MoonDude Skrevet May 26, 2007 Rapporter Skrevet May 26, 2007 Haløjsa og god regnvejrs dag!! Efter at have brugt en god og spændene uge i Malmø på bolig jagt, faldt jeg over området Kirseberg, og fandt det super spændene og anderledes end mange andre steder jeg var...... eller måske minder området mig bare om Nørrebro en smugle ... men hyggelige var der nu!!! Så mit eller mine spørgsmål må vel være noget i stil med..... 1. Hvordan er området ?? Kan man gå en tur efter mørkets frmbud og lade sin bil stå på gaden uden men skal være urolig for om den står på 4 ølkasser næste morgen.....( jeg er klar over at det ville kunne ske alle steder) 2. Hvorfor er priserne ikke høje i området?? På forhånd tak...... Og ja jeg har søgt her på forumet.... men syntes ikke der dukker så meget op om lige Kirseberg..... MoonDude
Markowitch Besvaret May 26, 2007 Rapporter Besvaret May 26, 2007 eller måske minder området mig bare om Nørrebro en smugle ... men hyggelige var der nu!!! Så mit eller mine spørgsmål må vel være noget i stil med..... 1. Hvordan er området ?? 2. Hvorfor er priserne ikke høje i området?? Kirseberg har en stor koncentration af frihedsberøvede kriminelle da der ligger et fængsel lige her: http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&q=malm%C3%B6&ie=UTF8&om=1&ll=55.611541,13.039978&spn=0.002975,0.009956&t=k&z=17&iwloc=addr Malmø Kommune har udgivet SSP rapporter for alle bydelene. Rapporten for Kirseberg kan downloades her: http://malmo.se/arbeteintegration/valfardforalla/trygghet/ssporganisationenimalmo/sspistadsdelarna/kirseberg.4.6cf7991610a68cc43bd800015895.html Om Kirseberg skriver de: I förhållande till sin befolkningsstorlek har Kirseberg procentuellt en hög andel s.k. övergångslägenheter. Personer som inte godkännes för ett förstahandskontrakt kan förmedlas en övergångslägenhet. En betydande del av de personer som bor i dessa lägenheter har missbruksrelaterad problematik. Af samme rapport fremgår det at der bliver røget hash i området!! Uha fy fy! . Jeg har dog ikke hørt noget særligt negativt ved området, der iøvrigt er et gammelt arbejderkvarter. Hvis du kan li den Nørrebro agtige stemning, så bør du næsten også tage på opdagelse ude ved Möllvången, der ligger i Södra Innerstaden, hvis du ikke allerede har været der? http://www.malmo.se/stadsdelar/sodrainnerstaden.4.33aee30d103b8f15916800047945.html http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&q=malm%C3%B6&ie=UTF8&ll=55.592946,13.014078&spn=0.011907,0.039825&z=15&om=1 Malmø's kommunes Trygghetsmätning (tryghedsmåling) for 2006 nævner ikke Kirseberg i sammenfatningen, til gengæld viser undersøgelsen en forbedring i trygheden i Södra Innerstaden :th2: http://malmo.se/download/18.5462071910dca0ea97b80003024/SammanfattnElefalk_snabbanalys060922.pdf I Södra Innerstaden, i flera år Sveriges mest brottsutsatta område, har de boende redovisat en mycket klar förbättring av utsattheten för mängdbrott (fysiskt våld, stölder, skadegörelse) i augusti år 2005.
Guest michaelbo Besvaret May 26, 2007 Rapporter Besvaret May 26, 2007 Paradis Ja men det lyder da som et dejligt sted. Havde selv ingen problemer med Sct Hans kvarteret omkring Nørrebro, det var da også dejligt....kvarteret altså. At vi havde 4 indbrud på 4 år og at der jævnligt var fodspor på kølerhjelmen og taget af bilen det syns' vi betød mindre, herregud det var jo bare materielle ting. Der blev "dealet" en del og det medførte en del "gæster" i området og en lille smule skyderi, men det var i allerfald ikke vores barnevogn der snuppede en 9 mm.Som de siger i kbh 2200 "What the Fuck".. Tænk jer godt om.
MoonDude Besvaret May 27, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret May 27, 2007 Af samme rapport fremgår det at der bliver røget hash i området!! Uha fy fy! . Uha nej da.... sådan nogle skæve hash folk er der jo ikke i kbh :) Hvis det er alt der er dårlig omtale lyder det jo ikke skræmmende.... Men er der ingen som bor i området som ka fortælle hvordan det er at bo der?? MoonDude
Stephanie Besvaret May 27, 2007 Rapporter Besvaret May 27, 2007 Hvis det er alt der er dårlig omtale lyder det jo ikke skræmmende.... Men er der ingen som bor i området som ka fortælle hvordan det er at bo der?? Min kæreste og jeg bor i kirseberg. Og vi er glade for at bor her. Her ret stille syntes vi selv. Vi har hellere ikke særlig mange naboer da der kun er 1 lejlighed per etage :th2: Vores bil holder på gaden og der er aldrig sket noget med den. Men nu er det jo også kun en passat vi har nu. Men min anden bil (inden den blev skiftet ud med en mere "voksen" bil) kunne holde derude uden nogen rørte den. Jo jeg lagde godt mærke til folk godt kunne lide at kigge på den udvendig og indvendig. Tjekke alle hjørner og kanter på den og tage nogle billeder. Og at folk godt kunne lide at vente på at se hvilket fyr der ejede den (nu er jeg så en tøs :th2: ). Men det var så også det eneste der var. Jeg har aldrig været bange for der skulle ske noget med den og den holdte fint på gaden i næsten 1 år. Min overbo har så ikke været så heldig. Han har haft indbrud i hans bil 2-3 gange. Nu parkerer han i en låst garage. Men der har han også haft indbrud i bilen. Hans golf er jo så standard som den kan være! Så jeg kan ikke rigtig forstå hvad tyvende går efter!?! Standard golf = multi indbrud Gejlet 306 = 0 indbrud Standard passat = 0 indbrud Jeg (før min kæreste flyttede ind) har tilgængel haft 1 indbrud i lejligheden (af viceværten! Han brugte vores egen nøgler ). Men nu er der kommet ekstra sikkerhed i lejligheden, så der er ingen der kan komme ind eller ud når jeg eller min kæreste har låst dørene
Sach Besvaret June 10, 2007 Rapporter Besvaret June 10, 2007 Kirseberg er fin Jeg har boet i Kirseberg i 2 år og er glad for at bo herude. Der er ikke langt til Beiers park og Värnhem med en masse indkøbsmuligheder er 5 min væk. Har aldrig været udsat for noget ligemeget hvilket tidspunkt på døgnet det var, kan kun anbefale området som er stille og roligt. :th2: Området ligger på den forkerte side af jernbanen, derfor er priserne lavere, men de er steget et pænt stykke som resten af Malmö siden jeg flyttede hertil. Sanne
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu