Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hejsa herinde Har et lille sprøgsmål ang syn / mangel på samme I dk har vi jo syn hvert andet år for biler over 4 år. Jeg har lige fået min "fordonsskat" til betaling d 2 juli, men sammen med denne fik jeg så en anden lille besked, om at min bil, ifølge vejtrafikregistret, har køreforbud, grundet "utebliven kontrolbesiktning". Nu er problemet så, jeg har IKKE fået nogen indkaldelse til syn Har haft bilen i ca 1 år og 4 måneder. Det HELT store problem er dog, at bilen blev påkørt af en tursitbus som ikke overholdt sin vigepligt over hajtænder, søndag d. 3 juni. og brevet med denne rare besked (som er modtaget dd. 12-6 2007) er dateret 2007-06-02!!! Kommer dette til at have indflydelse på min forsikring/erstatning/reperation af bilen??? Jeg fik min skadesanmeldelse igår med posten, og skulle faktisk til værksted og bestille tid til rep, etc imorgen, da jeg har fri der. Men hvis dette "køreforbud" ender med at betyde at jeg selv skal ha skylden/regningen, så er jeg selvsagt ikke intereseret i at gøre sagen værre for mig selv end højst nødvendigt. Så, sagens kerne, betyder dette køreforbud, at jeg kørte ulovligt denne søndag, da jeg ikke havde passet min synstid, som jeg ikke havde fået?? Og hvad betyder det for mig i denne skade-sag???

Besvaret
Hejsa herinde Har et lille sprøgsmål ang syn / mangel på samme I dk har vi jo syn hvert andet år for biler over 4 år. Jeg har lige fået min "fordonsskat" til betaling d 2 juli, men sammen med denne fik jeg så en anden lille besked, om at min bil, ifølge vejtrafikregistret, har køreforbud, grundet "utebliven kontrolbesiktning". Nu er problemet så, jeg har IKKE fået nogen indkaldelse til syn Har haft bilen i ca 1 år og 4 måneder. Det HELT store problem er dog, at bilen blev påkørt af en tursitbus som ikke overholdt sin vigepligt over hajtænder, søndag d. 3 juni. og brevet med denne rare besked (som er modtaget dd. 12-6 2007) er dateret 2007-06-02!!! Kommer dette til at have indflydelse på min forsikring/erstatning/reperation af bilen??? Jeg fik min skadesanmeldelse igår med posten, og skulle faktisk til værksted og bestille tid til rep, etc imorgen, da jeg har fri der. Men hvis dette "køreforbud" ender med at betyde at jeg selv skal ha skylden/regningen, så er jeg selvsagt ikke intereseret i at gøre sagen værre for mig selv end højst nødvendigt. Så, sagens kerne, betyder dette køreforbud, at jeg kørte ulovligt denne søndag, da jeg ikke havde passet min synstid, som jeg ikke havde fået?? Og hvad betyder det for mig i denne skade-sag???
Du har selv pligt til at få din bil synet, men lyder da lidt underligt at du ikke har modtaget nogen indbydelse? og er der køreforbud på den må du jo ikke køre i den og så kan forsikringen frasige sig ethvert ansvar! Men er det bussens selskab der skal betale og de ikke er svensk, ved de det jo nok ikke og du kunne jo være på vej til værksted! När det är dags att besiktiga fordonet skickar Bilprovningen eller vi ett meddelande till dig om detta. Du ansvarar dock själv för att se till att fordonet besiktigas. Det gäller även om meddelandet av någon anledning inte skulle nå fram till dig. Körförbud: Om du inte besiktar fordonet i tid, får du automatiskt körförbud (så kallat inträtt körförbud). Fordonet får då bara köras kortast lämpliga väg till en verkstad för reparation och till en besiktningsstation. Ett fordon kan också få körförbud om det vid en poliskontroll eller vid en kontrollbesiktning är i så dåligt skick att det är en fara för trafiksäkerheten(meddelat körförbud). Fordonet måste då bärgas från platsen. Fordonet får därefter endast köras kortast lämpliga väg till en besiktningsstation.
Besvaret
Tyvärr så gäller nog inte din försäkring, dom flesta bolag har aktsamhets klausuler som bla. innebär att ersättning uteblir om bilen har körförbud. Vad har du för registreringsnummer ?
Besvaret

Og det var desværre en svensk bus.... Han mente dog at han gerne ville ha en pris på reperationen, så han evt selv ville betale, uden om forsikringen, lyder som om jeg skal den vej.. :) Tror det er en god ide om vi for lavet en Sticky post, som ligger lidt vægt på den med 1 år mellem syn i sverige, og om at bilen automatisk får køreforbud, om man ikke får den synet i tide.... Disse 2 forhold var Jeg IKKE klar over... og kan sku gå hen og blive smådyre for mig nu.... :(

Besvaret
Og det var desværre en svensk bus.... Han mente dog at han gerne ville ha en pris på reperationen, så han evt selv ville betale, uden om forsikringen, lyder som om jeg skal den vej.. :) Tror det er en god ide om vi for lavet en Sticky post, som ligger lidt vægt på den med 1 år mellem syn i sverige, og om at bilen automatisk får køreforbud, om man ikke får den synet i tide.... Disse 2 forhold var Jeg IKKE klar over... og kan sku gå hen og blive smådyre for mig nu.... :(
Tyvärr ser det mörkt ut i försäkringsvillkoren ftp://saftp01.salusansvar.se/civilmotor_/villkor_/2006villkorbils/2006villkorbils.pdf sökord "körförbud" Du fick körförbud den 31/5-2007. Dock får man ALLTID en kallelse (till och med ett inbetalninskort och en förbokad tid...)
Besvaret
Tyvärr ser det mörkt ut i försäkringsvillkoren ftp://saftp01.salusansvar.se/civilmotor_/villkor_/2006villkorbils/2006villkorbils.pdf sökord "körförbud" Du fick körförbud den 31/5-2007. Dock får man ALLTID en kallelse (till och med ett inbetalninskort och en förbokad tid...)
Nej, ikke altid, vores indkaldelser er i 2 omgange sendt til den tidligere ejer eller helt udeblevet pga ejerskifte. Men da man kan se på nummerpladen hvilken synsperioden man "tilhører" fik jeg booket selv.
Besvaret

Har vitterligt intet modtaget fra synsmyndigheden..... :( Må vel bare indse at jeg er fucked... Må høre mit cærksted i DK om en realistisk pris for rep, og kontakte manden om gi ham prisen, se om han vil betale den selv. Er jo nok ingen ide i at lade den gå på forsikringen, så ender jeg vel bare med en bøde oven i..... :( VRÆL..... verden kan være hård og uretfærdig.. :(

Besvaret
Nej' date=' ikke altid, vores indkaldelser er i 2 omgange sendt til den tidligere ejer eller helt udeblevet pga ejerskifte. Men da man kan se på nummerpladen hvilken synsperioden man "tilhører" fik jeg booket selv.[/quote'] Datoen på nummerpladen er da Dato for vejafgift, IKKE syn.... Eller?
Besvaret

ok, det vidste jeg ik, go info takker... Nogen der har adgang til Admin? Vi burde få oprettet en MEGASTICKY... med alle disse info.... Er rare at have til tiden, og da vi i DK er lidt bedre stillet i disse sager, ret vigtige at have .. :P

Besvaret
ok, det vidste jeg ik, go info takker... Nogen der har adgang til Admin? Vi burde få oprettet en MEGASTICKY... med alle disse info.... Er rare at have til tiden, og da vi i DK er lidt bedre stillet i disse sager, ret vigtige at have .. :P
Det er da efter min mening noget man lige sætter sig ind i, i forbindelse med bilkøb!!! Slutsiffra Inställelsemånad Inställelsetermin 1 januari november - mars 2 februari december - april 3 mars januari - maj 4 april februari - juni 5 juli maj - september 6 augusti juni - oktober 7 september juli - november 8 oktober augusti - december 9 november september - januari 0 december oktober - februari

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...