cbpwr Skrevet May 21, 2007 Rapporter Skrevet May 21, 2007 Hejsa. Er der nogle der har en forklaring på hvorfor Preem Diesel er dyrre end Shell/Statoil osv ? Er Preem diesel så meget bedre eller? Et eksempel, i Landskrona ligger der Shell Express (Automat), Preem (Automat), Statoil (Bemandet) og Shell (Bemandet) inde for 200m eller lign. Shell Express koster diesel fx. 8.14, på Preem 10.24. Shell og Statoil (Bemandet) koster den ca. 8.24. Benzinen ligger ca. på det samme Preem og Shell express ca. det samme +/- 10 øre og de bemandet stationer 10-25 øre dyrre. Er der en forklaring på dette eller er det bare fordi Preem ikke vil sælge diesel ? -Claus-
Lars C Besvaret May 22, 2007 Rapporter Besvaret May 22, 2007 De mener selv at deres ACP (active cleaning power:th2: ) diesel er bedre end andres, men om det passer og kan betinge en merpris skal jeg lade være usagt... Efter Preems eget udsagn skulle de give bedre motorgang, mindre skum og en masse andet: http://www.preem.se/templates/page____2131.aspx
cbpwr Besvaret May 22, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret May 22, 2007 :) måske Lidt lige som Shell i Danmark. Deres diesel er også tilsat et eller andet, men prisen er nu den samme som de fleste andre steder. Men Preem ligger stadig over 2 kr højere end de andre :p. Selv om jeg har medlemskort fra motormannen, og får omkring 50øre rabbat på diesel kan det ikke engang betale sig :( -Claus
Mouse Besvaret May 23, 2007 Rapporter Besvaret May 23, 2007 Tja... ACP eller ej, jeg kan ikke måle nogen forskel i dieselforbruget, det er det samme uanset, hvor jeg har tanket (tanker altid helt op, og regner km/l ud - så'n af ren nørdet vane)
cbpwr Besvaret May 23, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret May 23, 2007 ja da jeg havde diesel kunne jeg heller ikke se forskel på ok, jet og shell, men muligt motoren har bedre af shell anyway, nu er priserne oppe igen, diesel steg ca. 2 svenske kr på en dag. benzin sprang fra 11.14 til 12.04 Claus
Bjarne233 Besvaret May 23, 2007 Rapporter Besvaret May 23, 2007 Så kan du lade være med at skrive sådan noget pjat en anden gang måske........ (j/k)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu