kennet86 Skrevet May 29, 2007 Rapporter Skrevet May 29, 2007 Hej. Jeg sider her med en PC som mangler nogle driver, jeg har ledt og ledt, men kan ikke finde ud af hvilke driver der skal bruges, og jeg kan ikke finde navn/mærke til de ting der mangler driver. jeg mangler chipset driver og lydkort driver, dem der ejer computeren har ingen ide om hvad jeg snakker om når jeg spørger dem, de købte den på politi auktion. (den har vist været nakket, serie nummer og mærke mangler :() nogen der kender et program så man kan aflæse hvilke ting der sidder i computeren (mærke evt. model). mvh. Kennet
Carwash Besvaret May 29, 2007 Rapporter Besvaret May 29, 2007 Hej. Jeg sider her med en PC som mangler nogle driver, jeg har ledt og ledt, men kan ikke finde ud af hvilke driver der skal bruges, og jeg kan ikke finde navn/mærke til de ting der mangler driver. jeg mangler chipset driver og lydkort driver, dem der ejer computeren har ingen ide om hvad jeg snakker om når jeg spørger dem, de købte den på politi auktion. (den har vist været nakket, serie nummer og mærke mangler :() nogen der kender et program så man kan aflæse hvilke ting der sidder i computeren (mærke evt. model). mvh. Kennet kig på denne webside, jeg har brugt dem et par gange, læs lige hvordan du gøre http://www.cpuid.org/cpuz.php
Basse Besvaret May 29, 2007 Rapporter Besvaret May 29, 2007 Jeg bruger selv Everest Home edition - den kan udover at fortælle dig hvad der er i din computer, også lave såkaldte benchmarks tests mv. http://www.majorgeeks.com/download4181.html Cuttet fra hjemmesiden : "EVEREST Home Edition is a freeware system information, system diagnostics and benchmarking solution for home PC users, based on the award-winning EVEREST Technology. It offers the world's most accurate system information and diagnostics capabilities, including online features, memory benchmarks, hardware monitoring, and low-level hardware information. New features: - Advanced hardware monitor with OSD panel and cooling fans monitoring - Real-time alerting for hot-plug devices - Portable Computer page to display mobile PC related information - Bluetooth PAN support - File Scanner filtering - User benchmark results manager - Sharpness test (Monitor Diagnostics) " Installer, start op - og du er kørende. Så vælger du bare den device i venstre side du vil se info på - ikke så mange dikkedarer og installationsvejledninger.
Carsten Olsen Besvaret May 29, 2007 Rapporter Besvaret May 29, 2007 Jeg bruger selv Everest Home edition - den kan udover at fortælle dig hvad der er i din computer, også lave såkaldte benchmarks tests mv. Bruger den selv, er dejlig nem og lige til at gå til.:th2:
Carwash Besvaret May 29, 2007 Rapporter Besvaret May 29, 2007 Jeg bruger selv Everest Home edition - den kan udover at fortælle dig hvad der er i din computer, også lave såkaldte benchmarks tests mv. http://www.majorgeeks.com/download4181.html Cuttet fra hjemmesiden : "EVEREST Home Edition is a freeware system information, system diagnostics and benchmarking solution for home PC users, based on the award-winning EVEREST Technology. It offers the world's most accurate system information and diagnostics capabilities, including online features, memory benchmarks, hardware monitoring, and low-level hardware information. New features: - Advanced hardware monitor with OSD panel and cooling fans monitoring - Real-time alerting for hot-plug devices - Portable Computer page to display mobile PC related information - Bluetooth PAN support - File Scanner filtering - User benchmark results manager - Sharpness test (Monitor Diagnostics) " Installer, start op - og du er kørende. Så vælger du bare den device i venstre side du vil se info på - ikke så mange dikkedarer og installationsvejledninger. Den er kun til privat brug hvis din computer er i en domain kan du ikke bruge den.. JUST IN CASE men jo den har jeg også brugt..
kennet86 Besvaret May 30, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret May 30, 2007 programmet virker fint nok. MEN! den siger at computeren har et radeon 9600/9700 GFX,men når jeg henter driver til denne, så vil den ikke kendes ved dem, nogle der ved hvad dette kan skyldes?
Basse Besvaret May 30, 2007 Rapporter Besvaret May 30, 2007 Når du installerer driverne, siger programmet så, at den ikke kan finde et radeon 9600/9700 installeret i maskinen ? eller hvorledes installerer du driverne ? Er det catalystdrivers du installerer ? Det kan være fordi de drivers du installerer simpelthen er for nye i forhold til kortet. Hvis det er en driverpakker fra ATI( catalyst), så er der drivers med til nye og gamle kort - men der er fokuseret på de nyeste kort. Jeg har selv været ude for at for nye drivers til et gammelt kort, kan skabe lidt problemer. Kanske nogle af EDB-nørderne herinde kan kommer med et bedre svar :-) EDIT: En google efter drivers gav dette resultat - http://www.google.dk/search?hl=da&q=radeon+9600+9700+drivers&meta= Jeg brugte i tidernes morgen denne version af catalyst til mit radeon 9500 - den passer også til 9600/9700 - catalyst version 6.3 http://www.techspot.com/drivers/driver/file/information/7149/
kennet86 Besvaret May 30, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret May 30, 2007 Når du installerer driverne, siger programmet så, at den ikke kan finde et radeon 9600/9700 installeret i maskinen ? eller hvorledes installerer du driverne ? Er det catalystdrivers du installerer ? Det kan være fordi de drivers du installerer simpelthen er for nye i forhold til kortet. Hvis det er en driverpakker fra ATI( catalyst), så er der drivers med til nye og gamle kort - men der er fokuseret på de nyeste kort. Jeg har selv været ude for at for nye drivers til et gammelt kort, kan skabe lidt problemer. Kanske nogle af EDB-nørderne herinde kan kommer med et bedre svar :-) den siger at den ikke kunne finde en driver der passede til mit system.. :(
Basse Besvaret May 30, 2007 Rapporter Besvaret May 30, 2007 ahhh, det er så windows XPs eget opdateringsprogram du snakker om her, tror jeg. Det du skal, er at bruge den medfølgende setup/install fil, fra driver-pakken du har hentet. Eller også skal du fortælle windows Xps program, hvor den OGSÅ skal lede efter driver. Værende i den mappe du har gemt den driver pakke du har downloadet. Du har en mulighed i starten (i det vindue der popper op, når xp siger den har fundet nyt hardware mv.) for at vælge om windows skal lede automatisk - eller om du vil skrive hvor driverne ligger på harddisken.
kennet86 Besvaret May 30, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret May 30, 2007 nej. bruger programmets installe/setup fil :(
Basse Besvaret May 30, 2007 Rapporter Besvaret May 30, 2007 hmmm ser ud til at være et ganske fornuftigt program man kan hente der, detect driver :-) Du skal bare huske at opdaterer til .Net framworks 2.0, for at bruge programmet. Gratis opdatering til .Net frameworks 2.0 kan findes her: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=0856EACB-4362-4B0D-8EDD-AAB15C5E04F5
kennet86 Besvaret May 30, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret May 30, 2007 det er et GENIALT! program, koster bare små 170 kr. for det, men det er BARE GENIALT!.. aldrig prøvet noget så godt og så nemt. scan og tryk på en knap og du har din driver!!. NICE!!
Gio Besvaret May 30, 2007 Rapporter Besvaret May 30, 2007 det er et GENIALT! program' date=' koster bare små 170 kr. for det, men det er BARE GENIALT!.. aldrig prøvet noget så godt og så nemt. scan og tryk på en knap og du har din driver!!. NICE!![/quote']Hvad endte det op med at anbefale til dig?
kennet86 Besvaret May 30, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret May 30, 2007 intet.. skulle bare trykke på en knap også hentede den SELV! driverne, også skulle jeg bare trykke på open også installerede den også! :).. mega nemt og klart de 170 kr. værd. og de virkede FØRSTE! gang, ikke noget med at sidde og fedte rundt på div hjemmesider osv. nej et klik og den var der :). klart at anbefale. den tjekker også om der er nye opdateringer til dine driver osv. mega lækert :)
Gio Besvaret May 30, 2007 Rapporter Besvaret May 30, 2007 intet.. skulle bare trykke på en knap også hentede den SELV! driverne, også skulle jeg bare trykke på open også installerede den også! :)Jeg tror lige jeg skal have fat i vores BOFH - det er da klart et program til vores arsenal på jobbet, når vi "glemmer" hvilken hardware der er i vores maskiner (not!) Jeg mener....Super at du fik løst problemet - men ville det ikke være rart at vide hvad den installerede, hvilken version osv.!? Eller - er vi stadig kun et fåtal der bekymrer os om dét?
kennet86 Besvaret May 30, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret May 30, 2007 står der også, men gad jeg ikke bekymre mig om, bare lortet virkede bagefter og det gjorde det, weee :D.. :) den hentede self. de "org" driver og ikke noget "hjemmefusket".. og jeg bekymre mig også mere for hvad der bliver installert på min EGEN com.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu