Toft Skrevet May 30, 2007 Rapporter Skrevet May 30, 2007 Er der nogen der har erfaringer med at eksportere sin egen bil til Tyskland (indbytte), i forbindelse med at man samtidig køber ny (brugt) bil i Tyskland? Jeg tænker på, er tyske forhandlere overhovedet interesseret i en svensk indregistreret bil som indbytning? Min nuværende bil er i øvrigt importeret fra netop Tyskland for små to år siden. Jeg har forestillet mig (en gang henover sommeren) at finde nogle mulige objekter i Tyskland, og så kører derned og se på bilerne, med henblik på at min nuværende bil skal indgå i købet. Sådan en slags bil-ferie kan man vel sige Ja, og jeg VED godt at jeg bare kan skrive til forhandlerne i Tyskland og høre dem ad! Men jeg vil gerne høre om andre har erfaringer fra et sådan setup? Altså eksport delen af sådan en handel? Importen har jeg styr på, så behøver ikke svar fra folk der føler trang til at skrive: "pas på alle biler er der fusket med i Tyskland bla-bla"... Jeg tænker også på hvordan det rent praktisk foregår, at ens svenske bil bliver afmeldt i Sverige, når nu den holder i Tyskland og er ved at indgå i en handel?
RAG Besvaret August 26, 2007 Rapporter Besvaret August 26, 2007 Kom du videre med dit projekt ? Jeg har selv haft tanker om noget tilsvarende, men ikke kommet videre end at ringe til enkelte forhandlere og der har svaret været negativt. Hvorvidt det har været pga at de generelt ikke vil se udenlandske biler, hvor historien som udgangspunkt er sværere at checke end på en lokal bil, eller de bare ikke var interesserede i min bil ved jeg ikke.
nielsen.se Besvaret August 26, 2007 Rapporter Besvaret August 26, 2007 Er der nogen der har erfaringer med at eksportere sin egen bil til Tyskland (indbytte), i forbindelse med at man samtidig køber ny (brugt) bil i Tyskland? Jeg tænker på, er tyske forhandlere overhovedet interesseret i en svensk indregistreret bil som indbytning? Min nuværende bil er i øvrigt importeret fra netop Tyskland for små to år siden. Jeg har forestillet mig (en gang henover sommeren) at finde nogle mulige objekter i Tyskland, og så kører derned og se på bilerne, med henblik på at min nuværende bil skal indgå i købet. Sådan en slags bil-ferie kan man vel sige Ja, og jeg VED godt at jeg bare kan skrive til forhandlerne i Tyskland og høre dem ad! Men jeg vil gerne høre om andre har erfaringer fra et sådan setup? Altså eksport delen af sådan en handel? Importen har jeg styr på, så behøver ikke svar fra folk der føler trang til at skrive: "pas på alle biler er der fusket med i Tyskland bla-bla"... Jeg tænker også på hvordan det rent praktisk foregår, at ens svenske bil bliver afmeldt i Sverige, når nu den holder i Tyskland og er ved at indgå i en handel? Jeg har eksporteret en bil, det var forrige gang at jeg hentede bil. Det var en af de største VAG forhandlere i nordtyskland. Han tog bilen uden problemer, gav mig en ok pris. Jeg afmeldte blot bilen herhjemme bagefter på nettet. Det er 2 år siden, ingen problemer overhovedet. Jeg havde i forvejen mailet med flere forhandlere. Der var flere der gerne ville tage den i bytte. Her sidste gang da jeg skulle have ny bil var der ligeledes flere forhandlere der gerne ville tage bilen ind i en handel. det endte dog med at jeg eksporterede den til DK, der fik jeg en bedre pris.
Toft Besvaret August 27, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret August 27, 2007 Nej, jeg er ikke kommet videre. Det er først aktuelt med ny bil her en gang hen over efteråret. Jeg spurgte bare for 3 måneder siden, for at have god tid til evt at forberede mig, hvis der skulle være nogle omstændigheder jeg ikke lige havde tænkt over.
Defformero Besvaret August 25, 2011 Rapporter Besvaret August 25, 2011 Er der flere der har prøvet "Eksport af nuværende bil til Tyskland, ved køb af anden bil i Tyskland?"? Hvad med eksport af nuværende bil til DK? Nogle erfaringer...:)
sup3rior Besvaret August 25, 2011 Rapporter Besvaret August 25, 2011 Er der flere der har prøvet "Eksport af nuværende bil til Tyskland, ved køb af anden bil i Tyskland?"? Hvad med eksport af nuværende bil til DK? Nogle erfaringer...:) Proceduren er rimeligt ligetil, SKAT er bare mega langsommelige...
Rikke Rost Besvaret August 25, 2011 Rapporter Besvaret August 25, 2011 Har jeg gjort 2 gange nu... :) Med godt resultat. Men ja SKAT er mega langsomme!
Kvalm Besvaret August 25, 2011 Rapporter Besvaret August 25, 2011 Har jeg gjort 2 gange nu... :) Med godt resultat. Men ja SKAT er mega langsomme! Hva tænker I på, når I skriver, at "SKAT er langsomme" ? Jeg har også eksporteret "masser" af danske biler, men her er der vel tale om svenske...
Kvalm Besvaret August 25, 2011 Rapporter Besvaret August 25, 2011 Ja....svensk bil solgt til DK I dét tilfælde er det jo piece of cake (for køberen): 2 gange syn, betaling af afgift samt nr. plader - på een og samme dag...
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu