slangen skal ud af vinduet der skal af med varmen. Vores vinduer er vippe vinduer og vi kan ikke finde et kit til at monter slangen i, vi r kun fundet kit til løfte og træk ned vinduer. Ved nogen om det findes et kit til vippe vinduer eller nogen der har set et smart løsning til os der har vippe vinduer? Ellers er det glamesteren og så må vi have en ny rude med hul i til varme slangen. På forhånd tak Nenad

Besvaret

Må man spørge, hvilken AC du har købt dig? Jeg har selv en fætter her - også mobilt med slangen ud af vinduet osv. Men den kan ikke engang sænke temperaturen én grad, når det bliver sommer. I et værelse på 24m². Kostede ca. 2500dkr hos Harald Nyborg. Før denne havde jeg en AC af mærket "Zibro", som kostede 5500dkr. Denne var til gengæld ultra effektiv. Den var også mobil, men slangen gik ikke bare ud af vinduet. Der var en kasse med blæser for enden, som hjalp med at suge luften ud. Dette blev for meget for naboen, da den larmede en del udenfor. Derfor var jeg nødt til at sælge den og købe den AC, jeg har nu - som ikke duer til en skid. Prøver nu igen at finde et mobilt anlæg, som kan køle min. 24m² ned.

Besvaret

"Kassen udenfor" gør netop at den fungerer rigtig effektivt... Problemet med dem med slanger til aftræk er, at de for det første larmer i soveværelset, og for det andet er langt mindre energieffektive end dem med kompressor/"kasse" udenfor. Anyhow - de har bl.a. har nogen forskellige modeller at vælge imellem - http://www.citcop.se/

Besvaret

Ingen pingviner her... ...men hele vores første sal bliver meget varm. I det rum hvor vi har kontor kan man ikke åbne vinduerne så der er det faktisk et must at kunne køle om dagen om sommeren hvis man skal kunne være her. I dag da vi kom hjem klokken 18.30 var her 32 grader. Tilsvarende er Heidi specielt glad for muligheden for at varmepumpen kan køle nedenunder i soveværelset når hun har nattevagt om sommeren og har brug for at kunne sove om dagen. Men det er jo også lige til, vi bruger dem alligevel til opvarmning om vinteren og det er faktisk forbavsende så lidt strøm det bliver brugt til køling i forhold til opvarmning. Men det var jo det samme for 10 år siden, der var det da også fuldstændig unødvendigt med aircon i bilerne.

Besvaret
Må man spørge' date=' hvilken AC du har købt dig?[/quote'] Hej Lars Først købte vi et lille anlæg der kølede ned ved hjælp af is i maskinen. Det kørte 2-3 timer og derefter røg det ned i kælderen. Nu har vi et Honywell eller hvordan det nu staves der køler meget effektivt. Den køler vel en 30m2 ned med 4-5 grader og det er til at mærke når lejligheden når over de 30 grader. Vi bor oven på pumperummet til varmen og i den anden side har vi tørrummet, så vi har det altid varmt i vores lejlighed. Det skal lige siges at vi sidste år skiftede el selskab og fik 3 måneder gratis strøm, dejligt og vores AC kørte hele dagen mens der var varmt. Jeg skal kikke på min kontrakt om jeg kan skifte selbskab og få 3 måneder igen nu hvor jeg skal til at have AC'en tændt igen. Mvh Nenad

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...