Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

"Der var så dejligt ude på landet; det var sommer, kornet stod gult, havren grøn, høet var rejst i stakke nede i de grønne enge, og der gik storken på sine lange, røde ben og snakkede ægyptisk, for det sprog havde han lært af sin moder." Ja sådan indledes som bekendt Den grimme Ælling af HCA og med det vil jeg høre om der er andre end mig der i øjebliket ser storke her i Skåne. Jeg har set 4 inden for den sidste uges tid og morsomt nok alle gange på marker hvor en traktor var ved at slå hø, så det passer godt nok hvad HCA skrev. (omend jeg ikke ved det med sproget :cool: ) Igen bliver man forundret over Skåne som er så tæt på men alligevel er meget mere og anderledes. I DK har jeg set storke 1½ gang. En gang i ZOO og den tæller ikke rigtig for den kunne ikke flyve og så er man vel ikke en rigtig stork. Den ½ gang i tønder og det var kun reden, for storken havde fucket konceptet og var ikke mødt op det år. 53_hvid_stork_erik_thomsenjpeg.jpg

Besvaret
"Der var så dejligt ude på landet; det var sommer, kornet stod gult, havren grøn, høet var rejst i stakke nede i de grønne enge, og der gik storken på sine lange, røde ben og snakkede ægyptisk, for det sprog havde han lært af sin moder." Ja sådan indledes som bekendt Den grimme Ælling af HCA og med det vil jeg høre om der er andre end mig der i øjebliket ser storke her i Skåne. Jeg har set 4 inden for den sidste uges tid og morsomt nok alle gange på marker hvor en traktor var ved at slå hø, så det passer godt nok hvad HCA skrev. (omend jeg ikke ved det med sproget :cool: ) Igen bliver man forundret over Skåne som er så tæt på men alligevel er meget mere og anderledes. I DK har jeg set storke 1½ gang. En gang i ZOO og den tæller ikke rigtig for den kunne ikke flyve og så er man vel ikke en rigtig stork. Den ½ gang i tønder og det var kun reden, for storken havde fucket konceptet og var ikke mødt op det år.
Vi har storke omkring vores golfbane, så det er ikke SÅ usædvanligt i Skåne. Der findes også snoge, hugorme og en milliard frøer så der er basis for at storke kan leve fint og fornøjet

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...