Eg Egemarke Besvaret June 22, 2007 Rapporter Besvaret June 22, 2007 Der er godt nok ikke sket en noget som helst, i de snart 4 år bilen har trillet afsted på E85. Så jeg er ganske rolig....:) der er ingen forskel at spore i ihvertfald min bil. www.etanol.nu er der mange andre der har testet og stadig gør med E85 MvH Eg
kennet86 Besvaret June 29, 2007 Rapporter Besvaret June 29, 2007 hej syndes lige jeg ville dele lidt info jeg fik på tv for 2 minutter siden :).. et program på decovery testede saab's benzin og bio ethanol bil. de kørte lige langt km/l og ethanol bilen vandt faktisk et 1 km race. de første 500M lagde de lige men der efter trak ethanol bilen fra benzin bilen. grunden er at ethanol har et meget højt oktan tal og det har de fortået at udnytte. det giver 20-30% ekstra at køre i en bil der er optimeret til ethanol, (om det er HK eller km/l er efter hvordan de juster motoren). :)..
Guest Supermule Besvaret June 29, 2007 Rapporter Besvaret June 29, 2007 Jeg har lige testet E85 i en Toyota Starlet fra 88...... Den gik ikke......:) Half/half med BF95 er nogenlunde......
Eg Egemarke Besvaret July 1, 2007 Rapporter Besvaret July 1, 2007 Den Starlet der er vel også med en karburator ikk ?? Hvis den er kan den ikke selv kompensere med luft brændstof mængde. Du skal hen i noget med insprøjtning og med lambda sonde. At en almindelig karburator bil ikke kan klare mere end 50/50 blandning er vist meget normalt. Håber du har fået blod på tanden til at eksperimentere mere. Går det "galt" hælder du bare mere almindelig oktak 95 i tanken. Start med tom tank og 5 L benzin kør en runde og så stopper du ellers bare mere og mere E85 i tanken og kan den tage E85 100% er du heldig, hvis ikke lærer du nemt blandings forholdet. MvH Eg
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu