Guest Supermule Skrevet June 11, 2007 Rapporter Skrevet June 11, 2007 Fortkörare i tunneln kommer inte på bild Köpenhamnspolisen säger nu definitivt nej till hastighetskameror i sundstunneln. Öresundsbrons säkerhetschef Ulla Eilersen är besviken. - Vår argumentation för fartkameror är att vi runt om i världen ser vilka stora konsekvenser olyckor i tunnlar får, säger Ulla Eilersen till nyhetstjänsten Rapidus. Köpenhamnspolisen kan inte kringgå den regel som säger att hastighetsövervakning skall skötas manuellt. Hittills har inte heller fler poliskontroller haft effekt mot fortkörningen i tunneln. I Danmark finns ett generellt motstånd mot fartkameror som beskylls för att vara ”pengamaskiner” utan effekt på de verkligt allvarliga trafikbrotten. (NFÖ) http://www.nfo.nu/b95000c/base/42fd2776 :th2:
bananas Besvaret June 11, 2007 Rapporter Besvaret June 11, 2007 Det var vel nok ærgeligt.:( Så kan jeg ikke få nogen præmie, som året duks, der som den eneste ikke får bøde for at køre for stærkt i tunellen. For jeg kunne jo aldrig finde på at køre for stærkt dernede, og det har jeg heller aldrig gjort. *bananas ser meget alvorlig ud*
Guest Supermule Besvaret June 11, 2007 Rapporter Besvaret June 11, 2007 Nu stopper du sgu Klavs...... Tror sgu du skal en tur over knæet.........:)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu