Jump to content

Cayenne vs. Cayenne S

Recommended Posts

Guest PeterK
Skrevet

Nogle som har erfaring med Cayenne V6 sammenlignet med Cayenne S V8? Jeg tænker mest på benzinøkonomi, når man pendler. Jeg er klar over S er væsentlig hurtigere med sin V8. Har hørt at V6 er ret langsom, men er egentlig heller ikke specielt interesseret i en hurtig 4x4, da vi har en 911. Bare den Primære behov er til 30.000km årlig pendling og familiecruiser..... Der er tale om den "gamle" model, selvom de nye har bedre benzinøkonomi....Men jeg er mest interesseret i en 2-4 år gammel Cayenne som man efterhånden får til fornuftig pris. Er Cayenne kendt for samme kvalitet + lave servicepriser som 911?

Guest Supermule
Besvaret

Den kører KORTERE på literen end V8'eren.... Den er alt for lille til den store bil. Kan heller ikke trække længere end til 170km/t i højeste gear.... Og nej, priserne er astronomiske i service og rep.

Guest Mogens
Besvaret

No go...

Den kører KORTERE på literen end V8'eren.... Den er alt for lille til den store bil. Kan heller ikke trække længere end til 170km/t i højeste gear.... Og nej, priserne er astronomiske i service og rep.
Min lampehandlers gode ven havde en Cayenne S, som han nu har solgt af een eneste grund. 100 liter tanken var ALT for lille, så han tankede konstant. Glem alt om den bil, IMO...
Guest Supermule
Besvaret

Der er bare heller INGEN der vil røre dem som brugte......:( Er du gal en afskrivning, såfremt du vil ha' anden bil.......

Guest PeterK
Besvaret

Jamen jamen, hvad snakker vi om km pr. liter i snit?? (30%by/70% motorvej) Det er fint nok med mig hvis de kører 7/8 km/l, men ikke 4-5:o Netop det med at afskrivningen er høj gør dem endnu mere attraktive brugt. Har hørt at turbo kører ca. 4-5km/l i snit, hvilket min ven´s Q7 4.2 også gør, men han kører næsten kun lokalt i Malmø......

Guest Supermule
Besvaret

Du kommer ikke over 6 km/l i nogle af modellerne......:sick: Og det er ved pæn kørsel.......

Besvaret

Her er lidt info fra egen erfaring. Jeg havde i 2003 en Cayenne V6, kort tid, da jeg skilte mig af med den MEGET hurtigt. Efter ca. 4 måneder. Bilen havde ALT i udstyr og var MEGET MEGET behagelig at køre i, men av av av en benzin økonomi og en service bon :eek: En bedre benzin økonomi kunne opnåes ved at benytte "formel 1" gearet :rolleyes: ved rattet, såfremt du holdte dig under 3000 Omdr. Men som i nok ved så når man MEGET hurtigt 3000 Omdr., så det endte tit med at Hr og Fru Morfar overhalede mig indenom i deres Hyundai Atos. Nej spøg til side. Personligt har jeg ALDRIG haft en bil med en dårligere økonomi end Cayenne og dette gælder både på Benzin og Service siden. Endvidere kan jeg informere om at såfremt du stadig overvejer bilen, så GLEM "Porsche Chrom" listerne ved dørene. De falder af, KONSTANT! En tur til Nice kostede mig 3442 Dkr i benzin, PR. VEJ!!!! Igen bilen køre som en drøm, men jeg er overbevist om at du kan finde lige så god komfort MEGET billigere hos konkurrenterne. Håber jeg kunne hjælpe

Besvaret

Derudover ÆDER disse biler dæk.... de fleste i DK og for den sags skyld SE, som sælger dem kort efter køb, gør det når de skal til 1 elelr 2 service. Generelt æder de et sæt dæk på 10.000km og sådant et sæt ligger typisk omkrin 10.000kr.... det er DYRT at køre ... :P

Guest Supermule
Besvaret

Og de store Turbo S bremser, 380mmx38mm med 6 stemplede kalibre, holder ikke mere end ca. 30.000 km på et sæt skiver og klodser......

Guest PeterK
Besvaret

Jeg er klar over at TCO (total cost of ownership) er højere end på en almindelig bil. Ma må lide for skønheden:laugh: (gælder vist også i dette tilfælde). Angående dæk, ja så bliver de også ædt hurtigt op på min 997 S........Specielt når man har været en tur på Sturup raceway:( Men holdt da ferie hvor er 996/997 billige i service/reservedele og derfor var jeg interesseret i at høre om det samme var gældende for Cayenne/Cayenne S!! Den nye Cayenne har en ret god benzinøkonomi. Opgivet til 8/9km pr. liter. Om det holder i praksis ved jeg ikke, men min 997 S kører 8. pr liter hvilket den også er opgivet til, og det syntes jeg er godt for en racerbil med 355 hypper!! (Og jeg kører ikke morfar:D ) Nå men nu har jeg forelsket mig i den nye S5. Var hos Audi til premiære i går. Der stod en grå med rødt læder......Flot bil!!

Guest Mogens
Besvaret
Nå men nu har jeg forelsket mig i den nye S5. Var hos Audi til premiære i går. Der stod en grå med rødt læder......Flot bil!!
Gå ud og vask din mund :) Hos Porsche Center Syd i Helsingborg står der da ellers lige modellen for dig - en '06 Cayenne turbo m/500 hk: www.porschecentersyd.se/page.aspx?m=164 -> bytbil Porsche Cayenne Turbo 500Hk SUV Årsmodell: 2006 Färg: Basaltsvart metallic Mätarställning: 3.250 mil Pris: 949.000 kr Extrapris: 895.000 kr Försäljare: Porsche Center Syd, Helsingborg Tel: 042-253330 Info: Automatisk växellåda, Basaltsvart metallic med Svart helläderinredning, 500Hk Powerkit från fabrikNP 173.900SEK!), 20" Sport Techno aluminiumfälgar, Sport Design Paket, Centrumkåpa med Porschevapen i färg, Multifunktionsratt, Sportstolar, Backkamera, TV-tuner, Takrails, Svart monokrompaket, CD-växlare, Kompassvisare, 4 zons klimatanläggning, Laminerade värmeisolerade rutor, Porschevapen i nackstöd, Entry and Drive, Komfortbelysningspaket, Servotronic, GSM Telefon med sekretesslur, Däcktrycksövervakning, Avtagbart drag, Elsollucka, Sport Design avgaspipor. Svensksåld, en brukare, Leasebar, Nyskick, Nya däck!
Guest Supermule
Besvaret

Bare husk at tjekke om den også har fået de store bremser..... Det er nemlig med i opgraderingspakken.....:)

Gå ud og vask din mund :) Hos Porsche Center Syd i Helsingborg står der da ellers lige modellen for dig - en '06 Cayenne turbo m/500 hk: www.porschecentersyd.se/page.aspx?m=164 -> bytbil Porsche Cayenne Turbo 500Hk SUV Årsmodell: 2006 Färg: Basaltsvart metallic Mätarställning: 3.250 mil Pris: 949.000 kr Extrapris: 895.000 kr Försäljare: Porsche Center Syd, Helsingborg Tel: 042-253330 Info: Automatisk växellåda, Basaltsvart metallic med Svart helläderinredning, 500Hk Powerkit från fabrikNP 173.900SEK!), 20" Sport Techno aluminiumfälgar, Sport Design Paket, Centrumkåpa med Porschevapen i färg, Multifunktionsratt, Sportstolar, Backkamera, TV-tuner, Takrails, Svart monokrompaket, CD-växlare, Kompassvisare, 4 zons klimatanläggning, Laminerade värmeisolerade rutor, Porschevapen i nackstöd, Entry and Drive, Komfortbelysningspaket, Servotronic, GSM Telefon med sekretesslur, Däcktrycksövervakning, Avtagbart drag, Elsollucka, Sport Design avgaspipor. Svensksåld, en brukare, Leasebar, Nyskick, Nya däck!
Guest Mogens
Besvaret
Bare husk at tjekke om den også har fået de store bremser..... Det er nemlig med i opgraderingspakken.....:)
Citat: "500Hk Powerkit från fabrikNP 173.900SEK"
Guest Supermule
Besvaret

Ja men det er der mange der snyder med......Folk ved som regel ikke hvad der er med i pakken..... Bare tjek på bytbil, samt mobile.de.....

Citat: "500Hk Powerkit från fabrikNP 173.900SEK"
Besvaret

Ja, jeg havde nok valgt en Subaru med firhjulstræk istedet for en Helleruptraktor, når den bare skal bruges som pendling og familiekørsel. Men det er selvfølgelig ikke samme type bil og da jeg aldrig kommer til at lære lysten til at eje en terrænkørende bil med alufælge og lædersæder i nordeuropa, så er jeg ikke den bedste til at udtale mig omkring dette emne. Jeg kørte engang 4 dage i en stor ørken mellem Bolivia og Chile i en Toyota Landrover. Der lærte jeg, hvilke terræner rigtige terrænkørende biler er skabt til. Lidt sne og små bakker i Sydsverige,,, eller alternativt de små bjerge i Sverige og Norge byder ikke på det store af udfordringer i forhold til kørsel i ørkener uden veje i 5300 meters højde.

Guest Mogens
Besvaret

Nope

Ja men det er der mange der snyder med......Folk ved som regel ikke hvad der er med i pakken.....
Det er en original upgrade, leveret med bilen abfabrik - de 500 hk mm. Så jeg tror alt ér, som dét skal være. Iøvrigt en bil for dig - sort overalt inkl. ruder og interiør, så jeg :laugh:
Guest Supermule
Besvaret

Jeg er ikke meget for en Cayenne.........:sick: Så hellere end ML63'er..... :)

Guest Supermule
Besvaret

Det var godt nok en speciel bil....Har jeg IKKE engang hørt om.....Noget de kun har i SydA....?????

Jeg kørte engang 4 dage i en stor ørken mellem Bolivia og Chile i en Toyota Landrover.
  • 2 months later...
Besvaret

Er lige blevet tilbudt en Cayenne 04´4500mil i bytte for min 997 S + over 300K. Alle er så forskrækkede over driftomkostninger på Cayenne:surprise: Er der nogle som har nogle konkrete eksempler på servicepriser etc.? Den er vel ikke dyrere end Q7, X5, ML? Benzinen bekymrer mig mindre, da jeg har firmabetalt benzinkort. Dog bliver jeg beskattiget. Jeg har absolut ikke brug for en racerbil, så hvis den bare kan følge med en Volvo XC90 T6 er det fint for mig. Og det ser sådan ud iflg. specs.

Guest Supermule
Besvaret

Jeg kan kun sige én ting om en Cayenne.....Hold dig LANGT væk!! Skal du ha' en billig SUV i drift, så er det en ML55'er...... Den kan du køre 10 km/l i og bremseskiver foran koster 800+ moms.....345x32mm. Service er billigt og den er stabil som ind i helvede...... Der er nogen der synes den er gammeldags, men jeg vil hellere ha' en behagelig bil uden problemer end en nymodens der er rasende dyr i drigt og dele......

Er lige blevet tilbudt en Cayenne 04´4500mil i bytte for min 997 S + over 300K. Alle er så forskrækkede over driftomkostninger på Cayenne:surprise: Er der nogle som har nogle konkrete eksempler på servicepriser etc.? Den er vel ikke dyrere end Q7, X5, ML? Benzinen bekymrer mig mindre, da jeg har firmabetalt benzinkort. Dog bliver jeg beskattiget. Jeg har absolut ikke brug for en racerbil, så hvis den bare kan følge med en Volvo XC90 T6 er det fint for mig. Og det ser sådan ud iflg. specs.
Besvaret

Hmm..

Er lige blevet tilbudt en Cayenne 04´4500mil i bytte for min 997 S + over 300K.
Her er en 4-siderstest af 2004-udgaven med den lille motor, du har kig på: www.dinside.no/php/art.php?id=99086
Alle er så forskrækkede over driftomkostninger på Cayenne Er der nogle som har nogle konkrete eksempler på servicepriser etc.?
Her er lidt om serviceprisniveau - www.porsche-paderborn.de/de/index.php?lia_page=festpreis_angebote_details&gruppe=4
Besvaret
Ja, man må sige bilen bliver rost meget, selvom det ikke er en sportsvogn!
Ikke en bil jeg er vild med, men tilsyneladende slår den de andre af slagsen - jeg synes, bilen skal ha' V8. Har du set den volsomme Turbo hos Porsche syd i Hälsingborg? Kan søges via dette link - www.porsche.se/page.aspx?m=13

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...